استاندار خراسان‌رضوی: سبک اداره کشور عوض شود

منبع: برترین ها

129

1399/3/27

22:10


استاندار خراسان رضوی گفت: اراده‌ای در استان شکل گرفته و همه مدیران می‌خواهند کار کنند، اما چه کنند که در تهران آقا بالاسر دارند که شاید تجربه‌شان هم از آنها کمتر باشد.

ایسنا: استاندار خراسان رضوی گفت: اراده‌ای در استان شکل گرفته و همه مدیران می‌خواهند کار کنند، اما چه کنند که در تهران آقا بالاسر دارند که شاید تجربه‌شان هم از آنها کمتر باشد.

علیرضا رزم‌حسینی امروز، ۲۷ خرداد ماه، در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی که در سالن جلسات شهید باهنر استانداری برگزار شد، اظهار کرد: ما در استان هدف داریم، همه ارکان حکومتی و مدیران اجرایی دارای هدف مشترکی بوده و آن هدف مشترک نیز توسعه اقتصادی فرهنگی یا توانمندکردن مردم یعنی تقویت نظام، دین و دیانت و تقویت نظام مستقر در کشور است که در چارچوب آن فعالیت می‎‌کنیم.

وی افزود: در استان همه ‌مدیران باهمت هستند و همت‌های بلندی در پیش گرفتند که کارهای جدیدی انجام دهند. این اراده در همه مسئولان استان وجود دارد. ما تلاش کردیم از تجربه کشورهای خارجی و استان‌های خودمان استفاده کنیم. این در دستور کار ما است که طبق برنامه جلو برویم. توسعه امری درازمدت و همیشگی است. ما تلاش کردیم اولویت‌بندی کنیم تا کار پیش رود. پیش‌نیاز این کارها وحدت استانی است، نمی‌توانیم با اختلاف، نزاع و درگیری در کشور و استان را پیش ببریم.

رزم‌حسینی بیان کرد: ما دولت کار بوده و برای کار، تلاش، ایجاد امنیت اقتصادی، امنیت مردم، توانمند کردن آنها و افزایش سرمایه اجتماعی نظام در استان هستیم، حتی اگر اختلاف سلیقه سیاسی داشته باشیم.

استاندار خراسان رضوی: باید سبک اداره کشور را عوض کنیم

موافقت‌نامه‌هایی برای سرمایه‌گذاری بستیم و سرمایه‌گذار را با مثلث توسعه اقتصاد فرهنگی جمع کردیم. آنچه مقام معظم رهبری از اقتصاد مقاومتی مدنظرشان بوده، بحث مردمی بودن آن است، یعنی ظرفیت‌های مردمی را پای کار بیاوریم و با سرمایه مردم و با شرکت‌ها، کشور را بسازیم. کشور را با دولت‌ها نمی‌توان ساخت.

استاندار خراسان رضوی گفت: آقای جهانگیری اعلام کردند که دارایی‌های دولت غیر از نفت، گاز و معادن، ۷ میلیون میلیارد تومان است، اگر دولت ۱۰ درصد آن را آزاد کند، ۷۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی به دست دولت می‌آید که معادل 4 تا 5 میلیارد دلار خواهد شد، از طرف دیگر اگر ۱۰ درصد نقدینگی موجود در دست مردم را حساب کنیم، ۳۰۰ هزار میلیارد تومان می‌شود و با آن ۷۰۰ هزار میلیارد تومان، نقدینگی در اقتصاد ایران به یک میلیون میلیارد تومان می‌رسد که می‌تواند برای توسعه آزاد شود. اگر ما بتوانیم این سرمایه مردمی را درگیر کنیم، اتفاقاتی در کشور می‌افتد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر آسیب‌های جدی وجود دارد، عنوان کرد: در ۱۶ سال گذشته بالاترین ضریب جینی را داشتیم، یعنی اختلاف طبقاتی ما افزایش یافته، مفهومش این است که در حال حاضر هزینه تحصیل در ثروتمندان ایرانی 66 برابر افراد کم‌درآمد است، در حالی که 70 درصد درآمد خانواده‌های کم‎‌درآمد برای خرید، خوراک و سرپناه صرف می‌شود. این اختلاف طبقاتی شدید شده است. ما ‌کمونیستی فکر نمی‌کنیم، اما می‌گوییم چرا از سال ۹۵ تا ۹۷ طی سه سال متوسط پرداخت تسهیلات هر سال ۷۰۰ هزار میلیارد تومان بوده و 90 درصد پول را 10 درصد افراد جامعه دریافت کرده‌اند.

رزم‌حسینی خاطرنشان کرد: ما باید سبک اداره کشور را عوض کنیم و نتیجه این وضعیت توزیع ناعادلانه ثروت، رتبه کسب و کار پایین و آسیب‌های اجتماعی است. در خراسان با همه مشکلاتی که وجود دارد، این اراده شکل گرفته و همه مدیران می‌خواهند کار کنند، اما چه کنند که در تهران آقا بالاسر دارند که شاید تجربه‌شان هم از آنها هم کمتر باشد، هرجا می‌خواهند حرکت کنند، طناب به پایشان بسته و نمی‌گذارند حرکت کنند، چرا چنین روشی را دنبال کنیم؟

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: وقتی وحدت برای توسعه و آبادانی ایجاد شود، شروع به تخریب افراد می‌کنند، ما دعوای سیاسی در استان نداریم و همه می‌خواهند کار کنند. باید مدل نظامات اداری پوسیده در استان را به هم بریزیم و با درایت، خردورزی و خرد جمعی گام به گام با همکاری مدیران کار را جلو ببریم تا در جهت تقویت نظام اسلامی کار کنیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو