طرز تهیه تری تیست یک دسر خوشمزه و خوش طعم

طرز تهیه تری تیست یک دسر خوشمزه و خوش طعم


منبع: آرگا

143

1399/3/26

20:37


در این مقاله طرز تهیه تری تیست دسر سه لایه ی خوشمزه را برای به آموزش انتخاب نموده ایم، امیدواریم این دسر متفاوت و فوق العاده را تهیه نموده و به همراه بینظیرهای زندگی خود میل کنید و شیرینی را به ثانیه ثانیه های زندگی خودتان بکشانید.

طرز تهیه تری تیست یک دسر خوشمزه و خوش طعم

دسرها دارای انواع مختلفی می باشند که می توان در مجالس و مهمانی های گوناگون تهیه نمود، وقتی پای میزبانی درست و حسابی در میان باشد، دسرها یکی از اولین تدارکات برای پذیرایی ارائه می شود، تهیه یک دسر خوش طعم و البته استثنایی هر میزبانی می باشد.

تری تیست یکی از دسرهای خوش طعم با ظاهری شیک می باشد، که بسیار محبوب و پر طرفدار نیز است، تری تیست دسری ترکیه ای است که از شیر، بیسکوییت، ژله انار تهیه می شود و دارای سه لایه با طعم های متفاوت و منحصر به فرد می باشد.

مواد مورد نیاز

  • ۱/۵ قاشق سوپ خوری نشاسته
  • ۱ قاشق مرباخوری پودر ژلاتین
  • ۵۰۰ سی سی شیر جوشیده ی سرد
  • ۳۰۰ سی سی آب جوش
  • ۱ قاشق سوپ خوری آرد
  • ۱ بسته بیسکوییت پتی بور کاکائویی
  • ۱ عدد زرده تخم مرغ
  • ۴ قاشق سوپ خوری شکر
  • پودر ژله (با طعم دلخواه)
  • ۱/۴ قاشق مربا خوری  وانیل

طرز تهیه تری تیست خوش طعم و خوشمزه

برای تهیه این دسر خوشمزه با سه لایه چند مرحله را باید انجام داد که البته از سادگی زیادی برخوردار می باشد، به این صورت که پودر ژله را درون ظرف آبجوش می ریزیم، سپس خوب هم زده تا ترکیب گردد، و پودر ژله ای باقی نماند، درون قالب بریزید و در یخچال بگذارید.

شیوه ی تهیه تری تیست دسر با سه لایه ژله و مواد

توجه داشته باشید ژله نباید کاملا شکل بگیرد؛ که باعث جدا شدن لایه ها از یکدیگر می شود.

به سراغ تهیه لایه دوم می رویم، آرد، وانیل، نشاسته، شکر، پودر ژلاتین را به خوبی با یکدیگر ترکیب نمایید.

اکنون زرده تخم مرغ را درون ظرفی دیگر با شیر ترکیب نموده و خوب هم بزنید، به این ترکیب شیر و تخم مرغ؛ ترکیب به دست آمده مرحله ی قبل را بیافزایید و درون قابلمه ای ریخته با حرارت ملایم قرار دهید تا به جوش بیاید، در این زمان باید به طور پیوسته آن را هم بزنید تا غلیظ گردد، به زبان ساده تر مانند فرنی غلیظ شود.

حرارت زیر قابلمه را قطع نمایید؛ و بگذارید تا سرد شود، ژله آماده شده را نیز از یخچال بیرون آورده نیمی از مواد تهیه شده را بر روی آن ریخته و روی آن را با بیسکوییت بپوشانید، و دوباره بر روی یک لایه بیسکوییت از مواد می ریزیم و قالب را در یخچال مجددا قرار می دهیم تا ببندد.

روش تهیه دسر تری تیست دوست داشتنی و فوق العاده

پس از گذشت یک روز دسر را از یخچال بیرون آورده و به وسیله ی چاقو دور تا دور دسر را می بریم، و درون آب ولرم کمی با حرارت بیشتر قرار می دهیم تا به خوبی از قالب جدا گردد.

اکنون دسر تری تیست سه لایه ی بینظیر شما آماده است، آن را در دیسی برگردانده و روی دسر را با اسمارتیز و شکلات های رنگی تزیین نموده به همراه خانواده و یا دوستان و مهمانان میل کنید.

نکته طلایی:

توجه داشته باشید که زمان بندی در تهیه این دسر از اهمیت بالایی برخوردار می باشد، مواد لازمه را به گونه ای تهیه نمایید که وقتی ژله در یخچال بست، مواد برای ریختن آماده باشد و ژله زیاد در یخچال نماند.

طرز تهیه تری تیست دسر سه لایه ای متفاوت و خوشمزه

در این آموزش، طرز تهیه دسر تری تیست با طعمی جادویی و فوق العاده را برای شما عزیزان بیان کرده ایم، شما می توانید این دسر سه لایه ی خوشمزه را به عنوان یک میان وعده ی متفاوت در منزل تهیه نموده و خانواده ی گرامی خود میل نمایید. همچنین می توانید برای آشنایی با نحوه تهیه دسرهای ترکیه ای همچون دسر سوپانگل، دسر محلبی و دسر کادایف کلیک کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو