کاهش تستوسترون در مردان، ده اثر دارد

منبع: نی نی بان

71

1398/4/11

21:54


در این مطلب ۱۰ اثر کاهش تستوسترون را بازگو کرده ایم. پس با ما همراه باشید.

افت انرژی
احساس خستگی یک اثر متداول تستوسترون کم است. شما ممکن است احساس کنید انرژی کافی که مورد استفاده قرار می دهید را ندارید یا فوق العاده احساس خستگی کنید.
اما بسیاری از عوامل دیگر نیز می توانند انرژی شما را از بین ببرند، از جمله پیری طبیعی و افسردگی.
خواب کافی ممکن است باعث افزایش سطح انرژی شما شود. سعی کنید هر شب حداقل ۷ تا ۸ ساعت بخوابید.
برای کمک بیشتر به خستگی غیرمعمول پزشک خود را ملاقات کنید.

تغییرات در زندگی جنسی
افت میل جنسی شما می تواند به علت کمبود هورمون تستوسترون باشد و می تواند سبب اختلال نعوظ شود.
به ندرت می توان تستوسترون کم را تنها دلیل عضلات ضعیف و کم حجم دانست، سایر مشکلات پزشکی می تواند از جمله بیماری قلب یا دیابت نیز تاثیر بسزایی داشته باشد.
با پزشک خود این مسئله را در میان گذارید. اگر کمبود تستوسترون عامل کاهش میل جنسی شما باشد ممکن است وضعیت جنسی شما بهبود یابد.

حافظه کم و عدم تمرکز
تستوسترون پایین می تواند به تمرکز و حافظه ذهنی شما آسیب برساند. شما ممکن است آنچه را که برنامه ریزی کرده اید فراموش کرده و تمرکز روی موضوعات نداشته باشید این اتفاق اغلب زمانی که سطح تستوسترون بسیار پایین است می افتد.
همچنین ممکن است حس غم و اندوه و علائم دیگر افسردگی را احساس کنید. برای کمک به اقدامات لازم برای کاهش استرس مدیتیشن، یوگا، ورزش و یا ماساژ را امتحان کنید.

تغییرات خلق و خو
تستوسترون پایین می تواند شما را بی حوصله کند به سمت افسردگی ببرد.
بعضی از مردان واقعا تغییر این شخصیت را می بینند. به نظر می رسد هیچ چیز آنها را خوشحال نمی کند و نمی خواهند کارهایی را که قبلا از آن لذت می بردند انجام دهند.
هنگامی که سطح تستوسترون به حالت طبیعی باز می گردد، مردان اغلب می گویند که دوباره احساس می کنند به حالت خودشان بازگشته اند.

تغییرات عضلانی
از آنجا که تستوسترون باعث ایجاد عضله می شود، وقتی که سطح آن مناسب شود، توده و قدرت عضلانی شما نیز افزایش می یابد. هنگامی که شما ورزش می کنید اما نتایجی را که معمولا از آن انتظار دارید را نمی بینید.
ورزش منظم می تواند سطح تستوسترون شما را افزایش دهد. اطمینان حاصل کنید که هنگام تمرین و کار با وزنه، با گروههای عضلانی زیادی کار می کنید.

افزایش چربی بدن
نه تنها می توانید ماهیچه های خود را با سطح تستوسترون پایین از دست بدهید، بلکه ممکن است حتی چربی بیشتری نیز دریافت کنید. اگر شما با وجود کالری هایی که مصرف می کنید و فعالیت بدنی که دارید، عضله ای بدست نمی آورید، بدن شما کالری را به چربی تبدیل می کند.
یک رژیم سالم داشته باشید هنگامی که شما شروع به از دست دادن وزن و چربی اضافی بدن از طریق داشتن رژیم غذایی می کنید ممکن است برخی از عضلات بدن تان را از دست بدهید. اگر اضافه وزن یا چاقی دارید، بدن شما ممکن است تستوسترون بیشتری را از دست بدهد. این اتفاق کمک می کند که جرم عضلانی را از دست بدهید.

ریزش مو
تستوسترون پایین می تواند سبب از بین رفتن موهای صورت و موی بدن شود. اما معمولا بر موهای سر شما تاثیر نمی گذارد.
اما باید بدانیم، ارتباطی بین درمان تستوسترون و طاسی مردانه وجود دارد. پزشک شما می تواند درباره هر گونه عوارض جانبی تستوسترون تراپی صحبت کند.

پوکی استخوان
تستوسترون کم سبب پوکی استخوان خواهد شد که یک بیماری ضعف استخوانی است. اما علل دیگر برای پوکی استخوان نیز وجود دارد، پس با پزشک خود مشورت کنید.
برای حفظ سلامت استخوان ها، سیگار نکشید و الکل را قطع کنید. همچنین ورزش منظم، شامل تمرینات قدرتی انجام دهید.

مشکل خواب
هنگامی که سطح تستوسترون شما کم است، ممکن است در طول شب با بی خوابی و بی حوصلگی مواجه شوید.
برای کمک به خواب خوب شبانه، همیشه در یک زمان مشخص به رختخواب بروید و بیدار شوید، حتی در تعطیلات آخر هفته اتاق خواب خود را تاریک، آرام و راحت نگه دارید و از آن تنها برای خواب و رابطه جنسی استفاده کنید.

مشکل در شغل
بسیاری از اثرات تستوسترون کم، شامل مشکلات تمرکز، مسائل خلق و خو و انرژی کم، می تواند در محل کار شما مشکل ساز باشد.
اگر کار یا خانه زندگی شما به نحو چشمگیری بدتر شده است، یک بررسی کامل پزشکی ممکن است به یافتن علت کمک کند. یک آزمایش خون می تواند نشان دهد که آیا سطح تستوسترون کم است.
اگر شما دارای سطح پایین تستوسترون هستید، تغییرات در شیوه زندگی سالم اهمیت پیدا می کند، همراه با هر نوع درمان تستوسترون که ممکن است دکترتان پیشنهاد کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو