کتلت شیرازی فست فودی و آموزش طرز تهیه کتلت شیرازی خوشمزه

منبع: روزگار

204

1399/3/26

22:45


کتلت شیرازی فست فودی و آموزش طرز تهیه کتلت شیرازی خوشمزه

کتلت شیرازی , کتلت یکی از غذاهای معروف ما ایرانی هاست که تقریباً یک غذای حاضری هم به حساب می آید. این غذا را می توان در وعده های شام و عصرانه استفاده کرد. البته در ماه رمضان نیز در وعده افطاری به کرات از انواع کتلت استفاده می شود. همانطور که ساندویچ کتلت در پیک نیک و گردش هایی که مسیر پیاده روی زیادی دارند بهترین گزینه برای وعده غذایی است. در این بخش از  آموزش آشپزی  قصد داریم نحوه تهیه کتلت شیرازی را آموزش دهیم.

 

کتلت شیرازی فست فودی,کتلت شیرازی,طرز تهیه کتلت شیرازی,کتلت شیرازی بدون گوشت,کتلت شیرازی با گوشت

 

کتلت شیرازی بدون گوشت

 

چنانچه با تئوری های اولیه طرز تهیه کتلت آشنا باشید می توانید انواع کتلت شکم پر ، کتلت عربی ، کتلت آلمانی و کتلت لوبیا را تهیه فرمایید. اما برای کتلت به سبک شیرازی ابتدا مواد اولیه را آماده کرده و سپس به سراغ آموزش بروید. دقت کنید با این مواد اولیه شما فقط می توانید در حدود ۱۵ تا ۱۷ عدد کتلت درست کنید. اگر نیاز به تعداد بالاتری از کتلت دارید، هر کدام از مواد را به دلخواه زیادتر کنید. اما قبل از هر چیز توصیه می کنیم که دقت کنید اگر شعله گاز هنگام پختن این کتلت بالا باشد، کتلت خیلی زود می سوزد و البته وسط آن نیز خام می ماند.

مطالب مرتبط

 

مواد لازم برای کتلت شیرازی
آب ۱ لیوان
آرد گندم ۱ لیوان
کره یا روغن جامد ۲۰ گرم
سیب زمینی ۳ عدد
تخم مرغ ۱ عدد
آرد سوخاری ۴ قاشق غذا خوری
نمک به مقدار نیاز
فلفل به مقدار نیاز
زردچوبه ۱ قاشق چای خوری
پیاز آب گرفته ۱ عدد

 

 

۱) در اولین مرحله از تهیه کتلت شیرازی، سیب زمینی ها را آب پز نمایید. بعد از آن اقدام به پوست گرفتن آنها کنید و همانطور که داغ هستند، رنده نمایید. البته می توانید آنها را بکوبید. بعد از انجام این کار آن را در گوشه ای برای استفاده قرار دهید. دقت کنید که سیب زمینی را به خوبی بکوبید تا موقع پختن از هم وا نرود.

 

۲) حالا ۱ لیوان آب در قابلمه ای ترجیحاً نچسب بریزید و سپس مقداری کره به آن بیفزائید. بعد از آن زردچوبه به قابلمه اضافه کنید و بلافاصله با قاشق بهم بزنید. 

 

۳) حالا به سراغ آرد بروید، یعنی آرد را با پشت قاشق آنقدر زیر و رو نمایید تا بوی خام بودنش از بین برود. می خواهیم که آرد به شکل گلوله در قسمتی یک‌جا جمع شود. سپس بعد از ۲ الی ۳ دقیقه شعله را کم کنید و بگذارید خنک شود.

 

۴) نوبت به اضافه کردن سیب زمینی هایی هست که در مرحله اول کوبیده شده اند. بعد از آن نمک و پودر سیر و پیاز آب گرفته شده و همچنین فلفل را به قابلمه بیفزائید و در آخر هم تخم مرغ را اضافه کنید. سپس همه مواد را با یکدیگر ترکیب کنید.

 

۵) باید خمیر خوبی بدست آورده باشید که نچسب و البته نرم هم باشد. سپس کمی صبر کنید تا خمیر کاملاً خنک شود. حالا دستتان را مقداری چرب کرده و به سراغ خمیر بروید و به اندازه گردو مقداری از این مایه بردارید.

 

۶) می توانید خمیر را بصورت دلخواه شکل دهید. بعد از شکل دادن خطی در وسط کتلت ایجاد کنید تا هنگام پختن پف نکند. زیرا اگر پف کند وسط کتلت خمیر می ماند.

 

۷) بعد از اینکه خمیرها را دانه دانه شکل دادید و حدود ۱۵ الی ۱۷ گردالی بدست آوردید آنها را در مقداری روغن در تابه ای سرخ کنید. کتلت ما آماده است.

 

 

لینک کوتاه این مطلب: http://bia2safa.net/goto/web/url/1717584

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو