چگونه ریاضی خود را قوی کنیم و راه های یادگیری سریع ریاضی

منبع: روزگار

156

1399/3/24

11:12


چگونه ریاضی خود را قوی کنیم و راه های یادگیری سریع ریاضی

ریاضی را به آسانی یاد بگیرید برای حل مسائل دشوار ریاضی باید استراتژی هایی فراتر از چیزی که در مدرسه می آموزید یاد بگیرید‌.معادله را در ذهن خود مجسم کنید. ابتدا باید مثل زمانی که برای حل یک مشکل ابتدا آن را در ذهن تجسم میکنید، اعداد معادله را در ذهن خود مرور کرده و حتی به زبان بیاورید.

 

چگونه ریاضی خود را قوی کنیم

 

جمع و تفریق ها را از چپ به راست انجام دهید. در مدارس به شما یاد دادند که از سمت راست جمع و تفریق را انجام دهید ولی انجام اینکار به صورت ذهنی واقعا دشوار است.به عنوان مثال برای جمع کردن ۵۲ با ۴۳ بهتر است ابتدا ۴ و ۵را با هم جمع کنید و سپس مجموع ۲  و ۳  را کنار آن قرار دهید تا عدد ۹۵ به دست بیاید.

 

این راه حل در عددهایی که بزرگ تر هستند کمی پیچیده تر است.به عنوان مثال برای جمع کردن ۹۹  با ۸۷؛ ابتدا می بینیم که ۹+۷=۱۶ و ۹+۸=۱۷ عدد بزرگ را انتخاب کرده دهگان عدد کوچک را به آن اضافه کرده و سپس یکان آن را کنارش قرار می دهیم و میشود:

۱۸۶

 

 در جمع و تفریق ها می توانید صفرهای مشترک را بعد از انجام عملیات در جواب قرار دهید. مثلا برای تفریق ۷۰ از ۱۲۰  می توانید عدد۷ را از ۱۲کم کنید و سپس صفر را به آن اضافه کنید که بشود ۵۰

 

 گرد کردن روش خوبی برای حل برخی جمع و تفریق‌های پیچیده است. به عنوان مثال هنگام جمع ۵۹۶+۳۸۰ می توانید ۴ واحد به ۵۹۶اضافه کنید که بشود ۶۰۰ سپس با ۳۸۰ جمع کنید می شود ۹۸۰ حالا این چهار واحد را کم کنید تا جواب صحیح ۹۷۶به دست آید.

 

ساده کردن اعداد پیچیده هنگام ضرب. به عنوان مثال در ضرب ۱۲*۳۶ می توانید ابتدا ۱۰ را در ۳۶ضرب کنید که بشود ۳۶۰سپس ۲ را در ۳۶،ضرب کرده و عدد حاصل یعنی ۷۲ را به ۳۶۰اضافه کنید.

 

برای درصدگیری ساده می توانید از روش گرد کردن و ساده سازی استفاده کنید‌. مثلا ۱۵درصد از عدد ۴۰ را می توانید در نظر بگیرید. حالا ببینید۱۰درصد آن می شود ۴، پنج درصد باقیمانده هم از آن جا که ۵ نصف ده است میشود نصف چهار یعنی ۲٫ حالا ۲ را با ۴ جمع می کنیم و به سادگی عدد ۶ به دست می آید.به عنوان حسن ختام این مطلب شما را با نرم افزار بسیار سودمند ترفندهای ریاضی آشنا می کنم.

 

Math Tricks

نرم افزاری مناسب برای کسانی است که علاقه مند به یادگیری ریاضیات هستند و می خواهند ریاضی را با استفاده از حقه ها و ترفندها، به سادگی یاد بگیرند تا زمان محاسبه آنها نیز کاهش یابد

 

ریاضی

لینک کوتاه این مطلب: http://bia2safa.net/goto/web/url/1707036

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو