زبان بدن مردان را بشناسیم

زبان بدن مردان را بشناسیم


منبع: روزگار

393

1399/3/27

10:07


شکی نیست که تلاش برای فهمیدن این که آیا یک پسر به شما علاقه‌مند است یا نه از نظر ذهنی کار سختی است. همه می‌دانیم که خیلی سخت است که بتوانید تشخیص دهید که آیا کسی شما را دوست دارد یا نه؟ برای همین بسیاری از خانم‌ها از داشتن روابط دوستانه با آقایان خودداری می‌کنند. خب جواب این سؤال را از کجا باید فهمید که آیا فلان مرد شما را دوست دارد یا خیر؟ می‌توان گفت که بسیاری از اوقات همه چیز به زبان بدن مردان برمی‌گردد.

فهرست محتوا

نشانه‌ها در زبان بدن مردان

  • بالا بردن ابروها

این مورد یکی از نشانه‌های جذاب در زبان بدن مردان است. مردان در پاسخ به چیزی که می‌گویید به‌صورت ارادی ابروهایشان را بالا می‌برند. اما اگر مردی ابروهایش را در زمان حرف زدن یا نگاه کردن به شما بالا ببرد به این معنی است که شما او را جذب می‌کنی!

  • حرکت لب‌ها

تکان دادن لب‌ها زمانی که یک مرد در حال تماشای شماست می‌تواند یکی از نشانه‌های علاقه در مردان باشد. او خودش را در حال حرکت به سمت بوسه تصور می‌کند و همین باعث می‌شود ناخودآگاه لب‌هایش را تکان دهد!

  •  خودنمایی کردن

اگر او در مقابل شما خودنمایی می‌کند، مطمئناً به شما علاقه‌مند است. در شوخی زیاده‌روی می‌کند، سعی می‌کند کارهای بامزه انجام دهد، سر به سر اطرافیان می‌گذارد و در کل کاری می‌کند که نگاه‌ها را به سوی خودش جلب کند. شما این کارها را هرچه می‌خواهید می‌توانید صدا کنید، اما باید بدانید او این نمایش‌ها را برای شما انجام می‌دهد.

 

  •  تغییر در رفتار

گاهی پیش می‌آید که یک مرد با تغییر علاقه‌اش به یک زن لو می‌رود. برای مثال اگر در حال خندیدن است با دیدن شما سعی می‌کند متین باشد و یا برعکس ناگهان شروع به خندیدن با صدای بلند می‌کند. این تلاشی است تا در مرکز توجه قرار بگیرد.

 

  •  رعایت نظافت

مردی که به شما علاقه‌مند باشد دائم نگران ظاهرش است و مدام کراوات، ژاکت و پیراهن خود را مرتب می‌کند تا مطمئن شود در مقابل شما مناسب و تمیز به نظر می‌آید و تأثیر خوبی روی شما بگذارد.

  • کشیدن دست به موها

آیا وقتی می‌بیند شما وارد اتاق می‌شوید، سریع موهایش را مرتب می‌کند؟ بله او به شما علاقه دارد. مردان همیشه به ظاهر خود می‌رسند تا به شما نشان دهند که می‌خواهند به بهترین وجه برای شما به نظر برسند.

 

  •  چشمان فراخ

علاوه بر بالا بردن ابروها که در موارد قبل گفته شد، مردانی که به شما علاقه دارند با چشمان باز به شما گوش می‌دهند تا گویی بیشتر شما را درگیر خود کنند. وقتی مردی شنونده خوبی است یکی از نشانه‌های مثبت به حساب می‌آید، زیرا نشان می‌دهد تلاش دارد به شما توجه کند.

 

  •  پرس‌ و جو و سؤال کردن

مردها از به دست آوردن اطلاعات راجع به دختر مورد علاقه‌شان لذت می‌برند. این پرس‌ و جو می‌تواند از خود دختر و یا نزدیکان او باشد. اگر پسری از زندگی شخصی شما سؤال بپرسد و کارهایی که انجام می‌دهید، برای او جالب باشد، قطعاً علاقه‌ای در میان است. او در تلاش است تا شما را به نوعی بیش‌تر از یک دوست معمولی بشناسد.

 

  •  راست ایستادن

یکی دیگر از نشانه‌های اصلی جذابیت در زبان بدن مردان صاف ایستادن است. مردان دوست دارند قامت خود را به عنوان راهی برای پیروزی روی یک زن نشان دهند. آن‌ها قفسه سینه خود را بیرون می‌دهند، باسن خود را به عقب کشیده و از هر فرصتی برای نمایش بدنشان استفاده می‌کنند.

 

  •  تماشای اندام شما

اگر هنوز در این فکر هستید که آیا شما را دوست دارد یا نه! دقت کنید که آیا او بدن شما را چک می‌کند یا نه. اما بدانید که با این کار قصد ندارد به شما توهین کند. تقریباً همه‌ مردان وقتی به کسی علاقه‌مند باشند این کار را می‌کنند، بنابراین آزرده‌ خاطر نشوید.

 

  • حالت‌های عصبی

بعضی از مردها زمانی که از کسی در جمع خوششان می‌آید کمی معذب و عصبی می‌شوند. برای مثال بارها و بارها پیراهن خود را صاف می‌کنند، با دکمه‌ لباسشان بازی می‌کنند، صورت و لب‌های خود را به‌ صورت ناخود آگاه لمس می‌کنند و یا با هر چیز در اطراف خود مثل کلید، بطری و … بازی می‌کنند. این کارها نشانه‌ این است که انرژی عصبی حاضر در وجود آن‌ها، در قامت یک تیک یا یک حرکت غیرارادی رخ می‌دهد.

 

  •  رفتارهای سازگار با شما

اگر مردی از شما خوشش بیاید قطعاً به نظر شما احترام می‌گذارد. در مواردی مانند موسیقی، نوشیدنی، غذا و خیلی چیزهای دیگر با شما هم‌نظر شده و شما را تأیید می‌کند. حتی ممکن است اگر درباره‌ ظاهر مردان، چیزی مانند علاقه به ته‌ریش یا ریش بگوئید، بزودی تغییر را در او ببینید!

 

  • نحوه نشستن

شاید خنده‌ دار به نظر برسد اما اگر پاها باز باشند و روی زمین قرار گرفته باشند، بدان معنی است که یک مرد می‌خواهد توجه شما را جلب کند.

 

  •  نزدیک شدن به شما

این یک نشانه کاملاً آشکار از مردان عاشق است که در حالی که با شما صحبت می‌کنند روی لبه صندلی خود می‌نشیند و به سمت شما جلو می‌آیند. از این امر غافل نشوید، او واقعاً لذت می‌برد به شما گوش کند. این یک حالت صمیمی است که نشان می‌دهد آن‌ها می‌خواهند به دختر موردعلاقه‌شان نزدیک‌تر شوند.

 

  •  لمس کردن شما

خوشبختانه این یک نوع لمس کردن همراه با احترام است، در غیر این صورت مسئله چیز دیگری است! وقتی در جای شلوغی مانند مهمانی یا خیابان کنار هم راه می‌روید او دستش را پشت شما قرار می‌دهد. با این کار علاوه بر این که می‌خواهد مثل یک جنتلمن رفتار کند، سعی دارد به دیگر مردان نیز نشان دهد شما متعلق به او هستید.

 

  • لبخند زدن به شما

اگر او همیشه به شما لبخند می‌زند و وقتی به او نگاه می‌کنید با لبخندی گرم جواب شما را می‌دهد، باید بدانید که نشان از علاقه در وجود او است.

 

  •  نحوه‌ قرار گرفتن دست‌ها

زبان بدن دست‌ها نیز حائز اهمیت است. دست‌ها می‌توانند درک واضح‌تری به شما بدهند. اگر دستانش را در جیبش می‌گذارد و یا پشت سر خود قرار می‌دهد، یک نشانه واضحی است که به شما علاقه‌مند است. دست به سینه نشان‌دهنده ارتباط بسته است، بازوهای باز نشان‌دهنده علاقه‌مندی به برقراری ارتباط است و اگر شی‌ء در دست گرفته و بازی می‌کند بدین معنی است که از لحاظ فیزیکی و جنسی جذب شما شده است. با این حال تنها به این یک مورد توجه نکنید.

 

  •  ارتباط چشمی

او نمی‌تواند چشم از تو بردارد. آیا قبل از این‌ که از اتاق خارج شود، هر قدر هم مشغله داشته باشد یا با هر فردی که باشد، با شما ارتباط چشمی برقرار می‌کند؟ این یک واقعیت است که مردان وقتی از زنی خوششان بیاید زیاد به چشمان او نگاه می‌کنند. پس اگر به مردی نگاه کردید و متوجه شدید او به چشمان شما خیره شده است از علاقه‌ او به خودتان تعجب نکنید.

 

  •  قرار گرفتن مستقیم در برابر شما

اگر وقتی با شما صحبت می‌کند به سمت شما بر می‌گردد و نه تنها شانه‌هایش در راستای شانه‌های شما است، بلکه زانوها و پاهایش نیز مستقیماً به سمت شما قرار می‌گیرد، یعنی به شما و آنچه شما می‌گویید علاقه‌مند است.

 

  •  خندیدن به حرف‌های شما

مردی که به شما علاقه داشته باشد به آنچه شما می‌گویید می‌خندد. حتی وقتی چیزهای احمقانه می‌گویید یا جوک‌های بی‌مزه تعریف می‌کنید پا به پای شما می‌خندد.

 

  •  بلند حرف زدن

مردها از خودنمایی لذت می‌برند. اگر وقتی به مردی نزدیک می‌شوید، او ناگهان به سمت شما می‌چرخد و با صدای بلندتری حرف می‌زند، این نشانه‌ خوبی است. یعنی او می‌خواهد شما او را بشنوید و به او توجه کنید.

 

  •  کنار نکشیدن در برابر لمس از طرف شما

اگر به او تکیه کنید، مطمئناً از آن لذت می‌برد. اگر هنگام حرف زدن به دست یا شانه‌ی او ضربه بزنید، لبخند می‌زند و یا اگر دستش را بگیرید خودش را عقب نمی‌کشد. این‌ها همه نشانه‌ علاقه است. بعضی مردها هنگام برخورد با یک زن یا لمس توسط او، خود را کنار می‌کشند و این یعنی به شما علاقه ندارند!

  •  چهره هوشیار

وقتی شما صحبت می‌کنید با تمام وجود به شما گوش می‌دهد و چشمانش برق می‌زند گویی او سعی دارد همه شما را به درون خود بکشد. بله این نشانه‌ای از علاقه از سمت یک مرد است.

 

  • خجالت کشیدن

معمولاً این نشانه‌ خوبی است که گاهی مردان در برابر بعضی از خانم‌ها احساس خجالت می‌کنند. خجالت کشیدن او به این معنی است که شما را زنی قوی و بی عیب می‌بیند و ممکن است در برابر شما کم آورده و یا گاهی اوقات احساس خجالت کند.

 

  • مدل راه رفتن

مردی که تلاش می‌کند تا با شما همگام شود و یا در را برای شما باز می‌کند و ابتدا به شما اجازه‌ ورود می‌دهد، تلاش دارد ادب و علاقه‌ پنهان خود را آشکار کند و این کارها برای جلب توجه از طرف شما است.

 

  •  محو تماشا شدن

این یکی از نشانه‌های بزرگ در رمزگشایی زبان بدن مردان است. وقتی مردی مدام محو تماشای شما می‌شود و یا وقتی سرتان را به سوی او می‌چرخانید نگاهش را از شما می‌دزدد، بیانگر این است که آن مرد به شما علاقه دارد.

 

  •  تعریف و تمجید از ظاهر

وقتی یک لباس جدید یا متفاوت می‌پوشید خوشش می‌آید و یا اگر تغییری در ظاهر شما ایجاد شده باشد فوراً متوجه می‌شود. ظاهرتان را تأیید کرده و لبخند می‌زند. همچنین با تعریف از ظاهر شما می‌خواهد شما نسبت به خود احساس خوبی داشته باشید.

 

  •  کنار گذاشتن گوشی همراه

در حین صحبت با شما گوشی همراهش را چک نمی‌کند و تمام حواسش به شماست. درست است که این روزها همه سرشان در گوشی‌هایشان است، اما آگاه باشید که اگر شما در کنار مردی هستید و او از این کار پرهیز می‌کند، قطعاً به شما علاقه‌مند است و شما تمام سرگرمی‌ مورد نیاز او هستید.

 

  •  کنترل رفتار

پسرها معمولاً در رفتار با رفقای خود کمی بی‌ادب و حتی پرخاشگر هستند. اما زمانی که در کنار دخترها و به خصوص دختری که به او علاقه‌مند هستند قرار می‌گیرند، سعی می‌کنند لحن خشن و رفتار پرخاشگرانه با رفقایشان را به حداقل برسانند تا شما نظر مثبتی نسبت به آن‌ها داشته باشید. این تغییر رفتار می‌تواند نشانه‌ علاقه و احترام مردان باشد.

  • آرامش خاطر

کاری که بسیاری از پسرها سعی می‌کنند در برخورد با دختر مورد علاقه‌شان انجام دهند، ایجاد آرامش ذهنی برای او و جلب اعتماد است. داشتن احساس خوب در کنار یک مرد می‌تواند به دلیل علاقه او نسبت به شما باشد، یعنی وقتی با هم هستید احساس فشار نمی‌کنید و می‌توانید خودتان باشید.

 

  •  توجه به رفتار دیگر مردان با شما

شاید بهتر باشد اسم این کار را حسادت نگذاریم، اما هر چه هست می‌توان گفت که وقتی با دیگر مردان حرف بزنید و بخندید مردی که به شما علاقه دارد دوست نداشته و عکس‌العملی نشان می‌دهد. شاید حتی چهره‌ای عبوس و آزرده به خود بگیرد یا با دختری دیگر شروع به خندیدن کند. بدانید که این عکس‌العمل‌ها به خاطر علاقه به شماست.

 

  •  رعایت ادب

او هیچ‌وقت به دوستان و آدم‌های اطراف شما بی‌ادبی نمی‌کند و همیشه سعی می‌کند با احترام راجع به آن‌ها حرف بزند. این مؤدب بودن اگر تنها مختص شما باشد، می‌تواند نشان از علاقه‌ای خاص از طرف یک مرد باشد.

 

  •  اندیشیدن به پاسخ‌ها

او در مورد چگونگی پاسخ به شما فکر می‌کند. یعنی اگر به هنگام مکالمه یا چت کردن با سکوت مواجه شدید عصبی و کلافه نشوید. همچنین اجازه ندهید این سکوت اندک شما را بترساند. این یک نشانه‌ خوب است و بدان معنی است که او سعی دارد کلمات صحیحی برای گفتن و ادامه‌ مکالمه پیدا کند.

 

  • تقلید از شما

قیافه و حرکات و حالات چهره شما را تقلید می‌کند. وقتی یک مرد کاری را که شما می‌کنید انجام می‌دهد، این نشانه خوبی است. این تقلید کردن می‌تواند نشانه‌ آن باشد که او روی شما تمرکز کرده است. با تغییر حالت‌های خود می‌توانید او را بیشتر امتحان کنید.

 

  • نادیده گرفتن دخترهای دیگر

اگر در فضای باز یا یک مهمانی باشید و او علاقه‌ای به زنان دیگر نشان ندهد، همه‌ حواسش به شما باشد و فقط بخواهد با شما صحبت کند یعنی به شما علاقه دارد.

  •  وارد شدن به حریم شخصی

آیا کمی از آنچه از نظر اجتماعی مورد قبول است به شما نزدیک‌تر شده است؟ اگر او به شما نزدیک‌تر می‌شود، با شما بیشتر صحبت می‌کند و دوست دارد شما را بهتر بشناسد، می‌تواند نشانه‌ علاقه‌ او به شما باشد.

 

  •  دوری از شما

گاهی ممکن است فرد مقابل شما بسیار خجالتی باشد و از شما دوری کند. گاهی حتی دوری و بی‌توجهی هم ممکن است بیانگر این مسئله باشد که او واقعاً شما را دوست دارد. ممکن است با دیدن شما راهشان را کج کنند و یا کمتر حرف بزنند، اما واقعا از دیدنتان خوشحال شوند. این نوع مردان لازم است تشویق شوند، پس سعی کنید شما از آن‌ها دوری نکنید و رفتارشان را شخصی قلمداد نکنید.

 

  • استفاده از صدای بم

یکی از نشانه‌های واضح در زبان بدن مردان همین مورد است؛ بعضی از مردان به‌صورت ناخودآگاه تن صدایشان را پایین می‌آورند و سعی می‌کنند صدای خشن و کلفتی داشته باشند تا برای زنان، مردانه‌تر به نظر برسد. آن‌ها با این کار می‌خواهند تسلط خود را به دست بیاورند.

 

  •  معرفی و صحبت کردن راجع به شما

معمولاً فردی که به شما علاقه‌مند باشد به دوستانش درباره شما می‌گوید. او به شما افتخار می‌کند و داستان‌هایی را درباره شما به اطرافیانش منتقل می‌کند. همچنین دوست دارد شما را با دوستان و اقوامش آشنا کند.

 

  • اهمیت دادن و توجه

او از هر فرصتی استفاده می‌کند تا به شما یادآوری کند که برایش مهم هستید. اگر به او زنگ بزنید زود گوشی را جواب می‌دهد، اگر از او چیزی بخواهید، حتماً قبول می‌کند و اگر با او صحبت کنید، فقط به شما نگاه می‌کند. همه‌ این‌ها نشانه‌ علاقه‌ یک مرد به شماست.

 

  •  ترجیح دادن شما به دوستانش

معمولاً مردها رفیق‌ بازتر از خانم‌ها هستند. اما مردی که حاضر باشد به خاطر شما و در کنار شما بودن قرار با دوستانش را کنسل کند، حتماً به شما علاقه‌مند است و از گذراندن وقت در کنار شما لذت می‌برد.

 

  • اولویت قرار دادن

این یکی از بدیهی‌ترین نشانه‌های علاقه‌ یک مرد به شماست. وقتی در هر شرایطی شما را به همه چیز و همه کس ترجیح می‌دهد و برای وقت گذراندن با شما وقتش را خالی می‌کند، می‌توان به راحتی گفت که به شما علاقه دارد. حتی اگر در دسترس نباشد حضور خود را با ارسال پیامک یا تماس تلفنی نشان می‌دهد.

 

  •  جلب توجه عمدی

با انجام کارهایی از جمله خنده و حرف زدن با صدای بلند، صحبت درباره چیزی که به آن علاقه دارید (یا حتی ممکن است با دختر دیگری صحبت کند) تلاش در جلب توجه شما دارد. در این مواقع طرف همیشه اول به شما نگاه می‌کند تا واکنش‌تان را ببیند.

 

  •  عمیق نفس کشیدن

وقتی به او نزدیک هستید برای مثال در کنارش نشسته‌اید، یا کنار هم راه می‌روید نفس عمیق می‌کشد. بعضی افراد زمانی که استرس دارند و یا عصبی شده‌اند این عکس‌العمل را نشان می‌دهند و در این مورد شکی نیست که شما او را مضطرب می‌کنید.

 

  •  لبخند زدن با چشم

گاهی هم پیش می‌آید که بدون گفتن یک کلمه، شما می‌دانید که او شما را دوست دارد؛ چون او با لبخندی ریز در چشمانش به شما نگاه می‌کند.

 

  •  نحوه‌ حرکت سر و چشم

ممکن است هنگام خندیدن، سر و چشم خود را پایین بیاورد یا چشمانش را ببندد و یا وقتی دیگران حرف می‌زنند توجهی به آن‌ها نکند. اما او به محض شنیدن صدای شما سرش را بالا می‌آورد و با لبخند گوش می‌کند. این نشانه‌ واضحی مبنی بر آن است که شما توجهش را جلب می‌کنید و از شنیدن صدای شما خوشحال است.

 

  • چشمک زدن

این یکی از اولین نشانه‌هایی است که یک پسر به‌صورت نامحسوس از آن استفاده می‌کند تا طرف مقابل خود را از احساسات نهفته در درونش آگاه کند. چشمک زدن جزئی از زبان بدن مرد محسوب می‌شود که از آن به عنوان یک کانال ارتباطی برای ارسال پیام استفاده می‌کند.

  • نحوه‌ دست دادن و گرفتن دست

دست دادن به هنگام سلام و خداحافظی کردن نیز از آن مواردی است که باید به آن توجه کنید. اگر دست شما را بسیار سفت در دستش می‌گیرد، جوری که انگار قصد رها کردن آن را ندارد، یعنی از گذراندن وقت کنار شما لذت می‌برد. شاید این نهایی‌ترین قدم برای ابراز علاقه و یک مورد بسیار واضح باشد.

 

سخن آخر

شکی نیست که مطالعه زبان بدن مردان دشوار است. ما بیشتر عادت داریم روی کلمات تمرکز کنیم و بر اساس آن‌ها احساس طرف مقابل را ارزیابی کنیم. همچنین ممکن است توجه به همه‌ موارد ذکر شده و فهمیدن علاقه‌ یک مرد کار آسانی نباشد، اما با گذشت زمان و گذراندن کمی وقت در کنار او می‌توانید به راحتی از علاقه‌ او آگاه شوید. پس سعی کنید برای پی بردن به این مسئله عجله نکنید و به سیگنال‌ها و حرکات او توجه داشته باشید.

لینک کوتاه این مطلب: http://bia2safa.net/goto/web/url/1718506

می‌کند نشانه‌ها در زبان بدن مردان بالا بردن ابروها حرکت لب‌ها  خودنمایی کردن  تغییر در رفتار رعایت نظافت کشیدن دست به موها  چشمان فراخ  پرس‌ و جو و سؤال کردن  راست ایستادن  تماشای اندام شما حالت‌های عصبی  رفتارهای سازگار با شما نحوه نشستن  نزدیک شدن به شما  لمس کردن شما لبخند زدن به شما  نحوه‌ قرار گرفتن دست‌ها ارتباط چشمی  قرار گرفتن مستقیم در برابر شما  خندیدن به حرف‌های شما  بلند حرف زدن  کنار نکشیدن در برابر لمس از طرف شما  چهره هوشیار خجالت کشیدن مدل راه رفتن  محو تماشا شدن  تعریف و تمجید از ظاهر  کنار گذاشتن گوشی همراه  کنترل رفتار آرامش خاطر  توجه به رفتار دیگر مردان با شما رعایت ادب  اندیشیدن به پاسخ‌ها تقلید از شما نادیده گرفتن دخترهای دیگر  وارد شدن به حریم شخصی  دوری از شما استفاده از صدای بم  معرفی و صحبت کردن راجع به شما اهمیت دادن و توجه  ترجیح دادن شما به دوستانش اولویت قرار دادن  جلب توجه عمدی  عمیق نفس کشیدن  لبخند زدن با چشم  نحوه‌ حرکت سر و چشم چشمک زدن نحوه‌ دست دادن و گرفتن دست سخن آخر روان شناسی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو