طرز تهیه سوپ تره‌فرنگی + فواید فوق العاده این سوپ برای کودکان

منبع: روزگار

123

1399/3/23

09:38


سوپ تره‌فرنگی از جمله پیش غذا‌های بسیار لذیذ زمستانی است که عطر و طعم دلپذیری داشته و انتخاب مناسبی به منظور بهبود گلو‌درد و سینه‌درد‌های ناشی از سرماخوردگی و آنفولانزا‌های شدید است. سوپ تره فرنگی به عنوان یک وعده غذایی کامل برای کودکان زیر ۴ سال در نظر گرفته شده و می تواند تمامی نیازهای تغذیه ای کودک شما را مرتفع نماید. تره‌فرنگی، گیاهی متعلق به راسته مارچوبه‌سانان است و از انواع سبزیجات خام به شمار می‌آید. این گیاه علاوه بر ارزش غذایی بسیار بالا، دارای خواص درمانی بی‌شماری بوده و در پیشگیری از بیماری‌های درگیر‌کننده سیستم ایمنی و مشکلات گوارشی نقش مؤثری دارد. این گیاه در تقویت پوست و مو، پاک‌سازی سلول‌های پوستی، پیشگیری از یبوست، تنظیم و کاهش فشار خون، کاهش کلسترول و پیشگیری از بیماری‌های قلبی- عروقی و از همه مهمتر کاهش وزن، لاغری و تناسب اندام نقش به سزایی داشته و به دلیل دارا بودن حجم بالایی از ویتامین‌های C و A در پیشگیری از سرماخوردگی‌های فصلی بسیار مؤثر می‌باشد. این گیاه طبع گرم و خشکی داشته و سرشار از اسید‌های چرب امگا ۳ ، پروتئین‌های فراوان و کربوهیدرات های انرژی زا است.

سوپ تره فرنگی

مواد مورد نیاز جهت تهیه سوپ تره‌فرنگی برای ۴ نفر

  • هویج ۲ عدد بزرگ
  • تره‌فرنگی ۸۰۰ گرم
  • کرفس ۲ شاخه متوسط
  • پیاز ۱ عدد بزرگ
  • جو ۳۰۰ گرم
  • رب گوجه‌فرنگی ۱ قاشق غذا‌خوری
  • آب مرغ ۱ پیمانه
  • نمک و ادویه‌جات (زردچوبه و فلفل سیاه) به میزان لازم

مرحله اول: هویج‌ها را پوست گرفته و به شکل حلقه حلقه برش بزنید. (توجه داشته باشید ضخامت حلقه‌های هویج باید متوسط باشد).

مرحله دوم: شاخه‌های کرفس را به حلقه‌های نازک و ریز خرد کرده و با حلقه‌های هویج مخلوط نمایید.

مرحله سوم: پیاز را کاملاً ریز خرد کرده و اگر طعم پیاز را خیلی دوست ندارید، آن را رنده کنید. پیاز را در روغن تفت داده تا سبک شود. پیش از اینکه رنگ پیاز تغییر کند، هویج‌های حلقه شده و کرفس‌های خرد شده را به پیاز افزوده و کاملاً تفت دهید. تفت دادن حالت خشکی و سفتی هویج و کرفس را از بین برده و بافت سبزیجات را نرم و لذیذ می‌نماید.

مرحله چهارم: جو را کاملاً تمیز شسته و ۲۴ ساعت پیش از طبخ سوپ آن را در آب ولرم خیس نمایید تا نفخ و سردی جو گرفته شود. جو خیس شده را آبکشی کرده و با دو لیوان آب گرم نیم‌پز نمایید، هویج و کرفس تفت داده شده را به جوی نیم‌پز اضافه نموده، نمک و ادویه‌جات را نیز به آن اضافه کنید.  اجازه دهید سوپ تره‌فرنگی شروع به جوشیدن کرده و آب مرغ را به آن اضافه نمایید.

مطالب مرتبط

مرحله پنجم: تره‌فرنگی‌ها را تمیز شسته و قسمت انتهایی آن‌ها از ریشه جدا کنید، سپس آن‌ها را به قطعات کوچک خرد کرده و در مقدار کمی روغن و یا کره تفت دهید تا بافت آن‌ها نرم شده و خامی آن‌ها گرفته شود. نیم ساعت پیش از خاموش کردن شعله اجاق، تره‌فرنگی‌های تفت داده شده را به سوپ تره‌فرنگی اضافه نموده و یک قاشق رب گوجه‌فرنگی را در یک لیوان آب جوشیده کاملاً حل کرده و به سوپ تره فرنگی اضافه نمایید. زیر غذا را خاموش کرده و سوپ تره‌فرنگی خوش رنگ و لعاب را در ظرفی مناسب سرو نمایید. نوش جان!

انتخاب و نگهداری تره فرنگی

تره فرنگی

سعی کنید تره‌فرنگی‌هایی که انتخاب می‌کنید، ساقه سفید و برگ‌های سبز و ترد داشته و عاری از هرگونه کرم‌خوردگی، زردی و لکه‌های سفید و قهوه‌ای باشد. هرگز قسمت سفید رنگ انتهایی تره‌فرنگی را دور نریزید زیرا این قسمت از گیاه سرشار از مواد معدنی و یتامین‌های ضروری است که می‌تواند احتیاجات بدن به این مواد را مرتفع نماید. با توجه به اینکه تره‌فرنگی در تمام فصول سال موجود نمی‌باشد، می‌توان آن را فریز کرده و در فصول گرم سال از آن استفاده نمود. به منظور فریز کردن این سبزی بهتر است برگ‌های آن را کاملاً از هم جدا کرده و پس از شستشو، داخل یک پارچه نخی و آبگیر کاملاً خشک نموده و در یخچال فریزر نگهداری نمایید.

 

لینک کوتاه این مطلب: http://bia2safa.net/goto/web/url/1702975

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو