نزدیکی در هفته آخر بارداری

منبع: اوما

280

1399/3/27

21:39


نزدیکی در هفته آخر بارداری

نزدیکی در دوران بارداری  بسیار حساس است اما به هیچ وجه منع نشده است و تنها در شرایط خاص مثل احتمال زایمان زودرس و یا پایین بودن جفت پزشک شما را از آن منع می کند. حتی ممکن است در بارداری شرایطی به وجود بیاید که لازم باشد حتما نزدیکی داشته باشید. در واقع گاهی پیش می آید که زمان زایمان رسیده است اما جنین برای خروج از رحم بصورت واژینال آمادگی ندارد و علائم درد هم پیش نمی آید. حتی با خوردن غذاهای ادویه دار، رانندگی، پیاده روی طولانی و ... نیز درد زایمان شروع نمی شود. در این صورت پزشک به شما توصیه می کند که یک نزدیکی همراه با ارگاسم داشته باشید. زیرا مایع منی حاوی ماده ای است که با قرار گرفتن در حالت اوج لذت جنسی باعث آماده شدن دهانه رحم برای زایمان می شود. 

در این وضعیت سوالاتی برای شما پیش خواهد آمد مثلا اینکه آیا ارزشش را دارد؟ آیا عجیب نیست؟ آیا اصلا امکان پذیر است نزدیکی داشته باشید؟ آیا خطری ندارد؟ در ادامه چند نکته برای شما و همسرتان وجود دارد که با رعایت آن ها می توانید با خیال راحت این کار را انجام دهید:

آیا نزدیکی جنسی در هفته آخر بارداری خطرناک نیست؟

مطمئن باشید پزشک تمامی شرایط شما را می داند و در صورت ایجاد مشکل و خطرناک بودن به شما اجازه نمی دهد نزدیکی کنید. نباید نگران باشید به جنین آسیبی برسد. در واقع آلت جنسی همسر شما حتی اگر جنین در لگن قرار داشته باشد به سر جنین نمی رسد و ارگاسم در این مرحله خطرناک نمی باشد. در واقع انقباض رحم و آزاد شدن اکسی توسین همراه با ارگاسم باعث می شود رحم برای زایمان آماده و باز شود.

آیا نزدیکی در هفته آخر بارداری جالب است؟

در واقع بستگی به تعریف شما از جالب دارد. نزدیکی می تواند در این حالت نیز جالب و خاطره انگیز باشد. در این زمان شکم شما سر راه است و سینه های شما بسیار حساس هستند و شما بزرگ تر از قبل هستید و در واقع خیلی جذاب نیستید اما عشق شما برای به دنیا آمدن نوزادی زیبا و جنین حسی عالی برای نزدیکی به شما می دهد. سعی کنید حالتی را انتخاب کنید که بتوان راحت تر نزدیکی داشت.

بهتر است از همسرتان بخواهید در این حالت زمان بیشتری با شما باشد و موقعیت و حالت مناسب را پیدا کنید. گاهی اوقات حتی برخی از کارهای قبل از نزدیکی نیز باعث تحریک شما شده و درد زایمان شروع می شود. 

 

7785-2

آیا نزدیکی در هفته آخر بارداری متفاوت است؟

بله، اگر دهانه رحم برای زایمان آماده شده باشد، همسر شما در هنگام نزدیکی دهانه رحم را حس می کند و ممکن است لکه بینی خفیفی نیز مشاهده کنید زیرا دهانه رحم حساس و نرم شده است. اما نباید نگران شوید. خوب بودن نزدیکی در سه ماهه دوم بارداری بخاطر بی حس بودن شما است. در نهایت نزدیکی در این زمان باعث افزایش ترشحات واژن می شود.  بنابراین بهتر است پیش از آن با همسر خود در این باره صحبت کنید.

آیا نزدیکی در هفته آخر باعث می شود درد زایمان شروع شود؟

شاید. اگر پزشک به شما نزدیکی را توصیه کند می تواند روش مناسبی باشد زیرا در این حالت پزشک هیچ کار دیگری نمی تواند به شما توصیه کند. اگر بدن شما و جنین و دهانه رحم آماده زایمان باشد، نزدیکی باعث می شود سرعت آن افزایش یابد. اما اگر هنوز دهانه رحم آماده زایمان نشده باشد، باید صبر کنید تا زمان آن فرا برسد و اگر در هفته چهل و دوم بارداری هیچ نشانی از درد زایمان مشاهده نکردید پزشک باید درد زایمان را با آمپول فشار در شما تحریک کند.

سخن آخر

به یاد داشته باشید که هنگامی که جنین آماده زایمان است، چهار تا شش هفته پیش از توصیه پزشک برای نزدیکی جنسی می باشد. بنابراین در این مدت سعی کنید زمان بیشتری با همسر خود باشید. زیرا نزدیکی در انتهای بارداری فرصتی است که دیگر به دست نخواهید آورد و اگر این نزدیکی حتی باعث تولد فرزند شما نشود باعث می شود زمان خاطره انگیزی با همسر خود داشته باشید. زیرا دیگر بعد از تولد نوزاد تنها نخواهید بود. همچنین به پزشک خود اعتماد کنید و مطمئن باشید توصیه های او به نفع شما و فرزند دلبندتان می باشد.

Marygrace Taylor. Sex at 40 Weeks Pregnant. Reviewed on January 1, 2020

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو