اسکراب صورت خانگی و طبیعی برای افزایش درخشش پوست + دستور ساخت

اسکراب صورت خانگی و طبیعی برای افزایش درخشش پوست + دستور ساخت


منبع: زیبامون

313

1399/3/24

16:04


در این بخش از زیبامون آموزش درست کردن 7 مدل اسکراب صورت خانگی و طبیعی که برای افزایش درخشش پوست عالی هستند رو یاد بگیرید و مورد استفاده قرار بدید.

اسکراب صورت خانگی و طبیعی برای افزایش درخشش پوست + دستور ساخت

اسکراب کردن یا لایه برداری از پوست یکی از اقداماتی هست که به شما کمک میکنه پوست سالم تر و روشن تری داشته باشید! داشتن پوست درخشان و روشن یکی از خواسته های اصلی خانم هاست که برای رسیدن به این خواسته، ممکنه کارهای مختلف و هزینه های خیلی زیادی رو هم صرف کرده باشند! اگر می خواهید خیلی راحت و آسان، پوستی درخشان و بی عیب و نقص داشته باشید و همچنین اوقات سرگرم کننده ای رو در آشپزخانه سپری کنید، حتما این مقاله از زیبامون دات کام رو مطالعه کنید!

فرقی نمیکنه دارای چه نوع پوستی هستید، چه پوست خشک داشته باشید چه پوست چرب، مستعد آکنه یا حساس و یا اینکه فقط میخواهید پوستتون رو تقویت کنید و زیبایی و درخشش بهتری برای پوستتون به وجود بیارید، شما میتونید با دستورالعمل های این مقاله از سایت زیبامون، بهترین و موثرترین اسکراب های خانگی برای پوست صورت رو درست کنید و مراقبت خیلی خوبی از پوستتون داشته باشید.

اسکراب های خانگی معمولا از مواد طبیعی و بی خطر برای پوست درست میشن و به همین دلیل مشکلی برای پوست ایجاد نمی کنند؛ فقط باید دقت داشته باشید از حرکات ملایم و فشار سبک تا متوسط برای اسکراب صورت استفاده کنید تا از تحریک پوست جلوگیری بشه و کشش و فشار خیلی زیادی به پوست وارد نشه.

 

چگونه بهترین اسکراب را برای پوست خود تهیه کنیم؟

 

اسکراب پوست

 

روش های زیادی برای لایه برداری یا اسکراب طبیعی پوست وجود داره. قهوه، شکر، نمک دریایی ریز، دارچین و جو دوسر بهترین مواد طبیعی برای اسکراب پوست هستند و معمولا در تهیه اسکراب های خانگی هم مورد استفاده قرار می گیرند. با این اسکراب های خانگی میتونید خیلی سریع و راحت پوستتون رو نرم تر و روشن تر کنید و علائم پیری پوست رو هم از بین ببرید.

این اسکراب ها، سلول های مرده و پوست اضافی صورت رو از بین می برند و کمک می‌کنند تا لایه جدید و سالم پوست نمایان بشه و روند تجدید پوست رو هم سریع تر می کنند. البته باید دقت داشته باشید که شکر، نمک و ... که برای تهیه این اسکراب ها استفاده می‌کنید کاملا ریز باشه تا هیچ گونه آسیب و تحریکی برای پوست ایجاد نکنه.

نکته دیگه ای که وجود داره این هست که برای انتخاب بهترین اسکراب خانگی، حتما باید به نوع پوست خود توجه داشته باشید و از دستوری استفاده کنید که با شرایط پوستی شما هماهنگ باشه و یکی از بهترین انتخاب ها برای درمان و معالجه مشکل پوست شما باشه.

به عنوان مثال، اسکراب هایی که حاوی نمک و جوش شیرین هستند میتونن جز انتخاب های خوب برای پوست های چرب و مستعد جوش باشند و افرادی که دارای پوست خشک یا حساس هستند، باید از ترکیبات ملایمی مثل جو دو سر استفاده کنند. اگر پوست معمولی یا مختلط دارید هم بهتره به سراغ اسکراب هایی که با شکر یا قهوه درست میشه، برید و از این طریق، تعادل خوبی رو در پوست خود ایجاد کنید.

 

حتما بخوانید: مزایا و معایب لایه برداری شیمیایی و اسکراب فیزیکی

 

1. اسکراب صورت با توت فرنگی برای از بین بردن جوش و آکنه

این اسکراب یکی از بهترین و موثرترین ترکیبات برای از بین بردن جوش و آکنه هست که نه تنها از ایجاد جوش جلوگیری میکنه، بلکه تاثیر خوبی هم در درمان جوش های صورت داره و در عین حال یک تسکین دهنده عالی برای پوست صورت هم هست. بنابراین اگر از جوش و اکنه رنج می‌برید، پوست کِدر و چرب دارید می‌تونید با استفاده از این اسکراب صورت طبیعی، درخشش پوستتون رو افزایش بدید، پاکسازی مناسبی از پوست داشته باشید و باکتری های سطحی پوست رو هم تا حد امکان کاهش بدید.

 

توت فرنگی

 

دستور ساخت:

  • 1 فنجان ماست
  • نصف فنجان توت فرنگی پوره شده
  • نصف فنجان بادام
  • مقدار کمی سرکه سیب

تمام مواد رو در مخلوط کن بریزید تا کاملا صاف و یکدست شوند. سپس ترکیب بدست آمده رو خیلی آروم روی پوست ماساژ بدید و اجازه بدید به مدت 15 دقیقه روی پوست بمونه و سپس با آب گرم بشویید.

 

حتما بخوانید: اسکراب خانگی صورت برای زیبایی پوست

 

2. اسکراب صورت با عسل و گیلاس برای هیدراته کردن پوست

عسل یکی از مواد طبیعی هست که اثر مرطوب کنندگی فوق العاده برای پوست داره و هر زمانی که احساس کنید پوستتون به تغذیه و لایه برداری نیاز داره، میتونید به سراغ این اسکراب خانگی و طبیعی برید.

 

عسل

 

دستورساخت:

  • 5 عدد گیلاس
  • 1 قاشق غذاخوری پودر بادام
  • 1/4 فنجان عسل
  • 1 قاشق غذاخوری شکر قهوه ای
  • 3 قاشق غذاخوری ماست

این مواد رو بعد از مخلوط کردن به مدت 30 ثانیه تا 1 دقیقه روی پوست ماساژ بدید، چند دقیقه صبر کنید و سپس پوست رو با آب گرم شست و شو بدید.

 

3. اسکراب صورت با لیمو مخصوص جوش های سرسیاه

با استفاده از این اسکراب خانگی ساده، برای همیشه با جوش های سر سیاه خداحافظی کنید. آب لیمو استفاده شده در این اسکراب دارای خاصیت ضد عفونی کننده هست و کمک می‌کنه تا باکتری های ایجاد کننده جوش سرسیاه از بین رفته و همچنین برای کاهش چربی و التهاب هم بسیار عالی خواهد بود.

البته باید در مقدار آب لیمویی که استفاده می‌شه دقت کنید چرا که آب لیمو دارای خاصیت اسیدی هست و ممکنه باعث تحریک پوست بشه و حساسیت پوست نسبت به نور خورشید رو افزایش میده. بنابراین لازمه که بعد از استفاده از این اسکراب حتما کرم ضدآفتاب بزنید.

 

لیمو

 

دستور ساخت:

  • نصف قاشق غذاخوری آب لیمو
  • 1 قاشق غذاخوری نمک
  • 1 قاشق غذاخوری آب مقطر

مواد رو به خوبی ترکیب کنید و خمیر به دست آمده رو با حرکات دایره ای روی پوست ماساژ بدید. 2 تا 3 دقیقه پوست رو به آرومی اسکراب کنید و درنهایت با آب گرم شست و شو بدید.

 

حتما بخوانید: اسکراب بدن، آموزش درست کردن اسکراب طبیعی

 

4.اسکراب صورت ضد پیری

این اسکراب طبیعی، پوست رو آبرسانی میکنه، منافذ پوستی رو سفت و محکم میکنه و التهاب رو کاهش میده و باعث میشه تا پوست شما به طور قابل توجهی روشن تر شود. بادام زمینی استفاده شده در این اسکراب تاثیر خوبی در لایه برداری از پوست داره و کمک میکنه تا چین و چروک های پوستی صاف بشه.

 

گل رز

 

دستور ساخت:

  • 2 قاشق غذاخوری روغن دانه انگور
  • 5 قاشق چای خوری بادام زمینی
  • 1 قاشق چای خوری عسل گرم شده
  • 2 قطره روغن گل رز

تمام این مواد رو در مخلوط کن بریزید تا به خوبی نرم و یکدست شده و سپس روی پوست صورت و قسمت دکلته بدن به آرامی ماساژ دهید و بعد از گذشت چند دقیقه با آب گرم بشویید.

 

5. اسکراب صورت خانگی با کیوی

کیوی سرشار از اسیدهای آمینه و ویتامین C هست که هر دو این ترکیبات به کاهش تولید بیش از چربی در پوست صورت کمک می‌کنند. روغن زیتون به کار رفته در این اسکراب طبیعی هم حاوی خواص ضد باکتری قوی بوده و باعث میشه تا چربی بیش از حدی در پوست ترشح نشه. علاوه بر این شکر قهوه ای هم باعث از بین رفتن سلول های مرده سطح پوست شده و در نهایت بعد از استفاده از این اسکراب، درخشش فوق العاده ای برای پوستتون ایجاد خواهد شد.

 

کیوی

 

دستور ساخت:

  • 1 کیوی کامل پوست کنده و پوره شده
  • 2 قاشق غذاخوری شکر قهوه ای
  • چند قطره روغن زیتون

این مواد رو در ظرف مناسبی بریزید و به خوبی ترکیب کنید و بعد با حرکات دایره ای و ملایم به مدت 3 تا 5 دقیقه پوست صورت رو ماساژ داده و اسکراب کنید و در نهایت با آب گرم بشویید.

 

حتما بخوانید: بهترین اسکراب لب خانگی، درمان قوی برای ترک و خشکی لب

 

6. اسکراب صورت خانگی برای روشن کردن رنگ پوست

اگر رنگ پوستتون کدر و خسته کننده شده میتونید با استفاده از این اسکراب خانگی و طبیعی، رنگ پوست رو روشن تر و درخشان تر کنید. علاوه بر این بعد از استفاده از این اسکراب طبیعی، پوستی نرم تر خواهید داشت، قرمزی پوست کم میشه و تغذیه مورد نیاز پوست هم فراهم میشه.

 

شیر

 

دستور ساخت:

  • 1/4 فنجان عسل
  • نصف قاشق غذاخوری شکر قهوه ای
  • 1/4 لیوان شیر
  • 1/2 فنجان جو دوسر پخته شده

تمام مواد رو به خوبی با همدیگه مخلوط کنید تا یک بافت غلیظ و در عین حال دانه دار داشته باشید. این ترکیب رو به آرومی و به مدت چند دقیقه روی پوست صورت اسکراب کنید و در نهایت با آب گرم شست و شو بدید.

 

حتما بخوانید: آموزش 2 مدل اسکراب مخصوص پاهای ترک خورده

 

7. اسکراب صورت خانگی با قهوه برای افزایش درخشش پوست

قهوه دارای خاصیت جوان کننده هست و وقتی روی پوست مورد استفاده قرار می گیره خیلی سریع و ساده باعث بهبود رنگ پوست و افزایش درخشش پوست خواهد شد.

 

قهوه

 

دستور ساخت:

  • نصف فنجان قهوه پودر شده
  • نصف فنجان ماست یا شیر
  • 1 قاشق غذاخوری عسل

این مواد رو بعد از ترکیب کردن به آرومی و به مدت چند دقیقه روی پوست ماساژ بدید و در نهایت با آب گرم پوستتون رو بشویید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو