وزارت ارشاد متولی سه سند هنرهای تجسمی، موسیقی و مد و لباس شد

123

1399/3/25

15:31


سعیدرضا عاملی در پنجمین جلسه ستاد هماهنگی اجرای نقشه مهندسی فرهنگی کشور که به ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور روز شنبه 24 خردادماه 99 برگزار شد، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی اصلی سه سند هنرهای تجسمی، سند موسیقی و سند مد و لباس شد.

وزارت ارشاد متولی سه سند هنرهای تجسمی، موسیقی و مد و لباس شد

به گزارش هنرآنلاین به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، در ابتدای این جلسه پیامدهای فرهنگی کرونا در 9 محور اساسی مرور شد و مقرر شد که یک سند سیاستی درباره شرایط کرونا و به طور عام شرایط اضطرار در فضای طبیعی که منجر به انتقال بسیاری از ارتباطات و تعاملات کاری به فضای مجازی می‌شود، تدوین و در دستور کار ستاد هماهنگی نقشه مهندسی فرهنگی قرار گیرد.  

دستور دوم این جلسه مروری بود بر مصوبات سال گذشته در ستاد هماهنگی نقشه مهندسی فرهنگی کشور بود که دکتر عاملی در این باره گفت: سال گذشته در ستاد هماهنگی نقشه مهندسی فرهنگی کشور 11 مصوبه مهم  داشتیم و هر 11 مصوبه تاکنون ابلاغ شده و در دستگاه‌های اجرایی فرآیند شده است.

وی اضافه کرد: زیرساخت به فعلیت افتادن برنامه‌های اقدام سند مهندسی فرهنگی در این مصوبات دیده شده است. از جمله اینکه چارچوب تدوین اسناد ملی با پیوستی که جزئیات اسناد را مشخص کرده تعیین شده است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان داشت: دستور سوم جلسه بحث 21 سند ملی است که در سند نقشه مهندسی فرهنگی کشور پیش‌بینی شده و نگاه‌مان در تدوین این اسناد این نبود که آنها را در دبیرخانه خودمان تدوین کنیم. بلکه گفتیم که در دستگاه‌های ذی‌ربط مثل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یا وزارت آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌هایی که ذی‌نفع موضوع هستند و روزانه با این مسائل درگیر هستند در قالب لایحه به ستاد هماهنگی مهندسی فرهنگی پیشنهاد شود.

استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران افزود: در این جلسه متولی اصلی سه سند هنرهای تجسمی، سند موسیقی و سند مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دستگاه محوری تعیین شد و این وزارتخانه، سایر دستگاه‌های همکار را طی فرآیندی که در سند مشخص شده پیشنهاد خواهد کرد و مقرر شد برای سایر اسناد با حضور دستگاه مربوطه تصمیم‌گیری شود.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو