اسکار

آکادمی اسکار اعلام کرد برنامه‌هایی در نظر گرفته تا بتواند به تنوع نژادی و جنسیتی در انتخاب و راه‌یابی فیلم‌ها کمک کند.

آکادمی علوم و هنرهای سینما جدیدترین نقشه راه خود برای سال ۲۰۲۵ به منظور افزایش گوناگونی در جامعه فیلم را اعلام کرد. این نقشه راه شامل برنامه‌هایی برای افزایش شمول محصولات، در رقابت اسکار می‌شود.

به گزارش مووی مگ به نقل از مهر، داون هادسون مدیر عامل آکادمی در بیانیه‌ای گفت: «با وجود اینکه آکادمی پیشرفت‌های زیادی کرده می‌دانیم که هنوز کارهای بسیار بیشتری باید بکنیم تا مطمئن شویم همه فرصت‌های برابرتری خواهند داشت. نیاز رسیدگی به این مسأله فوری است. به این منظور، ما به بهبود قوانین و پروسه‌های خود ادامه می‌دهیم تا اطمینان حاصل کنیم که تمام صداها شنیده شده و مورد تحسین قرار گرفته می‌گیرند».

آکادمی و انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا (PGA) برای افزایش گوناگونی در عرصه فیلم قصد دارند کارگروهی از رهبران این صنعت درست کنند تا این کارگروه بتواند «تا تاریخ سی‌ویکم جولای ۲۰۲۰ استانداردهای جدیدی در زمینه نمایندگی و شمول برای صلاحیت شرکت در جوایز اسکار خلق و اعمال کند».

علاوه بر این، از نود و چهارمین جوایز اسکار که در سال ۲۰۲۱ برگزار می‌شود، بخش بهترین فیلم سال ۱۰ نامزد خواهد داشت و هر سال تعداد نامزدها متفاوت نخواهد بود.

از سوی دیگر، بازه حضور در هیات رییسه آکادمی حالا محدود به دو دوره سه ساله متوالی یا غیرمتوالی می‌شود که بعد از آن فرد باید یک غیاب دو ساله داشته باشد و بعد از آن می‌تواند دوباره برای دو دوره سه ساله صلاحیت پیدا کند. هر فرد در طول عمر خود می‌تواند ۱۲ سال در هیات رییسه حضور داشته باشد. پیش از این، محدودیت حضور در هیات رییسه سه دوره سه ساله با یک بازه غیاب یک ساله و بدون محدودیت طول عمر بود.

آکادمی در بیانیه رسانه‌ای خود گفت: «آکادمی همچنین یک پروسه تماشای فیلم فصلی از طریق پلتفرم استریمینگ اعضای خود اعمال می‌کند که این هم با نود و چهارمین جوایز اسکار آغاز می‌شود. با ممکن کردن تماشای فیلم‌ها برای اعضا در تمام طول سال، آکادمی میزان تماشای هر فیلم را بالا می‌برد، عرصه رقابت را برابرتر می‌کند و اطمینان حاصل می‌کند که فیلم‌ها توسط اعضای رای‌دهنده دیده می‌شوند».