زالو درمانی در درمان زخم‌های دیابتی موثر است؟

157

1399/3/24

19:31


متخصص طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت : زالو درمانی در جراحی‌های پیوندهای پوست، درمان زخم‌های دیابتی، تسریع در بهبود زخم‌های مزمن ، کنترل درد و بهبود حرکت مفصلی در بیماران مبتلا به آرتروز موثر است.

زالو درمانی در درمان زخم‌های دیابتی موثر است؟

به گزارش بهداشت نیوز: دکتر مرتضی مجاهدی با بیان اینکه زالو درمانی یکی از درمان های طبیعی است که در طول تاریخ مورد توجه بشر بوده و مکاتب طبی مختلف از این روش در درمان برخی از بیماری‌ها استفاده می‌کردند ، افزود : در سال‌های اخیر محافل علمی و مراکز تحقیقاتی کشورهای مختلف به خصوص کشورهای اروپایی توجه ویژه‌ای به این روش طبیعی کرده اند و در بخش‌های مختلف به خصوص بخش های جراحی بیمارستان‌های این کشورها از این روش استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مقالات فراوانی در مورد اثر بخشی این روش طبیعی در درمان بعضی از بیماری ها در مجلات معتبر پزشکی چاپ شده است ، گفت : یکی از پرکاربردترین موارد زالو درمانی استفاده در جراحی‌های پیوند پوست است ضمن این که در پیشگیری از رد شدن پیوند و اصلاح وضعیت عروقی پیوندها ، کمک به درمان و کاهش درد و بهبود حرکت مفصلی در بیماران مبتلا به آرتروز اثرگذاری خوبی دارد.

این متخصص طب ایرانی استفاده از زالو درمانی را برای بیماری های پوستی از جمله اگزما و آکنه پیشنهاد کرد و افزود : زالو درمانی به درمان و تسریع بهبود زخم های مزمن به خصوص زخم‌های پای دیابتی کمک می کند.

 مجاهدی گفت : البته زالو درمانی مثل هر روش پزشکی دیگر در حین اثر بخشی ممکن است عوارض جانبی نیز داشته باشد که اگر توسط پزشک متخصص با رعایت ضوابط علمی انجام شود این عوارض به حداقل خواهد رسید.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود : تعداد جلسات زالو درمانی، در هر جلسه و اقدامات قبل و بعد از زالو درمانی مواردی هستند که باید توسط پزشک معالج تنظیم شود.

شهروندان مواظب زالو درمانان سودجو باشند

 متخصص طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه افراد سودجو با نام طبیب و حکیم و غیره بدون هیچگونه اطلاعات علمی و با سوء استفاده از علایق مردم به این روش ، اقدام به زالو درمانی در ابعاد وسیع با تعداد زیاد جهت درمان بیماران می کنند ، هشدار داد : متاسفانه در موارد زیادی بیماران با عوارض پیش بینی نشده ای مواجه می‌شوند و مسئولیت هرگونه عارضه و خطرات جسمی و جانی به عهده فرد مراجعه کننده به این افراد شیاد و سودجو است.

وی افزود : به هم وطنان توصیه می شود که نشانی و اطلاعات مربوط به سلامتکده های طب ایرانی و متخصصان طب ایرانی سراسر کشور را از سایت های معتبر مانند سایت دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت، انجمن علمی طب سنتی، دانشکده های طب ایرانی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و همچنین سایت مزاج دریافت کنند.

مجاهدی گفت : در سایت مزاج اطلاعات متخصصین فعال در مراکز مختلف درمانی سراسر کشور درج شده است و قابل دسترسی است که پژوهشگران علاقه‌مند هم می توانند جهت مطالعه مقالات چاپ شده در مجلات معتبر به قسمت مقالات سایت مزاج مراجعه و مقالات مورد نظر خود را دریافت و مطالعه  کنند.

منبع: ایرنا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو