کانون‌های فعلیِ شیوع کرونا معرفی شدند

منبع: برترین ها

61

1399/3/24

16:03


موارد ابتلای جدید به بیماری کووید-۱۹ در کشورهای اروپایی روند کاهشی پیدا کرده و اکنون کشورهای هند، آفریقا و آمریکای لاتین به کانون شیوع کروناویروس تبدیل شده اند.

خبرگزاری ایسنا: موارد ابتلای جدید به بیماری کووید-۱۹ در کشورهای اروپایی روند کاهشی پیدا کرده و اکنون کشورهای هند، آفریقا و آمریکای لاتین به کانون شیوع کروناویروس تبدیل شده اند.

با کاهش شدت شیوع کروناویروس جدید در کشورهای اروپایی اکنون کشورهایی در سایرِ نقاط جهان در تلاش برای کنترل هر چه سریع‌تر همه‌گیریِ این ویروس هستند.

موارد ابتلای جدید به بیماری کووید-۱۹ در کشورهای اروپایی روند کاهشی پیدا کرده و اکنون کشورهای هند، آفریقا و آمریکای لاتین به کانون شیوع کروناویروس تبدیل شده اند.

برزیل، مکزیک و هند از کشورهایی بودند که هفته گذشته رکورد موارد جدید ابتلا طی یک روز را گزارش کردند.

طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت (WHO) در آفریقا طی مدت ۱۸ روز ۱۰۰ هزار مورد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ ثبت شده است. آفریقای جنوبی بیشترین آمار را از آن خود کرده است.

اکنون موارد ابتلا به این بیماری در هند از انگلیس فراتر رفته است. هند با بیش از ۳۰۹ هزار مبتلا در رتبه چهارم جدول ابتلا قرار دارد. افزایش موارد ابتلا در این کشور پس از آن رخ داد که مقامات هندی اقدام به بازگشایی مغازه‌ها، فروشگاه‌ها و کارخانه‌ها کردند.

در آفریقا نیز موارد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ و مرگ و میر ناشی از آن رو به افزایش است. الجزایر، مصر، نیجریه، آفریقای جنوبی و سودان بیش از ۷۰ درصد موارد فوتی در آفریقا را تشکیل می‌دهند. طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت آفریقای جنوبی بیشترین آسیب را از شیوع کروناویروس متحمل شده و ۲۵ درصد از مجموع موارد ابتلا در این قاره به این کشور اختصاص دارد.

آمریکای لاتین نیز کانون جدید همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ معرفی شده است و برزیل از جمله کشورهای این منطقه است که بیشترین موارد ابتلا و فوتی‌ها را گزارش کرده است. این کشور به لحاظ تعداد مبتلایان و فوتی‌های ناشی از بیماری کووید-۱۹ در رتبه دوم پس ازایالات متحده قرار دارد.

به گزارش یورونیوز، مکزیک نیز دومین کشور در این منطقه است که بیشترین تعداد فوتی‌های کرونا را گزارش کرده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو