روسیه از پیشرفته‌ترین زیردریایی خود رونمایی کرد

منبع: برترین ها

130

1399/3/24

05:00


پیشرفته ترین زیردریایی اتمی روسیه به نام «شاهزداده ولادیمیر» با قابلیت پرتاب ۲۰ فروند موشک دارای کلاهک هسته ای در روز ملی روسیه به نیروی دریایی روسیه تحویل شد.

ایرنا: پیشرفته ترین زیردریایی اتمی روسیه به نام «شاهزداده ولادیمیر» با قابلیت پرتاب ۲۰ فروند موشک دارای کلاهک هسته ای در روز ملی روسیه به نیروی دریایی روسیه تحویل شد.

وزارت دفاع روسیه روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد: زیردریایی اتمی «شاهزاده ولادیمیر» طی مراسمی در کارخانه کشتی سازی «سوماش» در بندر سورودوینسک (در شمال غرب روسیه) با حضور دریادار نیکلای یومنوف فرمانده نیروی دریایی روسیه به آب انداخته شد.

روسیه از پیشرفته‌ترین زیردریایی اتمی خود رونمایی کرد

در این مراسم، چند تن از مقام‌های ارشد روسیه از جمله فرمانده ناوگان شمال روسیه، معاون وزیر تجارت و صنایع روسیه، استاندار استان آرخانگلسک و فرماندار بندر سورودوینسک و مدیر عامل کارخانه کشتی سازی سوماش حضور داشتند.

پس از اعلام دستور فرمانده نیروی دریایی روسیه، زیردریایی اتمی شاهزاده ولادیمیر به نیروی دریایی تحویل و پرچم این نیرو معروف به «آندریفسکی» بر آن به اهتزاز در آمده و فرماندهی آن به ناخدا یکم ولادیسلاو دروژین سپرده شد.

فرایند ساخت زیردریایی «شاهزاده ولادیمیر» از سال ۲۰۱۲ میلادی آغاز و قرار شد در قالب زیردریایی‌های اتمی ناوگان شمال روسیه به کار گرفته شود.

این زیردریایی اتمی در کارخانه کشتی سازی «سوماش» ساخته شده است.

روسیه در زمان حاضر هفت زیردریایی از نوع طرح «بوری-آ» دارد و مطابق برنامه اعلام شده با احتساب زیردریایی «کنیاز ولادیمیر» و دو زیردریایی اتمی دیگر که ساخته می‌شود، تعداد زیردریایی‌های اتمی این کشور از این نوع تا سال ۲۰۲۸ به ۱۰ فروند خواهد رسید.

زیردریایی اتمی «شاهزاده ولادیمیر» قابلیت پرتاب ۲۰ موشک با کلاهک هسته‌ای را دارد.

این زیردریایی همچنین می‌تواند به عمق ۴۰۰ متری اقیانوس برود تا از تیررس رادارها مخفی بماند.

شاهزاده ولادیمیر به ۱۶ موشک قاره پیمای بولاوا مجهز خواهد شد.

از دیگر توانایی های این زیردریایی اتمی می توان به قدرت مانور بالا و سر و صدای کم آن اشاره کرد.

ناوگان زیردریایی های اتمی روسیه میراث دوران شوروی است و دولت روسیه برای تعویض و جایگزینی زیردریایی های فرسوده و کهنه با زیردریایی های پیشرفته در حال برنامه ریزی است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو