فرصت عالی پرسپولیس برای عبور از رکورد سپاهان

منبع: سیمرغ

97

1399/3/27

04:54


فرصت عالی پرسپولیس برای عبور از رکورد سپاهان

در نوزده دوره لیگ برتر تنها دو تیم پرسپولیس و سپاهان توانستند سه دوره پیاپی قهرمان لیگ برتر شوندو حالا پرسپولیس برای رسیدن به رکورد چهار دوره خیز برداشته است

پرسپولیس رکورد شکنی میکند؟

از چهارم تیر ادامه مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه های کشور با دیدار معوقه استقلال و فولاد آغاز خواهد شد و تیم ها 9هفته زمان خواهند داشت تا جایگاه خود را در لیگ امسال بهبود بخشند.جدا از رقابت تیم های بالای جدول برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان سال آینده و قهرمانی و رقابت تیم های پائین جدول برای ماندن در لیگ برتر رقابت جداگانه ای بین پرسپولیس و سپاهان در پیش خواهد بود .

پرسپولیس که با 10امتیاز اختلاف نسبت به سپاهان با 47امتیاز در صدر جدول قرار دارد در صورت شکست فولاد در دیدار معوقه هم با 8امتیاز اختلاف نسبت به تیم دوم جدول استقلال، امید اول قهرمانی خواهد بود تا با پوکر قهرمانی در رقابت های لیگ برتر در چهار دوره پیاپی به تنهائی به این افتخار دست یابد .

سپاهانی ها قبلا همانند پرسپولیس سه دوره پیاپی در لیگ های نهم تا یازدهم به مقام قهرمانی لیگ برتر رسیده بودند که دو دوره آن با مربیگری امیر قلعه نویی و دوره آخر با مربیگری کرانچار این افتخار نصیب آن ها شده بود .

قرمزهای پایتخت بعد از نایب قهرمانی در لیگ پانزدهم سه دوره پیاپی با برانکو ایوانکویچ در دوره های 16تا 18لیگ برتر مقام قهرمانی را کسب کردند و حالا محتمل ترین گزینه برای این مقام خواهند بود.

در هیچ دوره ای هیچ تیمی به جز این دو تیم نتوانستند از عنوان قهرمانی خود دفاع کنند. هر دو تیم با پنج قهرمانی رکوردار قهرمانی در لیگ برتر هستند. هر دوتیم توانستند در بدست آوردن قهرمانی پیاپی هت تریک کنند.هر دو تیم در این نوزده دوره دو بار به مقام نایب قهرمانی رسیدند و تنها پرسپولیس با دو عنوان سومی در برابر تک  عنوان سومی سپاهان وضعیت بهتری در بدست آوردن سکوهای سه گانه لیگ برتر در کشور دارد.حالا پرسپولیس با 10امتیاز اختلاف امید اول قهرمانی دررقابت های امسال است تا تمامی عناوینی را که با سپاهان مشترک می باشد به نام خود سند بزند و بر بام فوتبال ایران در بیست سال گذشته قرار گیرد.

جنگ رقابت برای قهرمان نشدن پرسپولیس برای هیچ تیمی مثل سپاهان از اهمیت بالائی برخوردار نیست و آن ها الان دارند حسرت عدم رویاروئی با پرسپولیس را در اسفند 98می خورند که شرایط را برای اختلاف امتیاز برای پرسپولیس با سایر رقبا ایجاد کرد.

شک نکنید 9هفته داغ را در این گرمای تابستان در پیش خواهیم داشت . استقلال رقیب دیرینه قرمزها اصلا دوست ندارد عدد 4 دوره قهرمانی پیاپی در افتخارات پرسپولیس ثبت شود. سپاهان حاضر است هر تیمی قهرمان شود تا پرسپولیس در این رقابت تنگاتنگ با قدمت دو دهه از آن ها پیشی نگیرد. پرشورها چندین بار تا یک قدمی قهرمانی رسیدند و امسال با خریدهای خوب برای قهرمانی نقشه ها کشیده اند. شهرخودرو ، صنعت نفت آبادان و فولاد هم با توجه به پیشینه آماری لیگ برتر بر روی کاغذ شانس قهرمانی دارند.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: footballi.net


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو