مرگ ۹۱۹ ایرانی بر اثر مسمومیت با قرص برنج در سال ۹۸

منبع: دوستان

74

1399/3/26

12:56


​در سال گذشته ، ۹۱۹ نفر در کشور بر اثر مسمومیت با قرص برنج جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با سال قبل از آن که آمار تلفات ۸۲۵ نفر بود، ۱۱.۴ درصد بیشتر شده است.

www.dustaan.com - مرگ ۹۱۹ ایرانی بر اثر مسمومیت با قرص برنج در سال ۹۸

به گزارش  سازمان پزشکی قانونی کشور، در سال گذشته از کل تلفات مسمومیت با قرص برنج در کشور ۵۸۶ نفر مرد و ۳۳۳ نفر زن بودند ، این در حالی است که تعداد مردان فوت شده بر اثر مسمومیت با قرص برنج در سال ۹۷، ۵۱۵ و تعداد زنان ۳۱۰ نفر بود. بر اساس این گزارش، در این مدت استان‌‌ تهران با ۲۲۰، مازندران با ۱۲۲ و گیلان با ۸۵ فوتی بیشترین آمار مرگ ناشی از مسمومیت با قرص برنج را داشته‌‌اند همچنین در سال ۹۸ آمار تلفات قرص برنج در بیش از نیمی از استان‌‌ها کمتر از ۲۰ نفر گزارش شده است. قرص برنج هیچ پادزهری ندارد وبا توجه به این که تاکنون سازوکار دقیق بروز اثرات سمی فسفید آلومینیم در انسان شناخته نشده است، هیچ پادزهر اختصاصی در درمان مسمومیت حاد با آن وجود ندارد و اقدامات درمانی تنها شامل اقدامات حمایتی ـ علامتی است. از لحاظ زمان بروز علایم و نشانه‌‌های بالینی نیز بعد از ۱۵-۱۰ دقیقه از مصرف خوراکی قرص فسفید آلومینیم، علایم و نشانه‌‌های مسمومیت ظاهر می‌‌شوند و مرگ در مدت کمتر از شش ساعت ممکن است رخ دهد.بنابراین اعمال تدابیر سخت گیرانه برای جلوگیری از توزیع قرص برنج ضرورت دارد .
۲ جوان در سد جیرفت جان باختند
کرمانی – دو جوان ۲۱ ساله در پایین دست سد جیرفت جان باختند. به گزارش خبرنگار ما،در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ و تماس تلفنی با مرکز مدیریت کنترل و هماهنگی اضطراری جمعیت هلال احمر استان کرمان ،مبنی بر غرق شدن دو جوان در رودخانه «هلیل رود» بلافاصله ماموران انتظامی و عوامل امدادی به محل حادثه اعزام شدند. مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان از تلاش بیش از چهار ساعته تیم امدادونجات سیلاب این جمعیت برای خارج کردن جسد دو جوان از آب های سد جیرفت خبر داد.

به این پست امتیاز دهید

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو