میکرونیدلینگ چیست؟

میکرونیدلینگ چیست؟


منبع: زیبامون

585

1399/3/26

21:00


برای آشنایی بهتر و بیشتر با میکرونیدلینگ، مزایا و معایب این روش، حتما این مقاله از زیبامون رو بخونید و اطلاعات خوبی در این زمینه کسب کنید.

میکرونیدلینگ چیست؟

میکرونیدلینگ (microneedling) یکی از روش‌های درمانی مرسوم و جدیدی هست که مطمئنا شما هم عکس‌های قبل و بعد از انجام این روش بر روی پوست رو که برخی از اونها کمی ترسناک و عجیب هستند رو دیدید!

در فرآیند انجام میکرونیدلینگ بر روی پوست از یک درمارولر که سطح آن داری سوزن‌های بسیار ریز و ظریف هست، استفاده میشه و به گفته پزشکان و متخصصان مختلف، این روش درمانی تاثیر خیلی خوبی در برطرف کردن چین و چروک پوستی و جوانسازی پوست داره! علاوه بر این ادعاهایی هم در رابطه با برطرف شدن ترک‌های پوستی و استرچ مارک‌های سرسخت و قدیمی با استفاده از میکرونیدلینگ نیز وجود داره!

اما سوالی که حتما برای شما هم ایجاد شده این هست که آیا میکرونیدلینگ یک روش ایمن و بی خطر هست؟ آیا کارایی خوبی داره؟ مزایا و معایب میکرونیدلینگ چیست؟ هزینه این روش چقدر هست؟ چه افرادی میتونن از این روش استفاده کنند و چه مراقبت هایی رو باید بعد از دریافت خدمات میکرونیدلینگ انجام داد؟

برای اینکه با پاسخ تمام این سوالات در رابطه با میکرونیدلینگ آشنا بشید بهتون توصیه می‌کنیم حتما این مقاله از زیبامون دات کام رو بخونید و اطلاعات خودتون رو در این زمینه افزایش بدید.

 

حتما بخوانید: درمان چین و چروک - جوان‌سازی پوست با PRP

 

میکرونیدلینگ چیست؟

میکرونیدلینگ یکی از روش‌های زیبایی تقریبا جدید و غیر تهاجمی هست که برای درمان بسیاری از مشکلات پوستی که با تولید کلاژن برطرف می‌شوند، استفاده میشه. علاوه بر این به عنوان روش درمانی برای القا ساخت کلاژن بوده و میشه گفت میکرونیدلینگ یکی از روش‌های عالی برای جوانسازی پوست هست که به کاهش جای زخم، جای جوش، چین و چروک، علائم کششی پوست و ... کمک می‌کنه.

علاوه بر این از روش میکرونیدلینگ در برخی از درمان‌های ضد پیری مانند جراحی پلک و لکه‌های ناشی از نور خورشید هم مورد استفاده قرار می‌گیره.

 

میکرونیلیدنگ چیست

 

حتما بخوانید: جایگزین بوتاکس، 5 روش موثر جوانسازی پوست صورت

 

میکرونیدلینگ چه کاری برای پوست انجام می‌دهد؟

از روش میکرونیلدینگ میشه برای درمان بسیاری از مشکلات پوستی استفاده کرد. این روش درمانی می‌تونه ظاهر منافذ پوستی رو به حداقل برسونه، کیفیت پوست رو بهبود ببخشه، جای زخم، جای جوش، چین و چروک، علائم کشش روی پوست (استرچ مارک) رو از بین ببره و به طور کلی میشه گفت تاثیر خیلی خوبی در جوانسازی پوست داره.

طبیعی هست که با افزایش سن یا آسیب دیدگی پوست، کلاژن پوست کم بشه! با استفاده از روش میکرونیدلینگ، نه تنها پوست ترغیب میشه تا بافت جدیدی تولید کنه بلکه میزان کلاژن سازی هم در پوست افزایش پیدا می‌کنه تا بافت جدید پوست رو محکم‌تر کنه.

 

قبل و بعد از میکرونیلدینگ

 

روش انجام میکرونیدلینگ پوست چگونه است؟

برای انجام میکرونیدلینگ، ابتدا پزشک متخصص برای اینکه احساس درد و ناراحتی کمتری رو در طول انجام این کار داشته باشید، از بی‌حس کننده موضعی روی پوست استفاده می‌کنه. این کار معمولا یک ساعت قبل از شروع کار انجام میشه.

سپس پزشک یک ابزار قلم مانند غلتکی یا درمارولر که دارای سوزن‌های بسیار ریز و ظریف در حدود 0.5 تا 2.05 میلی‌متر هست رو بر روی پوست می‌کشه. در اثر حرکت غلتک روی پوست، زخم‌های خیلی ریز و میکروسکوپی روی پوست ایجاد میشه که معمولا بعد از تمام شدن این فرآیند متوجه آن نخواهید شد.

 این زخم‌‌‌ها و صدمات جزئی که روی پوست ایجاد میشه، کلاژن سازی در پوست رو تحریک کرده و باعث میشه تا بافت جدید و غنی از کلاژن روی پوست ساخته بشه. پزشک این ابزار رو به طور یکنواخت روی پوست می‌کشه تا پوست جدیدی در همه بخش‌های صورت ایجاد بشه. به همین دلیل هست که گفته میشه میکرونیدلینگ تاثیر خیلی خوبی در جوانسازی پوست داره. این فرآیند چیزی در حدود 30 دقیقه طول می‌کشه.

 

روشانجام میکرونیلدینگ

 

حتما بخوانید: مراقبت زیبا و جوانسازی پوست صورت به سبک زنان کره ای

 

مزایای میکرونیدلینگ پوست

میکرونیدلینگ برای جوانسازی پوست صورت و برطرف کردن مشکلاتی که در صورت وجود داره استفاده میشه. به طور کلی از این روش برای برطرف کردن مشکلاتی همچون موارد زیر استفاده میشه:

 

  • برطرف کردن جای جوش
  • از بین بردن لکه‌های ناشی از افزایش سن
  • خطوط ریز و چین و چروک‌های صورت
  • منافذ بزرگ پوست
  • انواع اسکارها و جای زخم
  • کم کردن قابلیت کشش و ارتجاعی پوست
  • یکدست کردن رنگ پوست

علاوه بر درمان مشکلات پوست صورت به وسیله میکرونیدلینگ، از این روش برای درمان ترک‌های پوستی، در سایر قسمت‌های بدن هم استفاده میشه و حتی ممکنه جای زخمی که بر روی سایر قسمت‌های بدن ایجاد شده هم با این روش درمان بشه، اما با این حال، میکرونیدلینگ در درجه اول به عنوان یک روش درمانی برای مشکلات صورت شناخته شده هست.

 

ابزار مخصوص میکرونیدلینگ

 

حتما بخوانید: جوانسازی پوست با یخ + دستور تهیه مکعب یخی با مواد طبیعی برای زیبایی فوق العاده صورت

 

عوارض جانبی و معایب میکرونیدلینگ پوست

میکرونیدلینگ هم مانند تمام روش‌های زیبایی، کاملا بدون خطر نیست! شایع‌ترین عارضه جانبی که ممکنه بعد از دریافت میکرونیدلیدنگ پوست ایجاد بشه، سوزش جزئی پوست بلافاصله بعد از شروع فرآیند آن هست. علاوه بر این ممکنه تا چند روز، بر روی پوست قرمزی مشاهده بشه.

از دیگر عوارض جانبی و معایب میکرونیدلینگ پوست میشه به موارد زیر اشاره کرد که درصورت مشاهده هرکدام از این موادر لازمه حتما به پزشک خود مراجعه کنید:

 

  • خونریزی
  • کبودی
  • عفونت
  • لایه بردای بیش از حد از پوست
  • حساسیت پوستی
  • سوزش و خارش پوست

 

میکرونیدلیدنگ کیم کارداشیان

 

هزینه میکرونیدلینگ چقدر است؟

هزینه میکرونیدلینگ ارتباط مستقیمی با نوع مشکل پوستی شما، تعداد جلسات مورد نیاز برای درمان با این مشکل، دستمزد پزشک و خدمات کلینیک و ... بستگی داره و به همین دلیل نمیشه قیمت دقیقی رو برای این موضوع مشخص کرد. اما در حالت کلی هزینه هر جلسه میکرونیدلینگ چیزی در حدود 400 تا 500 هزار تومان هست. (این محدوده قیمت برای سال 98 هست و ممکنه در تعرفه‌های جدید این قیمت متفاوت باشه).

 

حتما بخوانید: آموزش ماسک صورت شبانه برای جوانسازی پوست

 

چه کسانی کاندید مناسبی برای میکرونیدلینگ نیستند؟

اگرچه این روش مزایای خیلی زیادی رو به همراه داره اما همه افراد نمی‌تونن از این مزایا بهره مند بشن. اگر شما هر یک از شرایطی که در ادامه به اونها اشاره کردیم رو دارید، نباید به سراغ استفاده از روش میکرونیدلینگ برید:

 

  • خانم‌های باردار
  • افرادی که دارای بیماری پوستی مانند اگزما یا پسوریازیس هستند
  • افرادی که روی پوستشان زخم باز دارند
  • افرادی که اخیرا از پرتو درمانی استفاده کرده اند
  • افرادی که سابقه زخم پوستی دارند و یا زخم آن‌ها دیر خوب می‌شود

 

میکرونیلدینگ پوست صورت

 

مراقبت‌های لازم بعد از میکرونیدلینگ پوست

میکرونیدلینگ یکی از روش‌های زیبایی غیرتهاجمی هست و به همین دلیل زمان بهبودی بعد از آن کوتاه هست. ممکن هست تا چند روز بعد از انجام میکرونیدلینگ، آثار قرمزی و سوزش روی پوست وجود داشته باشه که این موضوع یک واکنش طبیعی هست.

بهتره تا حداقل یک هفته بعد از انجام میکرونیدلینگ از محصولات آرایشی استفاده نکنید و فقط به دلیل افزایش حساسیت پوست نسبت به نور خورشید، کرم ضد آفتاب بزنید.

تا سه روز بعد از میکرونیدلینگ پوستتون رو لمس نکنید، پوسته پوسته‌های ایجاد شده روی صورت رو با ناخن جدا نکنید، حمام نکنید و از انجام فعالیت‌ها و کارهایی که باعث تعریق میشه، خودداری کنید،‌ و اجازه بدید تا پوست به طور طبیعی بهبود پیدا کنه.

داروها و پمادهایی که پزشک تجویز کرده رو به موقع استفاده کنید تا شرایط پوست خیلی زود بهبود پیدا کنه تا بتونید نتیجه میکرونیدلینگ روی پوست رو مشاهده کنید.

 

سخن آخر

میکرونیدلینگ به طور کلی یک روش ایمن و موثر هست که می‌تونه ظاهر پوست رو بهبود بده و با از بین بردن جای زخم، جای جوش و چین و چروک‌ای پوستی، تاثیر خیلی خوبی هم در جوانسازی پوست داره. اگر قصد انجام این کار رو دارید، بهتره که حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید تا در شرایط کاملا استاندارد، بهداشتی و حرفه‌ای میکرونیدلینگ برای شما انجام بشه و هیچ گونه عارضه‌ای به همراه نداشته باشه.

 

آیا شما میکرونیدلینگ پوست انجام دادید؟ نظر خودتون رو در رابطه با این روش با ما به اشتراک بگذارید!

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو