دسته بندی : آموزش,سرگرمی

پاکت پول | آموزش درست کردن پاکت پول خوشگل و راحت

در این پست به شما آموزش می دهیم که چگونه یک پاکت پول یا پاکت هدیه جذاب بسازید. پاکت های هدیه ای که نه تنها هزینه ای را برای آنها پرداخت نمی کنید، بلکه سایز، رنگ و طراحی روی آنها کاملا طبق سلیقه خودتان است و می توانید دیگران را با هنر دستتان سورپرایز کنید. کافی است که برگه های رنگی رنگی تبلیغات ، کاغذ رنگی های جذاب صفحات زیبای مجله ها ، تقویم ها و دفترچه های سال قبل، همراه با پاکت های هدیه قدیمی را جمع آوری کرده و دست به کار شوید.

چطوری با وسایل دور ریختنی پاکت درست کنیم ؟ 

آموزش پاکت پول در خانه

 

چرا بهتر است به جای پاکت پول آماده خودمان پاکت بسازیم ؟ 

در همه جای جهان و در همین ایران خودمان هدیه دادن به مناسبت های مختلف از قدیم الایام مرسوم بوده و هست. هدیه تولد ، هدیه روز عشق ، هدیه سالگرد ازدواج ، هدیه روز مادر و پدر و معلم و … ، هدیه عروسی و هزار جور هدایای دیگر . قبل تر ها خرید هدیه برای هر کدام از این موقعیت ها داستان خودش را داشت. خرید طلا ، لباس ، کیف و کفش و لوازم خانه و لوزام تحریر و غیره . اما کم کم بیشتر ما متوجه این شدیم که وقتی به کسی هدیه نقدی میدهیم احتمالا بهترین کار را کرده ایم . چون میتواند با آن پول وسیله ای که دوست دارد یا لازم دارد با سلیقه خودش بخرد. در صورتی که هدیه هایی که ما میخریم خیلی وقت ها به درد نخور و بدون استفاده یک گوشه می افتند و زحمت ما هدر میرود.

درست کردن پاکت با وسایل دور ریختنی

اما در این میان یک ایراد عمده وجود دارد ، هدیه دادن پول خیلی خشک و خالی و بی شوق و ذوق است ، انگار کسی از روی بی حوصلگی ساده ترین کار ممکن را انجام داده و بدون گشتن در بازار دست درجیبش کرده و چند تراول برای هدیه دادن بیرون آورده و در یک پاکت آماده پول گذاشته و تمام . خوب چه میشود کرد؟؟ به نظرم راه حل های ساده ای برای این مشکل وجود داد. مثل این  که در کنار پول یک کارت پستال دست ساز به کسی که دوستش داریم هدیه بدهیم و با نوشتن یکی دو جمله ساده به او بگوییم که چقدر دوستش داریم و چقدر برای ما اهمیت دارد.

چطوری خودمان در خانه پاکت درست کنیم ؟

اما راه حل دوم این است که به جای پاکت های پول آماده خودمان دست به کار شویم و با کاغذ و قیچی و چسب و البته عشق به میزان لازم خودمان یک پاکت هدیه درست کنیم و از این طریق به کسی که هدیه میدهیم نشان دهیم چقدر برای ما مهم بوده که برایش وقت و حوصله و سلیقه صرف کرده ایم. نظر شما چیست ؟ هدیه نقدی را بیشتر میپسندید یا غیر نقدی ؟ خودتان در خانه پاکت پول درست میکنید یا آن را حاضر و آماده از مغازه میخرید؟

 

آموزش پاکت پول (۳)

 

چگونه می توانیم در خانه پاکت پول خوشگل بسازیم ؟

لوازم مورد نیاز:

  • پاکت های قدیمی برای استفاده به عنوان الگو
  • هر پاکتی که به دستتان میرسد جمع کنید و نگه دارید.
  • کاغذ قلاب دار یا دفترچه
  • قیچی
  • مداد
  • چسب ماتیکی یا چسب دیگری که برای کاغذ مناسب باشد
  • گیره های کاغذی

 

آموزش پاکت پول (۴)

 

دستورالعمل ساخت:

مرحله ۱: پاکت هایی را که از آنها استفاده می کنید را به عنوان قالب یا الگو درنظر بگیرید و آنها را با دقت باز کنید. مراقب باشید که کاغذ مورد نظر را در آن پاره نشود. حتماً این پاکت ها را برای استفاده مجدداً ذخیره کنید.

مرحله ۲: قالب پاکت را در قسمت پشت مورد استفاده قرار دهید و ان را روی کاغذ مورد نظر بگذارید.

 

آموزش پاکت پول (۵)

 

مرحله ۳: پاکت خود را برش دهید.

مرحله ۴: با استفاده از یک خط کش یا ابزار دقیق دیگر یا کارت اعتباری، در هر جایی که می خواهید پاکت خود را تا بزنید، علامت بزنید. این مرحله اختیاری است.

 

آموزش پاکت پول (۶)

 

مرحله ۵: روی قسمت هایی از کاغذ که با الگو همپوشانی دارد و باید به آن وصل شود، چسب بزنید. با استفاده از گیره های چسباننده یا گیره های کاغذی، کاغذ را به هم بچسبانید تا چسب خشک شود.

حالا یک پاکت زیبا دارید!

 

آموزش پاکت پول (۷)

 

چند ایده برای تزیین پاکت پول 

  • از کاغد های رنگ آمیزی مثل رنگ آمیزی های ماندالا استفاده کنید. 

الگوی ورق رنگ آمیزی را دانلود کنید (می توانید یک عالمه طرح برای رنگ آمیزی که قابل پرینت گرفتن هم هستند از تصاویر رنگ آمیزی ماندالا در اینجا پیدا کنید. ) قبل از تهیه کارت، آن را روی پرینت بگیرید. سپس روی پاکت چاپ بزنید.

 

آموزش پاکت پول (۸)

 

  • از نوار ها یا استیکر ها یا برچسب های آماده استفاده کنید یا خودتان آنها را بسازید.

قبل از چسباندن پاکت خود، آن را با نوار های تزیینی مخصوص  کنید. می توانید این نورا ها یا برچسب های تزیینی را روی درزهایی که در آن چسب خواهید زد، قرار دهید. تمام پاکت را با این نوار ها و برچسب ها بپوشانید تا یک پاکت پول یا هدیه تزیین شده تهیه کنید. از استیکرهای آماده هم میتوانید استفاده کنید.

 

آموزش پاکت پول (۹)

 

  • نکته : گاهی لازم است خودتان الگو پاکت پول را بکشید. 

گاهی اوقات، هنگامی که یک پاکت نامه را باز کرده و به عنوان یک الگو استفاده می کنید، متوجه خواهید شد که برای پاکت شما خیلی بزرگ است! اگر این یک سبک پاکت نامه ای است که شما دوست دارید، طرح ساخت پاکت را مطالعه کنید. من پیشنهاد می کنم این کار را روی پشت تکه های کاغذ دفترچه انجام دهید که قصد استفاده از آن را ندارید. اینجا میتوانید ۲ الگو ساده برای پاکت پیدا کنید.

 

آموزش پاکت پول (۱۰)

منبع hellocreativefamily / ترجمه اختصاصی سایت دلبرانه 

 

آموزش های بیشتر را اینجا ببینید:  

پاکت اوریگامی | آموزش پاکت پول و هدیه با اوریگامی (۹)

چطور با کاغذهای دور ریختنی پاکت پول درست کنیم ؟ (۸)

آموزش تصویری گام به گام ساختن پاکت هدیه اوریگامی (۷)

پاکت پول با اوریگامی | آموزش درست کردن پاکت اوریگامی (۶)

الگوی پاکت پول | ۲ مدل الگو برای درست کردن پاکت پول (۵)

آموزش درست کردن پاکت پول با برگه نوت موسیقی!! (۴)

آموزش تصویری ساخت پاکت پول با مقوا یا کاغذ رنگی (۳)

پاکت پول نمدی | آموزش درست کردن پاکت پول یا هدیه نمدی (۲)

پاکت هدیه نمدی | آموزش ساخت پاکت نمدی برای کارت هدیه (۱)