آغاز فعالیت مهدهای کودک از امروز و ممنوعیت برخی برنامه‌ها در آنها

120

1399/3/24

19:14


آغاز فعالیت مهدهای کودک از امروز و ممنوعیت برخی برنامه‌ها در آنها

سلامت نیوز: معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از آغاز فعالیت مهدهای کودک از امروز(شنبه) در همه استان‌های کشور خبر داد و گفت: اولویت پذیرش با کودکان دارای والدین شاغل است و در اجرای برخی برنامه‌ها مانند بازی های گروهی، ممنوعیت‌هایی لحاظ شده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،حبیب الله مسعودی فرید روز شنبه افزود: مهدهای کودک با توجه به سخنان رئیس جمهوری در جلسه قبلی ستاد ملی مبارزه با کرونا از امروز در همه استان ها فعالیت خود را آغاز کرده اند اما هر کدام رعایت مواد خاص خود را دارند به طور مثال در مناطق سفید و زرد حداکثر با نصف ظرفیت و در مناطق قرمز با یک سوم ظرفیت فعالیت می کنند.


وی با تاکید بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مهدهای کودک اضافه کرد: ضدعفونی کردن کامل تجهیزات و اسباب بازی ها و همچنین ضدعفونی کردن محیطی که کودکان تردد می کنند، از جمله موارد دستورالعمل های پروتکل های بهداشتی است.


الزامی بودن رعایت فاصله اجتماعی در مهدها
معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: استفاده از وسایل مشترک بازی مانند تاب، سرسره و حوض توپ نیز در مهدهای کودک ممنوع است. همچنین پرسنل مهدهای کودک باید دستکش و ماسک استفاده کنند.


مسعودی فرید با بیان اینکه علاوه بر پروتکل های وزارت بهداشت، بهزیستی نیز مواد اضافه تر بهداشتی به مهدهای کودک ابلاغ کرده است؛ افزود: کفش های کودکان و پرسنل باید خارج از محیط مهدها قرار داده شود و چیدمان کلاس باید به گونه ای باشد که فاصله اجتماعی رعایت شود.
وی ادامه داد: تعطیلی مهدهای کودک موجب دغدغه والدین شد؛ آنها درباره بازگشایی مجدد مهدها تماس مکرر داشتند و مجبور بودند یا کودکان را با خود سر کار ببرند یا افراد دیگری به عنوان مراقب به منزل می آوردند که به آنها اطمینان نداشتند.


تعهد کتبی والدین درباره کرونا
معاون اجتماعی بهزیستی درباره دیگر مواد دستورالعمل های بهداشتی گفت: به مهدهای کودک ابلاغ شده تا از والدین بخواهند اگر بستگان و نزدیکان آنها طی روزهای اخیر کرونا داشته اند به مهد اطلاع دهند و در این باره از والدین تعهد کتبی گرفته می شود.
مسعودی فرید افزود: مربیان مهدها با مشاهده علائمی مانند بی حالی و سرماخوردگی در کودکان باید سریعا آنها را از دیگر کودکان جدا کنند و این کودکان بلافاصله به خانه بازگردانده می شوند که هم برای خود کودک و هم برای مربیان و سایر کودکان خطری نداشته باشد.
وی ادامه داد: در صورت پر شدن ظرفیت مهدها با کودکان والدین شاغل، مهدها می توانند از پذیرش سایر کودکان خودداری کنند؛ به هرحال پذیرش کودکان از ظرفیت اعلام شده نباید فراتر برود و ملاحظات قبلی و جدید نیز باید اِعمال شود و اگر موردی نیاز به مداخله یا تذکر داشت باید در اسرع وقت انجام دهند.


شرایط نحوه سرو غذا در مهدها
معاون بهزیستی درباره نحوه سرو غذا در مهدهای کودک نیز گفت: غذا حتما باید داغ سرو شود و ترجیحا در ظرف هایی باشد که کودکان خودشان به مهد می آورند؛ همچنین لازم است در شست وشوی ظرف ها دقت شود تا اگر آلودگی داشت در اثر شست و شو از بین برود. کودکان می توانند از منزل غذا بیاورند.


مسعودی فرید درباره نحوه نظارت بر مهدهای کودک خاطرنشان کرد: نحوه نظارت بهزیستی عمدتا از طریق شماره پیامکی ۳۰۰۰۰۱۲۳۳۳ است تا هر کسی که نکته، انتقاد و پیشنهاد داشته باشد یا هرگونه مغایرت با دستورالعمل های بهداشتی مشاهده کند به این شماره پیامک دهد.

نحوه نظارت بهزیستی عمدتا از طریق شماره پیامکی ۳۰۰۰۰۱۲۳۳۳ است تا هر کسی که نکته، انتقاد و پیشنهاد داشته باشد یا هرگونه مغایرت با دستورالعمل های بهداشتی مشاهده کند به این شماره پیامک دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو