بهترین مارک کفش رانینگ

بهترین مارک کفش رانینگ


منبع: زیبامون

432

1399/3/26

17:26


در این بخش از زیبامون به نکات مهمی در رابطه با خرید کفش رانینگ اشاره کردیم و همچنین بهترین مارک کفش رانینگ رو هم بهتون معرفی کردیم تا بتونید بهترین و مناسب ترین کفش رو برای دویدن تهیه کنید.

بهترین مارک کفش رانینگ

خرید کفش رانینگ همیشه جز سخت‌ترین خریدها هم برای خانم‌ها و هم برای آقایان هست؛ چرا که پیدا یک کفش مناسب و ایده آل از بین مدل‌های متنوع و زیادی که در فروشگاه‌ها وجود داره، خیلی سخته و اگر اطلاعات کافی و دقیقی در رابطه با ویژگی‌های مدل‌های مختلف کفش نداشته باشید، شاید نتونید انتخاب خوب و مناسبی داشته باشید.

همونطور که می‌دونید باید برای هر فعالیت و موقعیتی که قرار هست حضور داشته باشید، باید کفش مناسبی بپوشید تا هیچگونه آسیبی به پاها وارد نشه و خیلی زود احساس خستگی پیدا نکنید. به عنوان مثال کفش مخصوص پیاده روی، کفش مخصوص رانینگ یا دویدن، کفش مجلسی، کفش پاشنه بلند و ... هر کدام برای یک موقعیت خاص طراحی و تولید شدن تا شما بتونید در هر کدام از این موقعیت‌ها، هم بهترین مراقبت رو از پاهاتون داشته باشید و هم استایلتون ایده‌آل و شیک باشه!

اگر به فکر خریدن یک کفش مخصوص دویدن خوب و با کیفیت هستیهد، لازمه قبل از هر اقدامی، با تمام نکاتی که در رابطه با خرید کفش رانینگ وجود داره آشنا باشید و سپس با راهنمایی‌هایی که فروشند کفش در اختیارتون قرار میده، بتونید بهترین و مناسب‌ترین کفش رو انتخاب کنید. در ادامه با زیبامون دات کام همراه باشید و این نکات رو به طور کامل یاد بگیرید!

 

نکات مهم در خرید بهترین مارک کفش رانینگ

قبل از اینکه پاهاتون رو درون کفش جدید قرار بدید، باید تمام جزئیات کفشی رو که قراره مسافت‌های طولانی با اون بدوید رو به خوبی بشناسید و سپس بهترین کفش رانینگ که استاندارد و مورد علاقتون هست رو خریداری کنید. بنابراین شناخت آناتومی کتونی رانینگ میتونه یه راهنمای عالی در این زمینه باشه.

 

1. ویژگی قسمت بالایی در بهترین کفش رانینگ

 

قسمت بالایی کفش رانینگ

 

همه چیز در قسمت بالایی کفش مخصوص دویدن، منحصر به فرد هست! قسمت بالایی کتونی رانینگ به طور سنتی با لایه‌های از پارچه و تور به هم چسبیده میشه، اما در مدل‌های مدرن، به طور فزاینده‌ای از بافندگی و چاپ استفاده میشه تا ظاهر یکپارچه‌ای برای کفش ایجاد بشه و محافظت کنندگی و پشتیبانی بهتری از قسمت بالایی پاها داشته باشند.

بنابراین در هنگام خرید بهترین کفش رانینگ، به دنبال کفشی باشید که قسمت بالایی آن مانند پا، شکل گرفته باشه و در هر قسمتی که لمس می‌کنید صاف و یکدست باشه و بخش‌های مجزا و به هم چسبیده شده نداشته باشه.

 

2. ویژگی قسمت طوق مچ پا در بهترین کفش دویدن

 

طوق مچ پا کتانی

 

قسمت طوق مچ پا در کفش‌ها به قسمتی گفته میشه که از مچ پا محافظت می‌کنه و باعث میشه تا مچ پا در جای خود ثابت نگه داشته بشه. گاهی اوقات ممکنه برای این قسمت از کفش از بالشک‌های ضخیم استفاده بشه و یا ممکنه شکل و شمایل این بخش از کفش کاملا طبیعی و استاندارد باشه.

بنابراین در هنگام خرید کتانی رانینگ باید به این موضوع توجه داشته باشید که آیا بعد از پوشیدن کفش، احساس لغزش در قسمت پشت پا دارید؟ تعامل خوبی بین بالشتک کفش و استخوان‌های مچ پا برقرار میشه؟ و آیا منحنی این قسمت از کفش باعث ایجاد تحریک تاندون آشیل پا میشه یا نه؟

 

3. ویژگی پاشنه داخلی بهترین کفش رانینگ

 

پاشنه داخلی کتانی

 

یک بالشتک کوچک که تقریبا سفت و محکم هست در قسمت داخلی کفش در قسمت پاشنه کفش رانینگ تعبیه شده تا محافظت بهتری از پاشنه پا ایجاد بشه. برخی از کفش‌ها هم ممکنه یک پاشنه بیرونی اضافی داشته باشند که اون هم دقیقا همین عملکرد رو داره. این قسمت پاشنه، تاثیری در کنترل حرکت نداره اما معمولا برای ایجاد پشتیبانی پایدار از پاها در هنگام فرود، تعبیه شده‌اند.

بنابراین در هنگام خرید کتونی رانینگ بهتره مدلی رو انتخاب کنید که امکان حرکت راحت رو برای مچ پا فراهم کنه.

 

4. ویژگی قسمت میانی و بندهای کفش رانینگ

 

بندهای کفش مخصوص رانینگ

 

قسمت میانی کفش، دقیقا در قسمت برآمده روی پا قرار می‌گیره و استفاده از بند، کمک میکنه تا کفش به طور کامل و ایمن در پاها قرار بگیره.

بنابراین در هنگام خرید کفش مخصوص رانینگ، بهتره به سراغ کفش‌هایی برید که قسمت میانی و بند کفش، دقیقا روی قوس بالایی پا قرار بگیره و این قسمت از پا رو محکم نگه داره در حالیکه اجازه بده راحت قدم بزنید و هیچگونه لغزشی در پاها و کفش ایجاد نشه.

 

حتما بخوانید: چرا برای لاغری باید بدویم؟

 

5. ویژگی قسمت پنجه در کفش رانینگ

 

پنجه کتانی

 

تمام قسمت فوقانی کفش (از جلو تا انتها) با یک لایه پارچه‌ای محافظ، تقویت شده تا از انگشتان پا، بهترین و مناسب‌ترین مراقبت رو داشته باشه. 

بنابراین در هنگام خرید کفش مخصوص دویدن، به سراغ کفش‌هایی برید که قسمت پنجه کفش راحت بوده، به سادگی خم بشه و امکان حرکت طولی و عرضی رو برای انگشتان پا فراهم کنه بدون اینکه فشار زیادی به انگشتان پا وارد بشه.

 

6. ویژگی قسمت بیرونی کفش رانینگ

 

قسمت بیرونی کتانی

 

قسمت بیرونی کفش دقیقا جایی هست که با سطح زمین تماس داره. این قسمت از کفش معمولا از انواع ترکیبات لاستیکی یا فومی ساخته میشه تا ماندگاری و انعطاف پذیری کفش، افزایش پیدا کنه. 

توصیه میشه در هنگام خرید کتونی رانینگ، به سراغ کفش‌هایی برید که وزن و سفتی زیادی نداشته باشه، کشش و انعطاف‌پذیری خوبی داشته باشه، متناسب با فرم پاها طراحی شده باشه و سطح پایدار و مطلوبی رو برای زیر پاها فراهم کنه.

 

7. ویژگی شیارهای مخصوص انعطاف پذیری در کفش رانینگ

 

شیارهای کف کتانی

 

برای اینکه کفش بتونه به راحتی خم بشه و انعطاف پذیری خوبی داشته باشه، معمولا برای طراحی قسمت بیرونی کفش، از شیارهای مختلفی استفاده میشه تا بتونید به راحتی پنجه پا رو بچرخونید یا خم کنید. این انعطاف پذیری کفش رانینگ، هم کمک میکنه تا در مسیرهای مختلف راحت حرکت کنید و هم باعث میشه تا تغییر قدم شما با سرعت مناسبی انجام بگیره.

بنابراین در هنگام خرید کتونی رانینگ، به دنبال چیزی باشید که انعطاف پذیری خوبی داشته باشه و به شما کمک کنه تا با سرعت مناسبی در هنگام خم کردن پا و یا تغییر مسیر، حرکت کنید.

 

8. ویژگی‌های قسمت میانی کتونی رانینگ

 

کتانی رانینگ

 

در قسمت میانی کفش رانینگ (بین قسمت بیرونی و بالایی کفش) با استفاده از یک لایه مواد فومی، زیرسازی انجام شده تا نیروها و ضربه‌هایی که به پای دونده وارد میشه رو کنترل کنه و پاها رو از طریق گام برداشتن کنترل میکنه.

بنابراین در هنگام خرید کفش رانینگ باید به دنبال کفشی باشید که قسمت میانی آن، نه خیلی نرم و نه خیلی محکم و بدون وزن اضافی باشه. در واقع ضخامت مواد و متریالی که برای قسمت میانی کفش رانینگ استفاده میشه باید در سرعت زیاد احساس بشه.

 

9. ویژگی قسمت پاشنه در کتونی مخصوص دویدن

 

پاشنه کفش رانینگ

 

همونطور که در بالا اشاره شد، موادی که برای قسمت میانی کفش استفاده میشه به منظور به حداقل رساندن ضربه به پاشنه پا هست؛ اما با این وجود برخی از کفش‌های مخصوص دویدن، یک قسمت برآمده و تقریبا نرم هم در پاشنه و لبه بیرونی کفش هم دارند. تحقیقات نشان داده، این قسمت نه تنها از مفاصل پا حمایت می‌کنه بلکه، راحتی بیشتری رو هم در هنگام قرار گرفتن پاشنه کفش روی زمین ایجاد می‌کنه.

بنابراین در هنگام خرید کفش مخصوص دویدن باید چیزی رو انتخاب کنید که تعادل خوبی بین پاشنه کفش، استحکام و پایداری و زمین داشته باشه. علاوه بر این باید توجه داشته باشید که آیا پاشنه کفش مورد نظر، جایی رو که انتظار دارید روی زمین لمس میکنه و آیا در هنگام چرخیدن و گام برداشتن احساس راحتی دارید یا نه؟

 

حتما بخوانید: تغذیه گیاه خواران قبل از دویدن

 

اشتباهات متداول در خرید کفش مخصوص رانینگ

 

  • بر اساس مُد روز و ظاهر کفش خرید نکنید! این موضوع یکی از اشتباهات رایجی هست که بعضی از دوندگان انجام میدن و بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی هم از خرید ناراضی میشن و هم این آسیب‌های مختلفی به پاهاشون وارد میشه. بنابراین متناسب و استاندارد بودن کفش مخصوص دویدن باید بیشتر از شکل ظاهری کفش براتون اهمیت داشته باشه.

 

  • خریدن کفش رانینگ با سایز کوچک هم یکی دیگه از اشتباهاتی هست که ممکنه تکرار کنید. کفش‌های تنگ و کوچک نه تنها فشار خیلی زیادی رو به پاها وارد می‌کنه بلکه ممکنه باعث ایجاد تاول و سیاه شدن ناخن پا هم بشه. یکی از ترفندهای خوبی که به شما کمک میکنه تا متوجه بشید سایز کفش مناسب پاهای شما هست یا نه، اینه که سعی کنید انگشتان پا رو تکون بدید. اگر این کار به راحتی انجام شد، یعنی سایز کفش مناسبه!

 

کتانی رانینگ

 

  • خرید کفش مخصوص رانینگ در زمان نامناسب هم می‌تونه منجر به یک انتخاب اشتباه بشه. معمولا اندازه پاها در ابتدای صبح متورم هست و این حالت تا بعدازظهر ادامه داره. بنابراین توصیه میشه که شب‌ها برای خرید کفش مراجعه کنید تا سایز پا در بزرگ‌ترین حالت ممکن باشه تا بتونید بهترین سایز کفش رو انتخاب کنید.

 

  • سایز کفش در برندهای مختلف متفاوت هست و لازمه با توجه به هر برند، سایز مناسبی رو تست کنید و به همان عدد یا سایزی که معمولا استفاده می‌کنید، اکتفا نکنید. بهترین کار این هست که قبل از خرید کتونی رانینگ، اندازه کف پاها رو با متر اندازه بگیرید و متناسب با اندازه پاها، سایز کفش رو تعیین کنید.

 

  • برای خرید کتونی رانینگ حتما به فروشگاه‌های مخصوص مراجعه کنید تا بتونید از راهنمایی‌های فروشنده استفاده کنید و همچنین جورابی که قرار هست با این کتونی پوشیده بشه رو هم همراه خودتون داشته باشید تا انتخاب بهتر و مناسب‌تری داشته باشید.

 

حتما بخوانید: این ورزش ها عضلات تان را به چالش می کشند

 

بهترین مارک کفش رانینگ

خوشبختانه کمپانی‌های بزرگ و مطرح خیلی زیادی در دنیا وجود داره که به طور ویژه بر روی طراحی و تولید کتانی و کفش مخصوص رانینگ فعالیت می‌کنن تا بتونن بهترین و استاندارترین کفش‌های مخصوص دویدن رو در اختیار افراد مختلف و ورزشکاران قرار دهند.

در ادامه لیستی از بهترین مارک کفش رانینگ رو به شما معرفی کرده‌ایم تا بتونید متناسب با نیاز و علاقه‌مندی خودتون بهترین کفش رو برای دویدن انتخاب کنید:

 

کفش مخصوص رانینگ برند نایکی (Nike)

 

  • کتانی رانینگ Nike Air Zoom Pegasus 37، بهترین انتخاب برای تمرینات روزمره
  • کفش رانینگ Nike ZoomX Vaporfly NEXT، بهترین انتخاب برای دو ماراتون
  • کتونی رانینگ Nike Air Zoom Terra Kiger 5، بهترین انتخاب برای مسیرهای پیاده روی
  • کفش رانینگ Nike Air Zoom Pegasus 36 Shield، بهترین کفش دویدن ضدآب

 

کفش رانینگ نایک

 

کتونی مخصوص رانینگ از برند اسیکس (ASICS)

  • کفش مخصوص رانینگ ASICS GEL-Cumulus 21، برای مبتدیان
  • کفش رانینگ ASICS GEL-DS Trainer 25، مخصوص دونده‌های سرعتی
  • کتونی رانینگ ASICS GEL-Nimbus 22، مخصوص تمرینات روزمره
  • کتونی مخصوص دویدن ASICS GlideRide، برای مسافت‌های طولانی

 

کفش رانینگ مارک اسیکس

 

کفش مخصوص رانینگ و دویدن از برند بروکس (Brooks)

 

  • کفش رانینگ Brooks Ghost 12، مخصوص تمرینات روزمره
  • کتونی رانینگ Brooks Hyperion Elite، مخصوص دو ماراتون
  • بهترین کفش رانینگ با قیمت مناسب: Brooks Launch 7
  • کتونی رانینگ Brooks Cascadia 14، مخصوص مسابقات دو

 

کفش رانینگ بروکس

 

کتونی مخصوص دویدن از برند هوکا (HOKA)

  • کتونی رانینگ HOKA Clifton 6، مخصوص تمرینات روزمره
  • کتونی مخصوص دویدن HOKA Rincon، بهترین انتخاب برای دو سرعتی
  • کفش رانینگ HOKA Speedgoat 4، برای دویدن طولانی مدت

 

کفش رانینگ هوکا

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو