بررسی آنر پلی ۴ و آنر پلی ۴ پرو و تفاوت های این دو اسمارتفون

بررسی آنر پلی ۴ و آنر پلی ۴ پرو و تفاوت های این دو اسمارتفون


منبع: آرگا

121

1399/3/26

18:25


کمپانی آنر در ۳ ژوئن ۲۰۲۰ از دو اسمارتفون آنر پلی ۴ و آنر پلی ۴ پرو رونمایی کرد. این دو محصول جدید آنر به فناوری ۵G و دوربین های با کیفیت مجهز هستند ضمنا از قیمت مناسبی نیز برخوردارند و قدرتمندترین میان رده های آنر محسوب می شوند. در این مقاله به بررسی بیشتر آنر پلی ۴ و آنر پلی ۴ پرو می پردازیم. با ما همراه باشید.

بررسی آنر پلی ۴ و آنر پلی ۴ پرو و تفاوت های این دو اسمارتفون

به تازگی برند آنر زیر مجموعه هواوی از دو گوشی جدید خود به نام های آنر پلی ۴ و آنر پلی ۴ پرو رونمایی کرد. این اسمارتفون ها از دوربین های با کیفیت، پردازنده های قدرتمند، مودم ۵G و قیمت مناسب بهره می برند. با توجه به این که نام دو محصول معرفی شده شبیه یکدیگر است و از یک خانواده می آیند ولی تفاوت های زیادی دارند که در این مطلب به آن اشاره می شود.

بررسی دو اسمارتفون آنر پلی ۴ و آنر پلی ۴ پرو


همانطور که شرکت آنر اعلام کرده بود تا در آینده ای نزدیک اعضای جدید خانواده پلی را معرفی کند در ۳ ژوئن ۲۰۲۰ از دو گوشی آنر پلی ۴ و آنر پلی ۴ پرو رونمایی کرد. این دو گوشی که در حال حاضر در چین معرفی شده اند طراحی مدرنی داشته و از مشخصات خوبی از جمله تراشه قوی، دوربین با کیفیت و پشتیبانی از قابلیت ۵G بهره می برند.

قابل ذکر است آنر در گوشی های مجموعه پلی همواره سعی نموده تا محصولات عرضه شده نسبت به قیمتی که دارند مشخصات خوبی هم داشته باشند. می توان گفت اعضای این خانواده در رفع نیازهای اولیه و حتی فراتر از آن همیشه عملکرد خوبی به اجرا گذاشته اند. در ضمن بنا به گفته آنر نسخه ویژه ای از آنر پلی ۴ پرو قرار است به حسگر فرو سرخ حرارت سنج مجهز شود. شاید تصور شود که این دو اسمارتفون با نام های مشابه تفاوتی با یکدیگر نداشته باشند اما این گونه نیست دو محصول جدید آنر تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند. در ادامه این مطلب به بررسی آنر پلی ۴ و آنر پلی ۴ پرو می پردازیم تا با این دو عضو خانواده پلی بیشتر آشنا شوید.

بررسی مشخصات آنر پلی ۴

در پنل جلویی آنر پلی ۴ شاهد نمایشگری ۶.۸۱ اینچی با پنل IPS LCD و رزولوشن  +۱۰۸۰p هستیم که در سمت چپ آن حفره ای میزبان دوربین سلفی می باشد. سنسور اثر انگشت در حاشیه بدنه و درون دکمه پاور قرار گرفته است. در پنل پشتی دوربین های چهارگانه ای حضور دارند که شامل یک لنز اصلی ۶۴ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/1.89 به همراه تکنولوژی ترکیب پیکسلی( رساندن اندازه پیکسل تصویر به ۱.۶ میکرومتر)، یک لنز ۸ مگاپیکسلی فوق عریض، یک لنز ۲ مگاپیکسلی ماکرو و در نهایت یک لنز ۲ مگاپیکلسی عمق سنج می باشد.

بررسی ها حاکی از آن است سنسور اصلی این دوربین ها برای ثبت تصاویری با رزولوشن بالا به جای داشتن عملکرد بهتر در نور کم بهینه گشته است ضمنا با دوربین اصلی آنر پلی ۴ می توانید با کیفیت ۴k و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه فیلمبرداری نمایید. دوربین سلفی هم از لنزی ۱۶ مگاپیکسلی بهره می برد.

از لحاظ سخت افزاری آنر پلی ۴ به تراشه هفت نانومتری دایمنسیتی ۸۰۰ مدیاتک مجهز بوده و پردازنده مرکزی آن هشت هسته ای شامل چهار هسته Cortex-A76 و چهار هسته Cortex-A55 می باشد و پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC4 آن را همراهی می کند. قابل ذکر است چیپست مدایا تک مودم ۵G داخلی داشته و از یک محفظه خنک کننده با ظرفیت ۹۹۱ میلی متر مربع بهره می برد.

می توان گفت این تراشه با پردازنده کرین فاصله چندانی نداشته ولی در هر حال در یک گوشی میان رده استفاده شده است. ضمنا آنر پلی ۴ دارای رم ۸ گیگابایتی با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت می باشد که در صورت نیاز امکان ارتقای آن از طریق کارت حافظه میکرو اس دی تا ۵۱۲ گیگابایت فراهم شده است. همچنین این اسمارتفون از قابلیت دو سیمکارت به طور همزمان پشتیبانی می کند.

باتری به کار رفته در این گوشی ظرفیتی برابر با ۴۳۰۰ میلی آمپر ساعت داشته ولی سرعت شارژ به ۲۲.۵ وات کاهش یافته است. هرچند این میزان سرعت شارژ، برای یک اسمارتفون میان رده ایده آل بوده و به هیچ وجه کم به نظر نمی رسد. در پایان باید گفت آنر پلی ۴ در دو رنگ مشکی و آبی ارائه خواهد شد و قیمت آن دوهزار یوآن چین (۲۸۰ دلار) می باشد.

بررسی مشخصات آنر پلی ۴ پرو

می توان گفت آنر پلی ۴ پرو پرچمداریست که در پوشش یک میان رده ظاهر شده است. این اسمارتفون در پنل جلویی دارای صفحه نمایشی ۶.۵۷ اینچی ال سی دی با وضوح تصویر +۱۰۸۰P می باشد. در ضمن حفره ای کپسولی نیز در گوشه بالایی سمت چپ برای میزبانی دوربین سلفی دوگانه در نظر گرفته شده است. این دوربین دارای لنر اصلی ۳۲ مگاپیکسل و یک لنز فوق عریض ۸ مگاپیکسل می باشد.

در پنل پشتی آنر پلی ۴ پرو شاهد دوربین های دوگانه هستیم که بسیار خاص و جذاب هستند. سنسور اصلی دوربین  ۴۰ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم F/1.8 می باشد و طبق گفته آنر با این دوربین می توانید تصاویری با روشنایی چهل درصد بیشتر از لنزهای دیگر به ثبت برسانید ضمنا دوربین دارای قابلیت افزایش ایزو(iso )تا ۲۰۴.۸۰۰ می باشد.

دوربین ثانویه نیز ۸ مگاپیکسلی اولترا واید می باشد که با زوم اپتیکال سه برابر ، زوم دیجیتال ۳۰ برابر و زوم هیبریدی ۵ برابر همراه است. این سنسور دارای لرزشگیر اپتکال و فوکوس خودکار لیزری نیز می باشد. بادوربین این گوشی می توانید با کیفیت ۴k و نرخ ۶۰ فریم برثانیه فیلمبرداری کنید.

این عضو جذاب خانواده پلی را تراشه بالا دره Kirin 990 همراهی می کند که هفت نانومتری بوده و فاقد مودم داخلی ۵G می باشد. اما یک مودم خارجی ۵G برای آن درنظر گرفته شده تا از تکنولوژی نسل پنجم بی بهره نماند. ضمنا آنر پلی ۴ پرو دارای حافظه رم ۸ گیگابایت و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت می باشد که امکان ازتقا تا ۵۱۲ گیگابایت نیز دارد. نسخه ویژه ای از این گوشی با حسگر فرو سرخ ارائه می شود که قادر است دمای بدن را ثبت کند. سیستم عامل در نظر گرفته شده برای آنر پلی ۴ پرو بر پایه اندروید ۱۰ و لانچر Magic UI 3.1 می باشد.

باتری در نظر گرفته شده برای آنر پلی ۴ پرو ۴۲۰۰ میلی آمپر ساعت ظرفیت داشته و از شارژ سریع ۴۰ واتی نیز پشتیبانی می کند. با استفاده از این قابلیت می توان در عرض سی دقیقه هفتاد درصد باتری را شارژ نمود. در پایان باید گفت این اسمارتفون هم در رنگهای مکشی و آبی و با قیمت ۲۹۰۰ یوآن (۴۱۰ دلار) قابل پیش خرید بوده از این رو آنر پلی ۴ پرو ارزانترین اسمارتفونی است که از تراشه کایرین ۹۹۰ و مودم ۵G بهره می برد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو