قیمت ۴ قلم لوازم خانگی تعیین می‌شود

منبع: برترین ها

100

1399/3/23

19:13


وضعیت بازار لوازم خانگی و افزایش قیمت های غیر متعارف در این بازار موجب شد ستاد تنظیم بازار، سازمان حمایت را مکلف به تعیین قیمت ۴ قلم لوازم خانگی یخچال فریزر، ماشین لباسشویی، تلویزیون و لوازم گازسوز کند.

خبرگزاری تسنیم: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار در خصوص بازار لوازم خانگی و تامین مواد اولیه این واحدهای تولیدی، قرار است بانک مرکزی با اولویت نسبت به تامین ارز مواد اولیه و قطعات تولید لوازم خانگی به دلیل اهمیت این موضوع در سبد هزینه ای خانوارها و زوجهای جوان و همچنین ممنوعیت واردات کالاهای ساخته شده، اقدام کنند. البته این اقدام بر اساس لیست اعلامی از سوی وزارت صنعت انجام می‌شود.

همچنین باید سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در اسرع وقت سقف قیمت چهار قلم کالای اصلی لوازم خانگی از جمله یخچال- فریزر، تلویزیون، ماشین لباسشویی و لوازم گازسوز را بر اساس اسناد و مدارک، محاسبه و پس از بارگذاری قیمتها در سامانه 124 ، نسبت به برخورد با تخلفات صورت گرفته و افزایش قیمت های غیر متعارف با رعایت سقف های تعیین شده، برخورد کند.

گفتنی است برای رصد زنجیره تولید تا عرضه لوازم خانگی به مصرف کننده نهایی نیز باید اطلاعات مربوط به تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان در سامانه جامع تجارت ثبت شود تا بر اساس آن امکان مبارزه با احتکار کم‌فروشی و ... برای سازمان‌های نظارتی از جمله سازمان حمایت، سازمان تعزیرات و دادستانی فراهم باشد.

بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار باید بسته پیشنهادی تأمین مالی بنگاه‌های تولیدی لوازم خانگی از طریق ترمیم قدرت خرید مصرف کننده توسط وزارت صنعت تهیه و ارائه شود و همچنین با توجه به فاصله میزان تولید لوازم خانگی داخلی و نیاز بازار، قرار است معاونت امور صنایع با الزام تشکل ها و انجمن ها برای تولید حداکثری و استفاده از ظرفیت‌های موجود نسبت به تامین نیاز بازار داخل برنامه ریزی لازم را انجام دهد.

بر اساس گزارش ارائه شده در خصوص عمق ساخت داخل تولید لوازم خانگی قرار است در مورد کالاهایی که امکان افزایش عمق ساخت داخل آن با توجه به ظرفیت‌های موجود فراهم است توسط معاونت امور صنایع نسبت به برنامه‌ریزی این کار اقدام شود و همچنین وزارت صنعت در اسرع وقت هماهنگی لازم برای تامین ورق مصارف لوازم خانگی در قالب قراردادهای بلند مدت را به قیمت مصوب انجام دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو