بررسی خودرو ام جی ۵۵۰ یک محصول چینی جذاب با برند انگلیسی!

بررسی خودرو ام جی ۵۵۰ یک محصول چینی جذاب با برند انگلیسی!


منبع: آرگا

122

1399/3/22

17:32


ام جی ۵۵۰ یکی از سدان های سایز متوسط شرکت ام جی می باشد که طراحی آن در بریتانیا صورت گرفته و تولید آن را شرکت چینی سایک بر عهده دارد. این خودرو در ایران توسط مدیاموتورز از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ به بازار ارائه گردید و به دلیل توقف تولید و کمبود قطعات از طرفداران آن کاسته شد. در این مطلب قصد داریم به بررسی خودرو ام جی ۵۵۰ بپردازیم. با ما همراه باشید.

بررسی خودرو ام جی ۵۵۰ یک محصول چینی جذاب با برند انگلیسی!

ام جی ۵۵۰ سدانی سایز متوسط با کارایی بالا می باشد که توسط کمپانی چینی سایک تولید شد. این خودرو نخستین محصولی بود که با هدف صادرات وارد بازار کشور شد و توسط شرکت مدیا موتورز به بازار عرضه شد. ام جی ۵۵۰ خوش چهره با طراحی زیبا و عملکرد خوب در ابتدا توجهات زیادی را به خود جلب کرد اما بعد از توقف تولید و کمبود قطعات از تعداد طرفداران آن کاسته شد.

آشنایی و بررسی خودرو ام جی ۵۵۰

بعد از اینکه گروه خودروسازی سایک شرکت انگلیسی ام جی را خریداری نمود در سال ۲۰۰۸ از خودروی ام جی ۵۵۰ رونمایی کرد. این سدان سایز متوسط نخستین محصولی بود که با هدف صادرات وارد بازار کشور شد و توسط شرکت مدیاموتورز طی سالهای ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ به بازار کشور عرضه شد. این خودرو از پیشرانه قدرتمند ۱.۸ لیتری توربوشارژ بهره می برد که قدرتی معادل با ۱۶۰ اسب بخار تولید می کند.

سدان خوش استایل ام جی ۵۵۰ به لطف طراحی زیبا و عملکرد خوبش توانست طرفداران زیادی پیدا کند اما بعد از توقف تولید، کمبود قطعات و خدمات پس از فروش ضعیف از تعداد طرفداران آن کاسته شد. در حال حاضر نمونه های کارکرده ام جی ۵۵۰ در ردیف جذابترین خودروهای دست دوم بازار جای می گیرند. در ادامه با بررسی بیشتر این خودرو همراه ما باشید.

طراحی ظاهری

طراحی ظاهر ام جی ۵۵۰ بسیار جذاب و مطلوب می باشد. با توجه به این که چندین سال از طراحی این خودرو می گذرد اما همچنان ظاهری مجذوب کننده دارد. می توان گفت میان اجزا بدنه خودرو تناسب خوبی برقرار است. چراغ های جلو و عقب شکل مطلوبی داشته و بهره گیری از رینگهای بزرگ ۱۷ اینچی به آن چهره ای اسپرت بخشیده است.

در بررسی نمای روبروی خودرو ام جی ۵۵۰ جلوپنجره ای مشاهده می شود که شبیه به بال پرنده در کنار سه نوار کرومی به چراغ های اصلی متصل است. فاصله بین جلوپنجره ای و سپر فرمی عضلانی داشته که حس قدرت را ایجاد می کند. دو طرف سپر ذوزنقه ای شکل خودرو با ورودی های هوای بزرگ در قسمت پایین را دو قاب اشکی شکل با همان ورودی های هوا به همراه مه شکن همراهی می کند و دو خطی که روی کاپوت به کار رفته نیز موجب حجم دهی به این قسمت شده است.

در نمای کناری، از سقف تا شیشه عقب شیبی ملایم کشیده شده و خطی ممتد بالای دستگیره ها و حجم دهی در پایین درب ها مشاهده می شود که به این نما ظاهر خوبی بخشیده است. نمای عقب از طراحی ساده ای برخوردار است و چراغ های بزرگ دو تکه، یک نوار کرومی براق ، آنتن سقفی، ارتفاع بالای صندوق عقب و خروجی اگزوز دوگانه از اجزای این نما می باشند.

طراحی داخلی

این خودرو از طراحی داخلی زیبا و چشم نوازی بهره می برد. بررسی ها نشان می دهد تجهیزات به کار رفته در کابین همگی متناسب با جایی که باید باشند، طراحی شده اند. و با ورود به فضای داخلی خودرو حس لوکس بودن به شما القا خواهد شد. در وسط داشبورد نمایشگری ۶.۵ اینچی تعبیه شده تا که راننده و سرنشینان کنترل تجهیزات و اطلاعات را در اختیار داشته باشند. طراحی داشبورد چند تکه ای بوده و بهره گیری از تریم کرم و خاکستری و طرح چوب، زیبایی کابین را دوچندان ساخته است.

قطعات فلزی استفاده شده در کنسول مرکزی و غربیلک فرمان حسی لوکس را القا نموده و کلیدهای کنترل صوتی نیز برای دسترسی آسانتر روی فرمان تعبه شده اند. جنس روکش فرمان از چرم بوده اما از نوع مرغوب نیست. با بررسی های صورت گرفته می توان گفت متریال به کار رفته در کابین ام جی ۵۵۰ از کیفیت قابل قبولی برخوردار است و ضمنا قسمت عقب خودرو نیز کاملا جادار است.

پیشرانه

در بررسی ها مشخص شد خودور ام جی ۵۵۰ از پیشرانه ای ۱.۸ لیتری ۴ سیلندر توربو بهره می برد که می تواند قدرتی برابر با ۱۶۰ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۲۱۵ نیوتن متر در ۴۵۰۰ دور در دقیقه را تولید کند. که این نیرو توسط یک جعبه دنده اتومات تیپ ترونیک ۶ سرعته به چرخ های جلو منتقل می شود. این قدرت تقریبا بالا به نظر می رسد اما با توجه به بدنه ۱۴۸۶ کیلوگرمی آن نمی توان انتظار شتاب فوق العاده ای از آن داشت.

شتاب صفر تا صد این خودرو ۱۱ ثانیه می باشد و در ۲۰۵ کیلومتر بر ساعت به حداکثر سرعت می رسد. ام جی ۵۵۰ با استاندارد آلایندگی یورو ۵ میزان مصرف سوخت ترکیبی حدود ۸.۱ لیتر در هر صد کیلومتر دارد و در تست تصادفات موسسه  C NCAP  توانسته پنج ستاره ایمنی را دریافت نماید. این خودور اتوماتیک Front-wheel-drive می باشد یعنی توسط چرخ های جلو حرکت می کند. به طور کلی می توان گفت این پیشرانه قدرتمند تجربه رانندگی جدیدی را به ارمغان خواهد آورد.

تجهیزات و امکانات رفاهی

از جمله مهمترین تجهیزات به کار رفته در این خودرو می توان به سیستم کنترل هوشمند دبل باس اشاره کرد که این سیستم بر اساس سیستم کن- لین می باشد و با در دست گرفتن همه عملکرد های کنترلی خودرو به میزان زیادی قابلیت اطمینان سفر را بالا می برد. این سیستم نشان دهنده یک طرح عملکردی پویا-ثابت است. از دیگر آپشن ها سیستم تعاملی چند رسانه ای دیجیتالی RMI می باشد که این سیستم به ارائه سرگرمی های صوتی-تصویری می پردازد و دارای یک نمایشگر ۶.۵ اینچی و پورت USB می باشد تا دنیای دیجیتالی جذابی را فراهم آورد.

از دیگر تجهیزات و امکانات رفاهی می توان به شش کیسه هوا، سیستم کروز کنترل هوشمند، صندلی های عقب با روکش چرم، دوربین دید عقب، سیستم تنظیم و مدیریت مصرف سوخت، صندلی راننده با تنظیم برقی در شش جهت و سیستم حافظه، سیستم Over Drive، صندلی سرنشین جلو با تنظیم برقی در چهار جهت، سیستم اخطار دهی سرعت، سنسور پارک عقب، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، آیینه های الکتروکرومیک داخلی و خارجی، تنظیم برقی تمام پنجره ها، سیستم گرمکن صندلی های جلو، ماساژور صندلی راننده سفارشی، روشنایی عقب مجهز به مه شکن، طراحی سه بعدی، روشنایی جلو مجهز به چراغ های HID، مه شکن، سیستم شستشوی چراغ ها، تنظیم خودکار نور چراغ ها، سانروف با قابلیت تنظیم به همراه سیستم ایمنی محافظت از آسیب و سیستم بسته شدن خودکار، شیشه های سولار و رنگی، آینه های خارجی با تنظیم برقی به همراه راهنمای سفارشی و گرمکن، سنسور باران و … اشاره کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو