داستان تلخ فاطمه، ریحانه و نرگس

منبع: دوستان

95

1399/3/31

13:55


کمتر از یک ماه بعد از قتل رومینا در تالش ماجرای قتل سه زن با انگیزه ناموسی در پایان هفته گذشته خبرساز شد. جنایت‌های هولناکی که ردپای خیانت و فضای مجازی در آنها دیده می شود.دو زن جوان با اتهام خیانت به همسران خود در آبادان به طرز هولناکی به قتل رسیدند و دختر جوانی هم قربانی خشم لحظه‌ای پدرش شد.

www.dustaan.com - داستان تلخ فاطمه، ریحانه و نرگس

به گزارش خبرنگار جام‌جم، سه‌گانه قتل‌های ناموسی هفته گذشته با قتل زن ۲۳ ساله‌ای به نام فاطمه در آبادان آغاز شد. عقربه‌های ساعت روی ۲۲ و ۳۰ دقیقه ایستاده بودند که مرد جوانی با دستانی خونین و در حالی که چاقویی همراه داشت
وارد کلانتری ۱۱ ولیعصر آبادان شد. او وقتی مقابل افسر نگهبان نشست، راز جنایتی هولناک را فاش کرد.«همسرم خیانت کرد، او را کنار رودخانه بهمنشیر  مجازات کردم.»
افسر کلانتری سریع موضوع را به قاضی جنایی گزارش داد و با راهنمایی مرد جوان به محل رها کردن جسد رفتند. وقتی به محل موردنظر رسیدند با صحنه هولناکی رو به رو شدند. جسد زن جوانی در حالی که گلویش بریده شده بود در کنار رودخانه قرار داشت. پس از بررسی ها در محل قتل، جسد به پزشکی قانونی منتقل شد.
بازجویی از مرد جوان آغاز شد و او درباره انگیزه‌اش گفت: یک سال قبل با فاطمه که ۱۸ ساله بود، ازدواج کردم . دو روز بعد از عقد او ناپدید شد. همه جا را دنبالش گشتم تا این‌که فهمیدم همراه مردی فرار کرده است.در این مدت به دنبال او بودم تا این‌که پی بردم به مشهد رفته‌اند. با فاطمه صحبت کردم و قول دادم اگر برگردد او را می بخشم. قبول کرد و به آبادان برگشت. امشب همسرم را به کنار رودخانه بهمنشیر برده و با چاقو کشتم.
در ادامه تحقیقات مشخص شد، قاتل پسر عموی فاطمه بوده و این جنایت را به تحریک  اطرافیان انجام داده است.
این در حالی است که دوستان فاطمه،مدعی شده اند موضوع خیانت زن جوان صحت ندارد و او به خاطر ازدواج اجباری دو روز بعد از عقد همراه یکی از دوستانش از خانه فرار کرده و در این مدت با کار کردن هزینه زندگی‌شان را تامین می‌کردند.
 از جنایت هولناک با تبر تا قتل ناخواسته دختر
یک روز بعد از این جنایت هولناک ، ماجرای قتل ریحانه در کرمان خبر ساز شد. در ابتدا اعلام شد، ریحانه ۲۲ ساله در یک کافی شاپ در کرمان کار می‌کرد و در کنار آن مد  لباس عروس هم بود.پدرش از کارهای دخترش ناراحت بود و چند بار دخترش را به قتل تهدید کرده بود. شامگاه ۲۶ خرداد ریحانه ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه به خانه می‌آید و پدرش به خاطر دیر آمدن او به خانه ناراحت شده و ریحانه را در خواب با تبر به قتل می رساند. شک خواهر ریحانه به ناپدید‌شدن خواهرش و رد خون در صندوق عقب خودروی پدر باعث افشای راز این جنایت شد.
حتی فیلمی از ریحانه کنار پسر جوانی منتشر و ارتباط او با این پسر علت قتل اعلام شد.  در ادامه یکی از سایت‌ها،همدستی ریحانه با پسر جوانی برای سرقت از کارگاه پدرش را انگیزه قتل اعلام کرد.این سناریوها و قرار دادن آن کنار ماجرای رومینا باعث شد قتل ریحانه توسط پدرش با انگیزه ناموسی به سوژه شبکه‌های اجتماعی تبدیل شود. اما با ورود پلیس و دادستانی مشخص شد ماجرا روایت دیگری دارد. به گفته دادستان کرمان، این پدر به خاطر عصبانیت لحظه‌ای میله‌ای آهنی را به سمت دخترش پرت می کند که اصابت آن به دخترش مرگ او را رقم می زند.
دادخدا سالاری  افزود: برخی رسانه ها که اغراض خاص خود را دنبال می کنند، مسائلی را به دروغ به حادثه کشته شدن دختر جوان کرمانی به دست پدرش افزوده‌اند که در این خصوص به این رسانه ها هشدار داده می شود.
معاون اجتماعی پلیس کرمان نیز به جام‌جم گفت: بعد از وقوع این قتل و آغاز تحقیقات مشخص شد ادعای مطرح شده درباره قتل با تبر صحت ندارد و مرد میانسال به‌خاطر اختلافات خانوادگی و یک لحظه عصبانیت میله آهننی را به سمت دخترش پرت کرده و باعث مرگ او شده است.
 دوباره قتل ناموسی، دوباره آبادان
یک روز بعد،ماجرای قتل زنی دیگر با انگیزه ناموسی خبرساز شد تا سه گانه قتل‌های ناموسی هفته گذشته کامل شود.پلیس آبادان با دریافت گزارش قتل زنی در خیابان بهار ۹ این شهر راهی محل شد و با جسد زنی رو به رو شد که با ضربه های چاقو از پا درآمده بود.
آن‌طور که سایت‌های محلی اعلام کرده‌اند، مقتول زنی  به نام نرگس بود که ۲۶فروردین همراه پسری جوان به دلیل خیانت به شوهرش دستگیر و روانه زندان شده بود . پس از دو ماه آزاد و به طرز فجیعی در خیابانی که نزدیک به خانه اش بود به قتل رسید. برادر این زن در همان محل قتل دستگیر شد و در بازجویی‌ها گفت: «خواهرم خیانت کرده و آبروی ما را برده بود. با چاقو آن‌قدر به بدنش ضربه زدم تا از مرگش مطمئن شوم.»

محکمه قــانونی به جــای محکمــه ذهنی
قتل با انگیزه ناموسی ، جزو جنایت هایی است که از گذشته وجود داشته و در آن زنان به خاطر خیانت یا خیال خیانت، قربانی همسر، پدر و برادر خود می شوند. در این جنایت‌ها قاتل مدعی است برای حفظ آبروی خود مرتکب قتل شده و از کار خود ابراز پشیمانی نمی‌کند. این جنایت‌ها بیشتر در مناطقی که فرهنگ مرد سالاری حاکم و میزان عصبیت در آن بالاست، رخ می دهد. البته در سال های اخیر با تغییر نگرش نسبت به زنان و حقوق آنها میزان قتل‌های ناموسی کاهش پیدا کرده است، اما هنوز هستند افرادی که به جای این‌که از راه قانونی و از طریق دستگاه قضا و پلیس اقدام کنند، زن را در دادگاه ذهن خود محاکمه و حکم مرگ صادر می کنند.  بررسی وضعیت افرادی که مرتکب این قتل‌ها می شوند، نشان می دهد اغلب آنها افرادی هستند که زود عصبانی شده و کنترلی بر رفتار خود ندارند. آنها در اوج عصبانیت تصمیم به قتل می گیرند و در آن لحظه به عواقب آن فکر نمی‌کنند.   البته در کنار تقبیح قتل، باید خیانت هم تقبیح شود. نباید یک جانبه به موضوع نگاه کنیم و از مقتولانی که با خیانت خود باعث از هم پاشیدگی یک خانواده شده اند، فرشته بساریم. اگر زنی خیانت کرد  مجازات او قتل های خودسرانه نیست و باید تصمیم گیری در این موضوع را به دستگاه قضایی سپرد. در صورتی که خیانت اثبات شود، برای آن در قانون مجازات در نظر گرفته شده است. بارها تاکید شده برای حل مشکلات به جای اقدام‌های خودسرانه بهتر است از راه های قانونی اقدام کرد و افرادی که کنترلی بر عصبانیت خود ندارند ازروان‌شناسان کمک بگیرند تا بتوانند خشم آنی خود را کنترل کنند.  دستگاه های متولی هم باید با  اخبار جعلی  که  روی این  حوادث
موج سواری کرده و باعث برهم زدن آرامش روانی جامعه می شوند، برخورد کنند. انتشار این اخبار بدون درنظر گرفتن ابعاد منفی آن و قهرمان سازی قاتل می‌تواند باعث ترویج این جنایت‌ها شود.

به این پست امتیاز دهید

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو