اعمال تغییرات جدید در مراسم اسکار

منبع: برترین ها

66

1399/3/24

12:09


بنا به اعلام آکادمی اسکار از سال ۲۰۲۰ به بعد ۱۰ فیلم نامزد جایزه اسکار بهترین فیلم خواهند شد.

خبرگزاری صبا به نقل از ایندیپندنت: آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار روز گذشته ۱۲ ژوئن اعلام کرد تعداد فیلم های نامزد بهترین فیلم از این پس یک عدد ثابت خواهد بود.

جوایز اسکار که در آستانه اعلام استانداردهای جدید برای نمایش و معرفی فیلم هاست، اولین تغییرات خود را که مربوط به تعداد نامزدهای اسکار بهترین فیلم سال است، اعلام کرد.

اعمال تغییرات جدید در مراسم اسکار

بنا به اعلام آکادمی اسکار، از سال ۲۰۲۰ به بعد ۱۰ فیلم برای جایزه اسکار بهترین فیلم نامزد خواهند شد. این اتفاق برای اولین بار پس از سال ۲۰۱۱ است.

اولین بار در سال ۲۰۱۰ سازمان دهندگان جوایز اسکار اعلام کردند شمار نامزدهای اسکار بهترین فیلم سال از ۵ فیلم به ۱۰ فیلم افزایش می یابد، این اتفاق برای اولین بار بعد از دهه ۴۰ میلادی بود که رخ می داد. اگرچه هیچ وقت این موضوع تایید نشد اما عده ای براین عقیده بودند که به خاطر نامزد نشدن فیلم «شوالیه تاریکی» این تصمیم در آن سال گرفته شد.

در سال ۲۰۱۲ آکادمی اسکار با بازبینی دوباره قوانین اعلام کرد شمار فیلم های نامزد اسکار بهترین فیلم می تواند بین ۵ تا ۱۰ فیلم متغیر باشد و این قانون تا امسال بر جوایز حاکم بود.

آکادمی اسکار علاوه بر اعمال تغییرات در بخش نامزدهای بهترین فیلم سال اعلام کرد تعداد اعضای زن و رنگین پوستان عضو آکادمی نیز دو برابر می شود.

در بیانیه داو هادسون مدیر عامل آکادمی در این باره آمده است: اگرچه آکادمی گام های بلندی برداشته است با این حال می دانیم به منظور تضمین فرصت های برابر در هیات مدیره کارهای بیشتری باید انجام شود.

جایزه بهترین فیلم آخرین دوره مراسم اسکار تا به امروز را فیلم «انگل» اثر بونگ جون هو دریافت کرده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو