اردوغان اختیارات عقاب‌های شب را گسترده‌تر کرد

منبع: برترین ها

83

1399/3/22

21:07


اقدام امروز (پنج‌شنبه) ترکیه در ارائه اختیارات گسترده‌تر به نیروهای موسوم به "عقاب‌های شب" که با هشدار اپوزیسیون که نگران نقض حقوق مردم هستند، روبرو شد. عمر این نیروهای گارد شبانه به امپراتوری عثمانی می‌رسد و به تازگی پرسنلی با کمترین آموزش به آن ملحق شدند.

خبرگزاری ایسنا : اقدام امروز (پنج‌شنبه) ترکیه در ارائه اختیارات گسترده‌تر به نیروهای موسوم به "عقاب‌های شب" که با هشدار اپوزیسیون که نگران نقض حقوق مردم هستند، روبرو شد. عمر این نیروهای گارد شبانه به امپراتوری عثمانی می‌رسد و به تازگی پرسنلی با کمترین آموزش به آن ملحق شدند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، رجب طیب اردوغان،‌ رئیس‌ جمهوری ترکیه این نیروهای موسوم به "عقاب‌های شب" را احیا کرده است و این‌ها از سال ۲۰۱۷، حدود یک سال پس از یک کودتای ناکام نظامی، گشت‌زنی در خیابان‌ها را آغاز کردند.

براساس این قانون که شبانه از سوی حزب حاکم عدالت و توسعه اردوغان در پارلمان به تصویب رسید، نیروهای مذکور می‌توانند در خیابان از مردم بازخواست کنند ، قوه قهریه به کار ببرند، سلاح همراه داشته باشند و افراد مظنون را بازداشت کنند.

انجین آلتای، از معاونان حزب اپوزیسیون مردم جمهوری‌خواه ترکیه گفت: شما نمی‌توانید بعد از ۴۰ روز آموزش، دست فردی سلاح بدهید و او را با اختیارات گسترده به خیابان بفرستید.

عمر فاروق گرگرلی‌اوغلو، از قانونگذاران حزب دموکراتیک خلق کردها هم با انتقاد از سطح سواد این نیروها گفت، این افراد تنها چند ساعت آموزش درباره حقوق بشر داشته‌اند. او حین رای‌گیری پارلمان ترکیه درباره این قانون، با هشدار نسبت به افزایش حوادث خشونت‌بار مربوط به این نیروها گفت: این قانون درباره حفاظت از مردم یا منطقه نیست. این قانونی برای حفاظت از کشور از جانب مردم است.

تدابیر امنیتی در ترکیه از زمان کودتای ناکام ۲۰۱۶ با جدیت تشدید شده است. آمار پلیس ترکیه نشان می‌دهد، سال گذشته تعداد افسران پلیس ۷.۹ درصد افزایش داشته و به ۲۶۰ هزار تن رسیده است. همچنین شمار گاردهای شبانه هم دو برابر شده و به بیش از ۲۱ هزار تن رسیده است. یکی از اعضای حزب اردوغان به تازگی گفت، تعداد این نیروها به ۳۰ هزار تن افزایش می‌یابد.

وزیر کشور ترکیه با دفاع از افزایش اختیارات گارد شبانه گفت، از زمان احیای این نیروها تعداد سرقت‌ از منازل در سراسر کشور با کاهش ۴۷ درصدی به ۱۵۱ مورد رسیده است. به گفته او، این نیروها سه ماه آموزش می‌بینند و دو ماه هم آموزش عملی دارند و ۲۰ درصد آن‌ها هم تحصیلات دانشگاهی دارند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو