فروش پالت نقاشی پیکاسو با قیمت باورنکردنی/ عکس

منبع: ایران آرت

94

1399/3/31

14:35


یک پالت نقاشی که پابلو پیکاسو از آن برای خلق یکی از آثار شناخته‌شده‌اش استفاده کرده بود با قیمتی باورنکردنی در یک حراجی فروخته شد.

ایران آرت: تابلوهای نقاشی "پابلو پیکاسو" همواره در حراجی‌های مختلف میلیون‌ها دلار به فروش می‌رسند و شاید بتوان پالت‌های او را تابلوهای نقاشی ناتمام یا آثار هنری نمایش‌دهنده‌ی سبک و مهارت این هنرمند درنظر گرفت.

از این رو،‌ علاقه‌مندان "پیکاسو" سه پالت متعلق به این هنرمند را در حراجی روز پنجشنبه "ساتبیز" واقع در لندن خریداری کردند.

به گزارش ایسنا، یکی از این پالت‌ها که به سال ۱۹۶۱ تعلق دارد و به گمان کارشناسان ممکن است برای خلق یکی از آثار مشهور "پیکاسو" مورد استفاده قرار گرفته باشد به قیمت  ۵۶,۲۵۰ پوند، یعنی ۱۱ برابر ارزش تخمین‌زده شده آن به فروش رسید.

دو پالت دیگر نیز به قیمت ۲۵ هزار و ۲۳۷۵۰ پوند فروخته شدند.


پالت  ۵۶,۲۵۰ پوند پیکاسو

"پابلو پیکاسو" نقاش، مجسمه‌ساز و شاعر اسپانیایی از تأثیرگذارترین هنرمندان قرن بیستم و مبدع سبک کوبیسم بود که آثارش از دوره حیات مورد توجه قرار گرفت و امروز پس از سال‌ها از زمان مرگش جزو گران‌ترین هنرمندان جهان محسوب می‌شود. او از جمله هنرمندانی بود که در دوران زندگی خود مورد توجه قرار گرفت و به شهرت رسید. او در ۸ آوریل ۱۹۷۳، در حالی که به همراه همسر و دوستانشان در مهمانی شام حضور داشت، بر اثر حمله قلبی درگذشت.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو