آموزش کانتورینگ صورت برای انواع صورت های گرد، بیضی، کشیده، مربعی و قلبی شکل

آموزش کانتورینگ صورت برای انواع صورت های گرد، بیضی، کشیده، مربعی و قلبی شکل


منبع: آرگا

288

1399/3/30

10:36


در این مطلب با نحوه کانتورینگ صورت در چند مرحله و نکاتی برای کانتور کردن حرفه ای چهره را مشاهده خواهید کرد که امیدواریم این مطلب مورد توجه تان قرار بگیرد.

آموزش کانتورینگ صورت برای انواع صورت های گرد، بیضی، کشیده، مربعی و قلبی شکل

کانتورینگ به معنای متعادل سازی چهره می باشد و روش کار برای این ترفند آرایشی بدین گونه است که به کمک خطوط روشن و تیره عیب ها و نواقص موجود در صورت تا حدی پوشانده می شود. در کانتور کردن صورت برای برجسته کردن نقاط قوت از رنگ های روشن استفاده می شود همچنین برای پوشاندن عیب ها و نواقص از رنگ های تیره استفاده می گردد.

برای انجام کانتور صورت می توانید از پالت های چند یا تک رنگ مخصوص کانتور استفاده نمایید همچنین اگر به این وسیله تخصصی دسترسی ندارید می توانید از پودرهای آرایشی و کرم یا مدادهای مات که از رنگ طبیعی پوست شما یک یا دو درجه تیره تر هستند استفاده نمایید. در ادامه با مراحل کانتو کردن برای خانم ها با فرم صورت مختلف نظیر گرد و بیضی و کشیده و …. آشنا خواهید شد که امیدواریم این مطلب آموزشی مورد توجه تان قرار بگیرد.

کانتور کردن صورت

کانتور کردن صورت چگونه است ؟

قبل از هر چیز بهتر است ابتدا فرم صورت خود را تشخیص بدهید سپس به کمک این ترفند آرایشی فرم صورت تان را به فرم بیضی که ایده آل است تبدیل نمایید.

توجه داشته باشید که برای کانتور صورت از رنگ های تیره در قسمت هایی از صورت نظیر پیشانی و گونه و چانه استفاده می گردد همچنین از کرم های هایلایت نیز برای برجسته سازی نواحی مختلف استفاده می گردد. در این ترفند آرایشی نواحی از چهره به رنگ روشن آغشته می شوند که بیشتر در معرض تابش نور آفتاب می باشند.

برای کانتور کردن صورت باید به صورتی رنگ های تیره و روشن را با یکدیگر ترکیب نمایید که هیچ مرز جدا کننده ای وجود نداشته باشد.

کانتور کردن صورت

۱. نحوه کانتورینگ صورت گرد

در صورت ها با فرم گرد باید نواحی از صورت نظیر فک و کنار شقیقه ها و گردن را تیره نمایید همچنین نواحی نظیر چانه و پیشانی و وسط گونه ها و وسط بینی را باید هایلایت شود.

نحوه تشخیص صورت گرد

بهترین قسمت برای استفاده از رژگونه در این فرم صورت زیر استخوان گونه ها می باشد.

کانتو کردن صورت گرد

۲. کانتورینگ صورتهای قلبی شکل

در این فرم صورت شقیقه ها و چانه باید تیره شوند همچنین قسمت هایی نظیر زیر گونه و روی خط فک نیز به کمک رنگ های روشن هایلایت می شوند.

نحوه تشخیص صورت قلبی

بهترین قسمت گونه ها برای کشیدن رژگونه روی خط استخوان گونه می باشد.

نحوه کانتو کردن صورت قلبی

۳. کانتورینگ صورتها با فرم کشیده

در صورت ها با فرم کشیده قسمت بلند پیشانی بیشتر از هر قسمت دیگری به چشم می خورد از این رو باید ناحیه ای از پیشانی که مو در آن قسمت رشد کرده تیره شود همچنین چانه ها و زیر گونه ها نیز در این فرم صورت تیره می گردد. قسمت های بالایی استخوان گونه و پیشانی نیز باید هایلایت گردند. بهترین جای صورت برای زدن رژگونه روی استخوان گونه ها می باشد.

کانتورینگ صورت کشیده

۴. کانتور کردن صورت مربعی شکل

در این فرم صورت باید قسمت هایی نظیر شقیقه ها و فک تیره شود همچنین قسمت هایی از صورت نظیر وسط بینی و گونه ها و چانه به کمک رنگ های روشن هایلایت می گردد.

نحوه تشخیص صورت مربعی

برای این فرم صورت بهتر است رژگونه در دو طرف استخوان های گونه زده شود.

کانتورینگ صورت مربعی

۵. کانتور کردن صورت بیضی شکل

صورت بیضی شکل یکی از نرمال ترین حالت های فرم صورت می باشد که برای لاغرتر نشان دادن این فرم صورت فقط باید وسط پیشانی و روی چانه و زیر چشم ها هایلایت شوند.

کانتورینگ صورت بیضی

۶. کانتور کردن صورت لوزی شکل

اگر صورت شما لوزی شکل است باید نواحی زیر گونه هایتان را تیره نمایید و برای تیره کردن این قسمت باید از گوش ها شروع نمایید سپس به سمت گونه هایتان بروید. توجه داشته باشید که به کمک این ترفند آرایشی می توانید بدون ایجاد حالتی مصنوعی در چهره تان ، صورت خود را طبیعی تر نشان دهید.

نحوه تشخیص صورت لوزی

نکات مهم در کانتور کردن صورت

۱. کرم های روشن و تیره را به گونه ای با یکدیگر ترکیب نمایید که خط جدا کننده بین آن ها مشاهده نشود.

۲. توجه داشته باشید که رنگ های روشن باعث می شوند اجزای صورت بزرگ و برجسته و بیرون زده به نظر برسند.

۳. رنگ های تیره باعث می شوند اجزای صورت کوچک و دورتر و نا مشخص به نظر برسند.

۴. برای پهن کردن بینی باید از کرم پودر روشن استفاده نمایید و اگر بینی شما نوک تیز می باشد می توانید مقداری کرم پودر با درجه تیره را روی نوک بینی خود بزنید.

۵. برای پنهان کردن بر آمدگی روی بینی می توانید مقداری کرم پودر تیره روی برآمدگی بینی بزنید همچنین برای برجسته کردن دو طرف برآمدگی بینی باید از کرم پودر روشن استفاده نمایید.

نحوه کانتور کردن صورت

۶. اگر بینی شما خمیده می باشد می توانید مقداری کرم پودر تیره روی قسمت برآمدگی بینی بزنید همچنین باید طرف مقابل بینی را به کمک کرم پودر روشن هایلایت کنید.

۷. برای باریک کردن بینی می توانید دو طرف بینی را مقداری کرم پودر تیره بزنید همچنین باید از کرم پودر روشن برای برجسته سازی خط میان بینی استفاده نمایید.

۸. اگر بینی شما بلند است بهتر است مقداری کرم پودر تیره روی نوک بینی و بخش زیری بینی بزنید.

۹. اگر پیشانی بلند دارید برای کوتاه نشان دادن پیشانی باید کرم پودری که سه درجه تیره تر از رنگ چهره تان است را روی سر حد پیشانی و قسمتی که مو هایتان رشد کرده است بزنید سپس کرم پودر را به قسمت پایین پخش نمایید.

کانتور کردن صورت

۱۰. برای بلندتر نشان دادن پیشانی کوتاه باید از کرم پودری که سه درجه روشن تر از رنگ طبیعی پوست شما استفاده نمایید سپس کرم پودر را روی سر حد پیشانی و قسمتی که موهایتان رشد کرده است بزنید همچنین کرم پودر را باید به قسمت پایین صورت پخش نمایید.

۱۱. توجه داشته باشید اگر کانتور کردن قسمت های مختلف صورت بدرستی انجام شود میکاپ صورت شما زیبا و جذاب تر به نظر می رسد.

۱۲. اگر مدل آرایش صورت خود را از بین مدل های به روز و خاص انتخاب نمایید ولی عیب های موجود در صورت تان را به کمک گریم صورت و کانتور از بین نبرید میکاپ صورت تان نیز زیبا و متفاوت به نظر نمی رسد.

گریم صورت

در این مطلب با مراحل کانتورینگ صورت آشنا شدید که امیدواریم با توجه به روش ها و نکات ذکر شده بتوانید در این ترفند آرایشی مهارت لازم را بدست آورید و جذابیت ظاهری خود را تکمیل کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو