پاک کننده آرایش صورت صد در صد طبیعی

منبع: روزگار

228

1399/3/26

15:38


 پاک کننده آرایش صورت صد در صد طبیعی

پاک کننده آرایش آرایش غلیظ پوست صورت پاک کننده آرایشی آرایش چشم

شیر پاک کن صورت پاک کننده خانگی همراه با روغن بادام و روغن زیتون پاک کننده طبیعی

همانطور که میدانید لوازم آرایشی از مواد شیمیایی ساخته شده اند و زیان های فراوانی برای پوست صورت و چشم ها دارد. از طرفی آرایش برای برخی از بانوان و دختران به نوعی عادت تبدیل شده پس اگر آرایش می کنید پس از پایان مراسم لازم هست که آرایشتان را پاک کنید چون اگر آرایش را برای مدت طولانی روی صورت نگه دارید باعث ایجاد چین و چروک، لکه های تیره رنگ  وآکنه روی پوست میشود. قابل ذکر است که ناحیه ای از صورت که بیشترین آسیب را می بیند نواحی دور چشم است که بسیار نازک و حساس می باشد.

ما در اینجا قصد داریم طرز تهیه چند نوع پاک کننده آرایشی که بصورت طبیعی در منزل تهیه می شوند را برای شما عزیزان آموزش دهیم که هم هزینه کمتری در بر دارد، هم مطمئن تر هستند و از همه مهمتر فاقد مواد شیمیایی می باشند. 

 

پاک کننده آرایش صورت صد در صد خانگی،بهترین پاک کننده طبیعی صورت،پاک کننده طبیعی آرایش چشم،بهترین شیر پاک کن صورت،بهترین پاک کننده آرایش صورت،تمیز کردن صورت با گلاب،پاک کننده صورت خانگی،بهترین پاک کننده آرایش چشم،بهترین مارک پاک کننده صورت

پاک کننده مناسب پوست های خشک

پوست های خشک به مرطوب کننده ای احتیاج دارند که چربی های طبیعی پوست را از بین نبرد و به پوست نیز رطوبت بدهد برای این کار یک چهارم خیار بدون پوست را له کنید و آب آن را بگیرید و سپس با ۲ قاشق غذاخوری ماست و۲ قاشق غذاخوری جو پخته به خوبی با هم مخلوط کنید سپس با یک پنبه این مخلوط را به صورت تان بمالید.

 

پاک کننده های مناسب پوست چرب

۱ – با یک دستمال نخی کمی شیر روی صورت تان بمالید، سپس چند دقیقه صبر کنید تا روی پوست خشک شود و بعد با آب گرم صورت تان را بشویید.

۲ – مقدار مساوی شیر، عسل و دانه های کنجد را با هم مخلوط کنید تا شکل خمیری پیدا کند، این مخلوط می تواند برای تمام بدن شما مفید باشد.

۳ – مقداری آبلیمو، عسل و سفیده تخم مرغ را با هم مخلوط کنید سپس آن را روی صورت تان بگذارید تا روی صورت تان خشک شود سپس با آب گرم صورت تان را بشویید.

 

روغن زیتون و روغن بادام

چند قطره از روغن زیتون را برروی یک پد پنبه بریزید و صورت خود را با حرکت دایره ای پاک کنید . هنگام پاک کردن آرایش چشم، چشم خود را ۱۰ ثانیه ببندید با پد پنبه به آرامی آن را پاک کنید . اگر شما پد پنبه در خانه ندارید چند قطره از روغن زیتون را در دستتان بریزید و برروی صورت خود بمالید و با استفاده از یک حوله و یا دستمال کاغذی نرم صورت خود را تمیز کنید و روغن اضافی را از صورت خود پاک کنید .

 

روغن زیتون و روغن بچه

 روغن زیتون و روغن بچه را به میزان مساوی با هم مخلوط کنید. یک پنبه ی توپی را در این مخلوط بزنید و با حرکات ملایم، سایه و خط چشم را پاک کنید. هر دو روغن، هم دارای خواص نرم کنندگی هستند و هم مواد آرایشی را پاک می کنند و هم پوست ناحیه ی اطراف چشمهایتان را مرطوب می سازند.

 

آب خیار

 یک خیار تازه را پوست کنده و رنده کنید. یک هشتم فنجان آب خیار را با چند قطره روغن بچه مخلوط کنید و با پنبه ی توپی روی آرایش چشم هایتان بمالید و آنها را پاک کنید.

 

پاک کننده آرایش صورت صد در صد خانگی،بهترین پاک کننده طبیعی صورت،پاک کننده طبیعی آرایش چشم،بهترین شیر پاک کن صورت،بهترین پاک کننده آرایش صورت،تمیز کردن صورت با گلاب،پاک کننده صورت خانگی،بهترین پاک کننده آرایش چشم،بهترین مارک پاک کننده صورت

شیر و روغن بادام شیرین

۱ قاشق غذاخوری پر شیر و ۲ یا ۳ قطره روغن بادام شیرین

در یک کاسه کوچک، شیر را با چند قطره روغن بادام شیرین مخلوط کنید . یک دستمال یا پارچه را کمی در این مخلوط شیرو روغن بادام نمدارکنید و برروی پوست خود قرار دهید و بعد با یک پنبه یا دستمال تمیز صورت خود را پاک کنید, برای اینکه مطمئن باشید که تمام شیر از صورتتان پاک شده است با آب صورتتان را بشویید . 

 

وازلین و آلوئه ورا

برای پاک کردن فونداسیون و رژ گونه از صورتتان، وازلین و ژل آلوئه ورا را به میزان مساوی با هم ترکیب کنید و خوب بهم بزنید. وازلین، پوست را تمیز و مرطوب می کند و آلوئه ورا، مواد زائد چسبناک را کاهش می دهد.

 

 عسل
اثر عسل را با بادام و زرده تخم مرغ ببینید. یک قاشق چای خوری عسل با ۶ قاشق روغن بادام و یک زرده تخم مرغ را خوب با هم ترکیب کنید و روی صورت کامل بمالید. پس از خشک شدن آن روی صورت، آنرا با آب ولرم بشویید تا صورت شما بطور کامل پاک و شاداب شود. این روش برای هر نوع پوستی موثر است.

 

ماست

برای پاک کردن آرایش پوست صورت حتما از ماست ساده استفاده کنید، نه نوع طعم دار. یک پنبه ی توپی را در ماست بزنید و با استفاده از آن، رژ گونه، پودر و فونداسیون را از صورتتان پاک کنید. سپس صورتتان را با آب سرد بشویید.

 

شامپو بچه

 برای پاک کردن ریمل هایی که بسختی پاک می شوند، روی یک پنبه توپی یا دستمال کاغذی، کمی شامپوی بچه بریزید و با آن ریمل را پاک کنید. این محصول بدون اشک برای بچه ها ساخته شده، اما بزرگسالان نیز می توانند از آن استفاده کنند.

 

گلاب، خوشبوی پرخاصیت
گلاب به تنهایی یک پاک کننده خوب به حساب می‌آید. گلاب می‌تواند باعث نرمی و صافی پوست تحریک شده شود. این مایع شگفت‌انگیز چربی پوست را پاکسازی می‌کند و باعث جوانی و زیبایی پوست‏تان می‌شود. همچنین گلاب به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین‌های گوناگون، می‌تواند از بروز علایم پیری پیشگیری و پوست را تغذیه کند.

از طرفی دارای خواص ضدعفونی کننده طبیعی، ضد التهابی و ضد باکتری نیز هست. گلاب برای پوست‌های خشک خاصیت نرم کنندگی دارد. بنابراین، افراد با پوست‌های خشک بهتر است برای نرم و ملایم کردن پوست خود، از گلاب استفاده کنند. یک پد پنبه‌ای را به گلاب آغشته کنید و روی پوست خود ماساژ دهید، به این ترتیب هم مواد آرایشی را از پوست خود پاک می‌کنید و هم طراوت و شادابی طبیعی را به صورت‌تان هدیه می‌دهید.

 

پاک کننده آرایش صورت صد در صد خانگی،بهترین پاک کننده طبیعی صورت،پاک کننده طبیعی آرایش چشم،بهترین شیر پاک کن صورت،بهترین پاک کننده آرایش صورت،تمیز کردن صورت با گلاب،پاک کننده صورت خانگی،بهترین پاک کننده آرایش چشم،بهترین مارک پاک کننده صورت


 

سرکه سیب و عرق رازیانه
ترکیب سرکه سیب و عرق رازیانه یک ترکیب فوق‌العاده برای پاکسازی پوست است.سرکه سیب چربی‌های مفید در پوست را حفظ می‌کند و «PH» آن را متعادل می‌سازد؛ علاوه بر این به کاهش لکه‌ها و دانه‌های قرمز روی پوست کمک می‌کند. رازیانه نیز سرشار از هورمون‌های زنانه (استروژن) است و طبیعتی گرم دارد. رازیانه روی پوست اثر پاک کنندگی، ضد عفونی‌کننده و روشن کنندگی دارد و باعث از بین رفتن کبودی دور چشم می‌شود. کافی است مقدار مساوی از سرکه سیب و عرق رازیانه را با هم مخلوط و در یک ظرف شیشه‌ای در بسته نگهداری کنید. اگر پوست شما حساس است، مقدار سرکه را کمتر کنید. فراموش نکنید از این ترکیب به دلیل وجود سرکه در اطراف چشم استفاده نکنید و پنبه آغشته به ترکیب را چند بار روی صورت بمالید.

 

چند نکته!!!!!

 در انتخاب پاک‌کننده دقت کنید تا با نوع پوست و طبع شما سازگاری داشته باشد و به آن حساسیت نداشته باشید.
 پاک‌کننده باید حداقل ۳۰ ثانیه روی پوست بماند تا ناخالصی و چربی‌ها را پاک کند.
 توجه داشته باشید که پوست آرایش شده را با آب و صابون نشویید چون پوست حالت اسیدی دارد و صابون قلیایی است، قلیا رشته‌های اسیدی روی پوست را می‌شکند و به پوست آسیب می‌رساند.
 بهترین نوع پاک کننده، حاوی روغن است که بتواند ناخالصی را از روی پوست پاک کند.

 

پاک کننده های صورت که به صورت طبیعی تهیه می شوند، علاوه بر اثر بسیار زیاد در پاک کنندگی، مطمئن و مفید هستند. پس سعی کنید به جای استفاده از پاک کننده های شیمیایی از پاک کننده های طبیعی در تمیز کردن پوست خود استفاده کنید.

 

 

پاک کننده آرایش

لینک کوتاه این مطلب: http://bia2safa.net/goto/web/url/1716468

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو