وضعتی کرونا در آبادان در شرایط فوق قرمز است

منبع: برترین ها

82

1399/3/25

07:04


رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه ظرفیت پذیرس بستری بیماران کرونایی در بیمارستان های منطقه در حال تکمیل شدن است، گفت: مسوولین نفت از در اختیار گذاشتن بیمارستان نفت تا کنون استنکاف کرده اند که در صورت ادامه این روند منطقه با ضایعات بهداشتی و انسانی جبران ناپذیری رو برو خواهد شد.

برنا: رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه ظرفیت پذیرس بستری بیماران کرونایی در بیمارستان های منطقه در حال تکمیل شدن است، گفت: مسوولین نفت از در اختیار گذاشتن بیمارستان نفت تا کنون استنکاف کرده اند که در صورت ادامه این روند منطقه با ضایعات بهداشتی و انسانی جبران ناپذیری رو برو خواهد شد.

شکر الله سلمانزاده روز شنبه ضمن تشکر از همکاری بهداشت و درمان صنعت نفت آبادان در بحران کرونا با اشاره به وضعیت حاد محدوده جغرافیایی دانشکده اظهار کرد: دو بار در شورای تامین منطقه آزاد اروند و آبادان مصوب شد بیمارستان نفت آبادان به عنوان بیمارستان دوم و بیمارستان معین بیمارستان قرنطینه آیت الله طالقانی آبادان باشد.

او با بیان اینکه ظرفیت بیمارستان طالقانی آبادان پذیرش ۱۶۰ بیمار است، گفت: ظرفیت بستری بیمارستان آیت الله طالقانی حدود یک هفته است که تکمیل شده و در حال حاضر در سطح منطقه حدود ۳۰۰ بیمار نیازمند بستری داریم که متاسفانه مسوولین نفت از در اختیار گذاشتن بیمارستان امام خمینی تا کنون استنکاف کرده اند و به این دلیل، بیماران در بیمارستان‌های حوزه جغرافیایی دانشکده(آبادان، خرمشهر و شادگان) پراکنده هستند که برای منطقه بسیار خطرناک است.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه تعداد تخت های مصوب بیمارستان نفت ۱۵۰ عدد است، افزود: دلیل عدم همکاری مسوولان نفت را نمی دانم. مسوولین بیمارستان نفت فقط ۳۰ تخت را در اختیار ما قرار دادند، در حالی باید کل ظرفیت بیمارستان طبق مصوبه شورای تامین و ستاد کرونا در اختیار گذاشته شود.

سلمان زاده با تاکید به اینکه نباید بگذاریم همه بیمارستان های محدوده جنوب غرب خوزستان آلوده شوند، بیان کرد: باید بیمارستان های سفید در منطقه داشته باشیم که مردم بتوانند به آنها مراجعه کنند اگر بیمارستان نفت کماکان به این رویه ادامه دهد، همانطور که گفتم مجبور می شویم بیماران کرونایی را در بیمارستان شهید بهشتی آبادان بستری کنیم و مردم برای مراجعات درمان سایر بیماری‌ها به بیمارستان ۱۷ شهریور و بیمارستان نفت مراجعه کنند که در این صورت علاوه بر اینکه دو بیمارستان بزرگ شهر(آیت‌الله طالقانی و شهید بهشتی) درگیر بیماری کرونا می شوند، با توجه به توان و دولتی نبودن دو بیمارستان ۱۷ شهریور و بیمارستان نفت، شهروندان با مشکلات به مراتب حادتری مواجه می‌شوند.

مقام عالی بهداشت و درمان جنوب غرب خوزستان در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه شخصا با هرگونه رفع محدودیت مخالف هستم، تصریح کرد: اوضاع خیلی بدتر از آن چیزی است که مردم تصور می‌کنند.

در حال حاضر ظرفیت بستری بیمارستان های ما در حال تکمیل است و در روزهای اخیر شاهد افزایش بستری بیمارانی بودیم که بسیار بدحال بودند. تا پیش از این در ماه گذشته بیماران سرحال بیشتر داشتیم اما در روزهای اخیر بیماران ما بدحال هستند. نکته مهم دیگر افزایش بیماران بستری جوان تر است ما در گذشته اکثر بستری بیمارانی که بستری نمودیم مُسن یا میانسال بودند اما در حال حاضر اکثر بیماران بستری ما از قشر جوان هستند که با حال عمومی بد مراجعه می‌کنند و بستری می شوند.

او با بیان اینکه افزایش بیماران بدحال جوان یک هشدار بسیار جدی است، اضافه کرد: من از همه می‌خواهم که این تهدید را جدی بگیرند خواهش می کنم که مسوولین هرگونه رفع محدودیت فعلا کنسل کنند ما در آبادان در شرایط فوق قرمز هستیم و نباید هیچ گونه رفع و محدودیتی در این محدوده اجرا بشود بلکه باید شرایط به روال ماه های قبل باز گردد تا بتوانیم بیماری را کنترل کنیم. در صورت ادامه این روند مراکز درمانی ما دیگر پاسخگوی مراجعات مردم نخواهند شد.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان در پایان در خصوص سرویس دهی بیمارستان نفت به مراجعات عادی مردمی افزود: بعید می دانم با سابقه‌ای که از بیمارستان‌نفت سراغ دارم و محدودیت بخش های این بیمارستان، بتواند پاسخگوی همه مراجعات عادی مردمی باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو