گیاهی مفید برای کاهش درد مفاصل

64

1399/3/23

17:01


گیاه چویل برای درمان رماتیسم، سل ریوی، ضعف در اشخاص پیر و سالخورده، معالجه لاغری مفرط کودکان تجویز می شود. همچنین برای تسکین دردهای مفاصل و نقرس نافع است.

گیاهی مفید برای کاهش درد مفاصل

به گزارش بهداشت نیوز: خواص دارویی چویل گیاه چویل با نام علمی Ferulago angulate گیاهی است پایا ، علفی و عموما بدون کرک، ساقه های این گونه گیاهی دارای ارتفاع 60 تا70سانتی متراست که عموما کانالدار و شیاردار است؛ این گیاه عطری خوش بو دارد به گونه ایی که اگر شاخه ایی (به شکل تر ونه خشک ) کوچک از آن را در فضای یک ساختمان معمولی قرار دهید عطر آن به خوبی همه فضای خانه را فرا می گیرد .

از چویل به عنوان گیاهی برای ضد عفونی فضای محل زندگی نیز استفاده می کرده اند . متاسفانه نسل چویل نیز همانند کرفس وحشی، تره کوهی و سایر گیاهان خوراکی و دارویی به دلیل مصرف بی رویه وعدم وجود برنامه های حفاظتی واحیاء رو به نابودی است.

گیاه چویل در گذشته به عنوان آرامبخش، مسکن و دارویی مقوی برای تقویت قوای جنسی و نیز مسکن، هضم کننده در درمان کرم های روده مصرف می شد. از برگ و ساقه های این گیاه به عنوان معطرکننده در ظرف محتوای روغن استفاده می کنند و از میوه پودر شده آن به عنوان معطرکننده غذا استفاده می کنند و گاهی کارکردی شبیه گلپر دارد.

تحقیقات حاکی از آن است که در گیاه چویل ماده موثره و نگهدارنده قوی برای مواد لبنی وجود دارد. چویل در درمان بسیاری از بیماری های گوارشی نیز کاربرد دارد. تقویت کردن پیاز مو، زیبایی و حالت دادن به موها، جلوگیری از ریزش مو و رشد مناسب مو ها از جمله خواص گل چویل است.

این گیاه برای درمان رماتیسم، سل ریوی، ضعف در اشخاص پیر و سالخورده، معالجه لاغری مفرط کودکان تجویز می شود. همچنین برای تسکین دردهای مفاصل و نقرس نافع است. این گیاه بازکننده مجاری عروقی کبد و طحال و پاک کننده معده است. این گیاه همچنین برای رفع استسقاء، کرم معده ودفع سموم در مسمومیت ها مفید است. از سوی دیگر مسهل زردآب  بوده و برای بیضه ها مضر است. مصرف آن باید با احتیاط، در حد مجاز و با نظر پزشک باشد.

منبع: سیناپرس

نظرات


تصویری


ویدئو