افزایش غلظت برخی آلاینده‌ها در هوای تهران

75

1399/3/30

17:19


افزایش غلظت برخی آلاینده‌ها در هوای تهران

سلامت نیوز: کیفیت هوای تهران در حال حاضر در شرایط قابل قبول است اما پیش‌بینی می‌شود که تا فردا (۳۱ خرداد) بر غلظت آلاینده‌های ذرات معلق و ازن افزوده شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، امروز (۳۰ خرداد) با برقراری شرایط مساعد جوی همراه با کاهش تردد خودروها در روز تعطیل، در بیشتر مناطق کیفیت هوا در محدوده قابل‌ قبول قرار خواهد گرفت. در طی روز نیز وزش باد مؤثر از تجمع آلاینده‌ها جلوگیری می‌کند و کیفیت هوا در وضعیت مطلوب باقی می‌ماند.

هرچند با حضور عوامل کافی برای تولید آلاینده ازن، طی ساعات بعد ازظهر غلظت این آلاینده افزایش می‌یابد، همچنین پیش‌بینی می‌شود که در پایان وقت امروز با افزایش ترافیک شبانگاهی در تهران غلظت ذرات معلق در برخی مناطق افزایش یابد.

با کاهش سرعت باد تا صبح فردا (۳۱ خرداد) و همزمان با آغاز تردد خودروها در نخستین روز هفته، غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق افزایش می‌یابد و پیش‌بینی می‌شود در پاره‌ای از مناطق کیفیت هوا کاهش یابد. در طول روز نیز کاهش سرعت باد در برخی ساعات سبب تجمع آلاینده‌ها می‌شود.

بر اساس این گزارش، طی فردا با افزایش غلظت ازن در ساعات بعد ازظهر نیز روبه‌رو خواهیم شد که سبب کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق می‌شود. در اواخر وقت شنبه نیز در بیشتر مناطق افزایش غلظت ذرات معلق ناشی از افزایش ترافیک و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست.

کیفیت هوای پایتخت نیز درحال حاضر با شاخص میانگین ۸۰ در شرایط قابل قبول است و کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ۸ صبح امروز نیز با شاخص میانگین ۸۲ همچنان در شرایط قابل قبول است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو