بهترین فیلم های علمی تخیلی سال 2019 کدامند؟

بهترین فیلم های علمی تخیلی سال 2019 کدامند؟


1,236

1399/3/22

21:54


معرفی کامل ده فیلم برتر علمی تخیلی که در سال 2019 اکران شدند و بیشترین امتیاز و رای را کسب کردند. فیلم هایی که با ژانرهای اکشن، ماجراجویی و ... ترکیب شدند.

بهترین فیلم های علمی تخیلی سال 2019 کدامند؟

یک ساعت پیش
معرفی کامل ده فیلم برتر علمی تخیلی که در سال 2019 اکران شدند و بیشترین امتیاز و رای را کسب کردند. فیلم هایی که با ژانرهای اکشن، ماجراجویی و ... ترکیب شدند.

بهترین فیلم های علمی تخیلی سال 2019 کدامند؟

اختصاصی سلام سینما - فیلم­‌های علمی تخیلی از دیرباز در زمره پیشروترین آثار سینمای جهان قرار گرفته و همواره آثار این ژانر سینمایی ، مورد توجه علاقه­‌مندان و منتقدان سینما بوده است. هنوز هم پس از گذشت سال‌ها این ژانر با تغییرات زیادی که به خود دیده ، باز هم طرفداران بیشماری را به خود اختصاص می­دهد.

از این رو تصمیم گرفتیم تا ده فیلم برتر در ژانر علمی تخیلی در سال 2019 را که بیشترین امتیاز را از کاربران سایت IMDB دریافت کرده‌­اند ، به مخاطبان سلام سینما معرفی کنیم.

ژانر علمی تخیلی چیست ؟

علمی تخیلی یک ژانر است که در آن از توصیفاتی همچون داستان‌های علمی تخیلی، ادبیات نوین و دانش روز استفاده شده ‌است. این ژانر با ظهور عصر تکنولوژی وارد دنیای هنر و ادبیات شد.

ممکن است آثار سینمایی این ژانر در مورد پدیده‌های که از دید علم پذیرفته نشده‌ است ، ساخته شوند. پدیده‌هایی همچون موجودات فرازمینی، مکان­‌های بیگانه، حس ششم و سفر در زمان و وجود عناصری مانند فضاپیما و روبات‌ها یا فناوری‌های دیگر در این فیلم‌ها استفاده می‌شود.

بهترین فیلم‌های علمی تخیلی سال 2019 براساس امتیاز کاربران سایت IMDB:

1- انتقام جویان: آخر بازی(Avengers:Endgame)

امتیاز : 8.4 (724937 رای)

ژانر : اکشن ، علمی تخیلی ، کمدی

بهترین فیلم های علمی تخیلی سال 2019  - انتقام جویان: آخر بازی(Avengers:Endgame)

چهارمین فیلم از مجموعه انتقام ­جویان و آخرین آن‌ها ، دومین تجربه برادران روسو(Rosso Brothers) برای این فرنچایز نیز هست. برادران روسو تلاش کردند تا پایان بسیار آبرومندانه­‌ای را برای این فرنچایز رقم بزنند و به اعتقاد منتقدان سینما نیز موفق بوده‌­اند. نمره 78 برای این اثر در وب­سایت متاکریتیک حاکی از همین حقیقت است.

این فیلم کارنامه‌­ای موفق نیز در گیشه داشت و توانست از رکورد فروش تایتانیک(Titanic) عبور کند. بعد از این موفقیت ، جیمز کامرون در پیامی این رکوردشکنی را به استودیوی مارول(Marvel) تبریک گفت.

یکی از نکات جالب آخر بازی(Endgame) این است که به جز رابرت داونی جونیور، هیچکدام از بازیگران فیلمنامه­‌ی کامل فیلم را نخوانده‌­اند.

*همه‌ی نقدهای فیلم انتقام جویان: آخر بازی(Avengers:Endgame)*

 

2- مرد عنکبوتی : دور از خانه(Spider-Man : Far From Home)

امتیاز : 7.5 (293278 رای)

ژانر : اکشن ، کمدی ، علمی تخیلی

بهترین فیلم های علمی تخیلی سال 2019  - مرد عنکبوتی : دور از خانه(Spider-Man : Far From Home)

در ابتدا تصور می­شد با حضور بازیگران پرطرفدار و خوش‌­سابقه‌­ای مثل ساموئل ال­ جکسون و جیک جیلنهال ، بالاخره پس از مدتی یک فیلم تراز اول را از فرنچایز مرد عنکبوتی شاهد باشیم. اما نتیجه آن طور که انتظار می­رفت، رقم نخورد.

جان واتس در دومین تجربه‌­اش پس از «بازگشت به خانه»(Homecomig) ، این بار با «دور از خانه»(Far From Home) نیز نتوانست تا اثر در خور توجهی را به فرنچایز مرد عنکبوتی اضافه کند.

جالب است بدانید تام هالند پیشنهاد داده بود که نقش کراون به جیسون ماموا سپرده شود اما مورد موافقت واقع نشد.

*همه‌ی نقدهای فیلم مرد عنکبوتی : دور از خانه(Spider-Man : Far From Home)*

 

3- آلیتا : فرشته جنگ(Alita : Battle Angel)

امتیاز : 7.3 (209595 رای)

ژانر : علمی تخیلی ، اکشن

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2019  - آلیتا : فرشته جنگ(Alita : Battle Angel)

سال‌های اخیر هالیوود با موج جدیدی از آثاری در ژانر علمی تخیلی با مضمون‌­های آخرالزمانی روبرو بوده است. این بار نوبت به رابرت رودریگز رسیده تا شانسش را مورد آزمون قرار دهد. برای او چه فیلمنامه‌­ای بهتر از اثر جیمز کامرونکه خودش به تنهایی می­تواند یک وجه از جذابیت فیلم باشد.

آخرین اثر رابرت رودریگز به هیچ عنوان مورد پسند منتقدان سینما واقع نشد و میانگین نمره منتقدان به فیلم او در وب­سایت متاکریتیک 53 است. البته این را نیز باید در نظر بگیریم که رابرت رودریگز هیچ وقت فیلمساز مورد علاقه‌ی منتقدان نبوده است.

*همه‌ی نقدهای فیلم آلیتا : فرشته جنگ(Alita : Battle Angel)*

 

4- پلتفرم(The Platform)

امتیاز : 7 (128168 رای)

ژانر : ترسناک ، علمی تخیلی ، هیجان‌­انگیز

بهترین فیلم های علمی تخیلی سال 2019 - پلتفرم(The Platform)

شاید اگر کرونا ظهور نمی­کرد ، پلتفرم نیز همانطور که در اکران عمومی نادیده گرفته شد، در پخش ویدئویی نیز همان اندازه مهجور می­ماند. تنها موفقیت جدیدترین اثر فیلمساز نوظهور اسپانیایی گالدر گازتلو اوروتیا، جایزه بهترین فیلم از نگاه مردم در جشنواره فیلم تورنتو بوده است.

قرنظینه خانگی در دوران کرونا باعث شد که پلتفرم نیز مانند آثار دیگر نتفلیکس مورد توجه قرار بگیرد و این شانسی بود که در اختیار این کارگردان قرار گرفت. نمادشناسی یکی از بارزترین مولفه­‌های پلتفرم است که به بهترین شکل مورد استفاده فیلمساز قرار گرفته است.

*همه‌ی نقدهای فیلم پلتفرم(The Platform)*

 

5- جنگ ستارگان : خیزش اسکای واکر(Star Wars : The Rise of Skywalker)

امتیاز : 6.7 (329288 رای)

ژانر : اکشن ، فانتزی ، علمی تخیلی

بهترین فیلم های علمی تخیلی سال 2019  : جنگ ستارگان 9: خیزش اسکای واکر

این آخرین فرصت جی جی آبرامز در فرنچایز جنگ ستارگان بود و حالا باید جای خود را به ریان جانسون، فیلمساز جوانی بدهد که با آخرین اثرش یعنی چاقوکشی(Knives Out)، طرفداران جنگ ستارگان را به شدت بی­تاب کرده و همه منتظرند تا نسخه او را از این فرنچایز به تماشا بنشینند.

«خیزش اسکای واکر» نه تنها مورد پسند منتقدان قرار نگرفت بلکه در بین طرفداران فرنچایز جنگ ستارگان نیز از جایگاه قابل قبولی برخوردار نشد. با وجود انتقادات فراوان از خیزش اسکای واکر ، این فیلم در سه بخش فنی بهترین موسیقی فیلم ، بهترین جلوه­‌های ویژه بصری و بهترین تدوین صدا توانست در جمع نامزدهای اسکار 2020 حضور داشته باشد.


6- گلس(Glass)

امتیاز : 6.7 (192584 رای)

ژانر : درام ، علمی تخیلی ، هیجان­‌انگیز

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2019 - گلس(Glass)

شاید بهترین جمله درباره­‌ی آخرین اثر ام. نایت شیامالان را جیمز براردینلی، منتقد شهیر آمریکایی گفته باشد. او در نقد خود درباره­‌ی این فیلم در مجله ریل ویوز(ReelViews) می­نویسد : " نقش‌­آفرینی مشترک سه بازیگر اصلی فیلم به شکل ناامیدکننده‌­ای درست عمل نمی­‌کند".

شیامالان که دو نامزد جایزه اسکار در سال 2000 را در کارنامه خود دارد، نتوانست با گلس ، نظر منتقدان را برای باری دیگر به توانایی‌­های خود جلب کند و نتیجه­‌ی آن نیز نمره‌­ی ناامیدکننده 43 برای این فیلم در وب­سایت متاکریتیک است.

* همه نقدهای فیلم گلس(Glass)*

 

7- من مادر هستم(I Am Mother)

امتیاز : 6.7 (66844 رای)

ژانر : درام ، رمزآلود ، علمی تخیلی

بهترین فیلم های علمی تخیلی سال 2019  - من مادر هستم(I Am Mother)

شاید بتوان گفت تنها لطف تماشا کردن «من مادر هستم» ، تماشای هنرنمایی هیلاری سوانک بعد از مدتهاست. با اینکه نقش او و حضورش جلوی دوربین بسیار محدود است اما باز هم به راحتی می­تواند تاثیرش را بر مخاطب خود بگذارد.

این فیلم اولین تجربه سینمایی گرانت اسپیوتر است که پیش از این به عنوان کارگردان فیلم­‌های تبلیغاتی فعالیت می­کرد. فیلمنامه هم اثر مایکل لوید گرین است که سال 2016 در بلک لیست بهترین فیلمنامه­‌های ساخته نشده قرار داشت.

 

8- به سوی ستارگان(Ad Astra)

امتیاز : 6/6 (166528 رای)

ژانر : ماجراجویی ، درام ، علمی تخیلی

بهترین فیلم های علمی تخیلی سال 2019  - به سوی ستارگان

2019 سالی درخشان برای برد پیت بود که او را به اولین اسکار بازیگری‌­اش رساند. اتفاقی که با حضور او در آخرین اثر تارانتینو همراه بود. به سوی ستارگان دومین فیلم برد پیت در سال 2019 بود که اولین بار، توجه‌­ها را در جشنواره فیلم ونیز به خود جلب کرد.

جیمز گری که طرفداران سینما او را با مهاجر(Immigrant) و دو عاشق(Two Lovers) می­شناسند ، این بار با کمک برد پیت به عنوان تهیه‌­کننده و بازیگر توانسته تا یک اثر قابل قبول دیگری را به کارنامه هنری خویش اضافه کند.

یکی از نکات جالب این فیلم حضور تامی لی جونز به عنوان پدر برد پیت است در حالی این دو در عالم واقع ، تنها 16 سال با هم اختلاف سنی دارند.

*همه نقدهای فیلم به سوی ستارگان*

 

9- پوکمون کاراگاه پیکاچو(Pokémon Detective Pikachu)

امتیاز : 6/6 (126066 رای)

ژانر : ماجراجویی ، کمدی ، علمی تخیلی

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2019 : پوکمون کاراگاه پیکاچو(Pokémon Detective Pikachu)

راب لترمن انیمیشن‌­ساز خوش‌نام هالیوود این بار به سراغ پوکمون رفته و به اعتقاد بسیاری از منتقدان بهترین اثر کارنامه هنری­‌اش را رقم زده است و در عین حال نیز توانسته تا به فرنچایز مهجور ماند‌‌ه­ی پوکمون ، چهر‌‌‌‌ه­ای نو و به روز ببخشد. فیلمنامه‌­ی کاراگاه پیکاچو نیز اثر لترمن است که در نوع خود نوآورانه محسوب می‌شود.

گفتنی است که در نسخه­‌ی اکران شده در ژاپن ، این فیلم به اولین صداپیشه­‌ی پوکمون یعنی اونشو ایشیزوکا(Unsho Ishizuka) تقدیم شده است. نکته‌­ی جالب دیگر صداپیشگی کِن واتانابه و عمر چپارو در نقش خودشان است.

*همه نقدهای فیلم پوکمون کاراگاه پیکاچو(Pokémon Detective Pikachu)*

 

10- نابودگر : سرنوشت تاریک(Terminator : Dark Fate)

امتیاز : 6.3 (121753 رای)

ژانر : اکشن ، ماجراجویی ، علمی تخیلی

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2019 -نابودگر : سرنوشت تاریک(Terminator : Dark Fate)

این اولین بار پس از نابودگر : روز قضاوت(Terminator : Judgement Day) است که جیمز کامرون تصمیم گرفته تا از نزدیک در کنار یک قسمت از فرنچایز نابودگر باشد. البته او در حاشیه سریال نابودگر : روایت سارا کانر(Terminator : Sarah Connor Chronicles) در مصاحبه­‌ای گفته بود که به دلیل رفاقتش با آرنولد شوارتزنگر با ساخته شدن آثار متفرقه در این فرنچایز مشکلی ندارد.

همچنین این اولین باری است که در فیلمی از فرنچایز نابودگر ، آرنولد شوارزنگر از نظر دستمزد در رده دوم قرار دارد. در سرنوشت تاریک(Dark Fate) ، این لیندا همیلتوناست که بالاترین دستمزد را دریافت می­کند.

 

* فیلم‌هایی که بالای 60 هزار رای در سایت IMDb داشتند، مورد بررسی قرار گرفتند.

 

خبرهای مرتبط:


بهترین فیلم های ژانر علمی-تخیلی تاریخ سینما


معرفی بهترین فیلم های درام 2019


بهترین فیلم های عاشقانه سال ۲۰۱۹

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو