دیدار با سلطان فولاد ایران؛ رفیق اکبر طبری و حسین فریدون

منبع: روزیاتو

112

1399/3/29

13:31


رسول دانیال زاده یکی از چهره های جنجالی اقتصادی سال ۹۸ بود. نامش اکنون در پرونده سلطان رشوه ایران (اکبر طبری – معاون اجرایی سابق حوزه ریاست قوه قضاییه) که متهم به اختلاس و فساد اقتصادی است دیده می شود. رسول دانیال زاده واحدهایی از برج لاکچری روما رزیدنس کامرانیه را به اکبر طبری بخشیده بود تا بخشی از اتهامات اقتصادیش را ماست مالی کند. رسول دانیال زاده را ابر بدهکار بانکی می دانند.

رسول دانیال زاده ، سلطان فولاد ایران ،  اهل شهر نمین استان اردبیل است. مالک برج های روما رزیدنس و فلورا کامرانیه. او طبق اخباری که در سایت های رسمی  درج شده است، تسهیلات کم بهره فراوانی از شعب بانک  ملت وبانک ملی داخل و خارج از کشور کسب کرده و با پرداخت رشوه به مدیران بانکی و حتی حسین فریدون (برادر  محکومی رئیس جمهور) و اکبر طبری، ثروت هنگفتی به جیب می زند.

رسول دانیال زاده ، دو پسر به نام امید دانیال زاده و اسرافیل دانیال زاده دارد. هم  چنین دو دختر به نام آرزو دانیال زاده و آزاده دانیال زاده دارد که همگی عضو شرکت های اقماری خاندان دانیال زاده هستند. از شرکت صنایع لوله گاوانیزه روی پوشان در قزوین و شرکت کارخانجات نورد سمنان و لوله گالوانیزه ماهان سیمنان و مجتمع فولاد گیان و فولاد کاویان.

مثل خاندان مهندس نعمت زاده (وزیر سابق صمت) که در حوزه  پتروشیمی و دارو فعالیت زیادی داشته و دارند، خاندان دانیال زاده نیز در عرصه فولاد، از متمول ترین افراد کشور محسوب می شود. رسول دانیال زاده نمین را نباید پدر عروس حسن روحانی دانست. ارتباطی بین کامبیز مهدی زاده فرساد (داماد رئیس جمهور) و سید محمد هادی رضوی (داماد محکومی وزیر فعلی کار) وجود ندارد.

رسول دانیال زاده نمین مثل مرحوم اسدالله عسگر اولادی (سلطان خشکبار ایران) که در سالهای پایانی عمر، وارد عرصه های جدید کسب و کار (فناوری اطلاعات) شده بود، دو شرکت در حوزه پزشکی نیز دارد که طب و توسعه تپش و توسعه طب قلب نام دارد.

رسول دانیال زاده (سلطان فولاد ایران)، مثل: عباس ایروانی (سلطان قطعه سازی خودرو)، سید معین بارانی بهبهانی (سلطان پورشه و نساجی)، باقری درمنی (سلطان قیر و املاک)، مدلل ها  (سلطان  شکر)، وحید مظلومین (سلطان ارز  و سکه)، اسداله عسگراولادی (سلطان خشکبار)، خاندان گرامی (سلطان واردات خودرو)، محسن احمدیان (سلطان پتروشیمی)، یک فعال کسب و کار در ایران بوده که راه و روش کاسبی را به خوبی می دانست و حوزه فعالیتش، منحصر به یک بخش خاص در اقتصاد نبود.

همان طور که در اسناد این گفتار مشاهده می کنید، او در صنعت فولاد، در صنعت ساختمان سازی و صنعت واردات تجهیزات پزشکی و صنعت سلامت (با شرکت های توسعه طب قلب و طب  و توسعه تپش)، فعالیت داشت. فیلم لحظه دستگیری رسول دانیال زاده را ببینید.

سخنگوی دستگاه قضا ، اواخر سال ۱۳۹۵ درباره دستگیری رسول دانیال زاده نمین گفته بود که وی از بزرگ ترین بدهکاران به شبکه بانکی کشور است. با حسین فریدون ارتباط دارد. دختر حسین آقا در لندن و کانادا زندگی می کند و او از مرتبطین با این خانم زاده در خارج از کشور بود. نکته جالب درباره سلطان فولاد ایران آن است که در پوشش تامین مواد اولیه سه کارخانه فولاد سازی خودش (فولاد گیلان، نورد و لوله سمنان و مجتمع فولاد کاویان) با LC هایی که افتتاح می کرد، ضمن جدب سهمیه ارزی، زمینه خروج ارز از کشور با صورت معامله با شرکت های صوری را نیز فراهم می  کرد.

رسول دانیال زاده نمین به منظور فرار مالیاتی و پرداخت بدهی های بانکی و استهمال چند باره بدهی، به شبکه بانکی کشور  رشوه  می داد. تسهیلاتی که وی با رانت گرفته بود، تبدیل به املاک و مستغلات زیادی در داخل و خارج از کشور مثل شرکت گلد فیرو در امارات و شرکت ال سی اس در هامبورگ آلمان شد.

شرکت های سلطان فولاد ایران

  • رسول دانیال زاده  در شرکت صنایع لوله گالوانیزه روی پوشان قزوین
  • رسول دانیال زاده در شرکت کارخانجات نورد و لوله سمنان
  • رسول دانیال زاده و شرکت گالوانیزه ماهان سمنان
  • رسول دانیال زاده در شرکت مجتمع فولاد گیلان
  • رسول دانیال زاده  و شرکت طب و توسعه تپش
  • رسول دانیال زاده و شرکت توسعه طب قلب

رسول دانیال زاده

شرکت توسعه طب قلب از شرکت های رسول دانیال زاده و خاندانش

رسول دانیال زاده

یکی از شرکت های اقماری رسول دانیال زاده ، شرکت کارخانجات نورد و لوله سمنان به شماره ثبت ۹۷۱۳۱ است که امید رضا دانیال زاده و گنجیان، از دوستان رسول خان، عضو هیات مدیره هستند

مرکز اصلی شرکت توسعه طب قلب، به سعادت آبادتهران رفت. جایی که پاتوق بسیاری از شرکت های اقماری متمولین پایتخت است. سرمایه این شرکت نیز ۱ میلیون تومان اعلام شد. مدیرانش به  شرح  زیر اعلام گردید:

  • مسعود قاسمی (رئیس هیات مدیره)
  • امید رضا دانیال زاده (نایب رئیس هیات مدیره)
  • رسول دانیال زاده (عضو هیات مدیره)
  • حمید بهمن (عضو هیات مدیره و مدیرعامل)

اگر قصد دارید با سلاطین فولاد و سکه و قیر و ارز و پورشه ایران آشنا شوید، به این مقاله مراجعه کنید. قاضی مسعودی مقام،‌ قاضی دادگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی، در آخرین هفته خرداد ۹۹ گفته بود که بانک مرکزی ایران، یکی از متهمان در فساد دانه درشت ها محسوب می شود. دکتر علی دیواندری، معاون سابق بانک مرکزی و مدیرعامل سابق بانک ملت و بانک پارسیان، چندی پیش به اختلاس و حبس محکوم شد و روانه اوین شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو