بیوگرافی امین زندگانی همسر الیکا عبدالرزاقی

بیوگرافی امین زندگانی همسر الیکا عبدالرزاقی


منبع: روزیاتو

408

1399/3/23

03:19


امین زندگانی

امین زندگانی بازیگر سینما و تلویزیون که امشب به همراه همسرش الیکا عبدالرزاقی میهمان برنامه دور همی بود در خانواده ای هنرمند بزرگ شده است. پدرش سیاوش زندگانی موسیقیدان بود و برادر بزرگش امید زندگانی بازیگر و مجری است.

امین زندگانی در سال ۱۳۵۰ متولد شد و زمانی که ۲۰ سال داشت (یعنی در سال ۱۳۷۰) وارد دانشگاه هنر تهران شد و به تحصیل در رشته تئاتر پرداخت. او در سال ۱۳۷۴ در سریال وکلای جوان به کارگردانی بهرام کاظمی ایفای نقش کرد و به این ترتیب اولین حضورش مقابل دوربین رقم خورد. به ترتیب از امین زندگانی برای حضور در دیگر محصولات تلویزیونی دعوت شد و سریال های همسفر به کارگردانی قاسم جعفری به سوی پیروزی به کارگردانی سیروس مقدم، راه سوم به کارگردانی قاسم جعفری و روزگار جوانی به کارگردانی اصغر توسلی را میتوان به عنوان بخشی از آنها نام برد.

امین و امید زندگانی

زندگانی در سینما نیز حضور داشته و بازی در فیلم هایی چون زن شرقی، آدمکها و بازیگر را در کارنامه خود دارد.

نمایش ها:

  • «همسرایی مختار» (محمود عزیزی)
  • «خروسک پریشان» (داوود کیانیان)
  • «بازی تابلوی آخر» (نصرالله قادری)، «به من دروغ بگو» (امین زندگانی)
  • «دو مرد و یک نیمکت» (بهاء صدر)
  • «سرخ سوزان» (چیستا یثربی)
  • «مرغ دریایی» (اکبر زنجانپور)

زندگی خصوصی

بیوگرافی امین زندگانی

همانطور که در بالا اشاره کردیم امین زندگانی متاهل است. البته او سابقه یک ازدواج ناموفق هم دارد و پس از آشنایی اش در سال ۱۳۷۶ با مینا لاکانی در فیلم زن شرقی، با او ازدواج کرد. البته مینا لاکانی در مهر ماه ۱۳۹۰ در برنامه صدای آمریکا بدون حجاب حاضر شد و اعلام کرده برای همیشه ایران را به مقصد آمریکا ترک کرده است.

امین زندگانی در سال ۱۳۹۱ با الیکا عبدالرزاقی (ماجرای معلولیت الیکا عبدالرزاقی) بازیگر کشورمان نامزد شد و خبر ازدواج آنها در سال ۱۳۹۲ رسانه ای شد.

مینا لاکانی

الیکا عبدالرزاقی در مورد آشنایی خود با امین زندگانی گفته است:

در آن فیلم ما نقش زن و شوهر را بازی می کردیم. بعد از بازی در آن اثر ، ارتباط خانوادگی بین ما به وجود آمد و این مراودات خانوادگی بیشتر شد تا این که بعد از گذشت مدتی متوجه شدیم لحظه به لحظه بیشتراز لحاظ حسی به هم نزدیک تریم و مسائلی بین ما وجود دارد که باعث نزدیک شدن و کنار هم قرار گرفتن ما می شود.

به همین خاطر وقتی بحث نامزدی ما مطرح شد، اطرافیان ما چندان تعجب نکردند و انگار منتظر چنین اتفاقی بودند. خوشبختانه خانواده های ما از این تصمیم مان استقبال کردند.

زندگانی در سال ۱۳۷۴ جایزه بهترین بازیگر مرد از جشنواره تئاتر فجر را دریافت کرد و در سال ۱۳۸۰ دومین بازیگر منتخب مردم از بین سریال های پخش شده (در طول ۴ سال) از شبکه سوم سیما شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو