امکان ابتلای شدید به کرونا برای کسانی که قبلاً مبتلا شده‌اند

56

1399/3/31

15:46


امکان ابتلای شدید به کرونا برای کسانی که قبلاً مبتلا شده‌اند

سلامت نیوز: گروهی از محققان آمریکایی و چینی نسبت به امکان ابتلای شدید کسانی که یک بار به بیماری کووید 19 مبتلا شده‌اند، هشدار دادند. این مطالعات مشخص کرد ابتلا به کرونا سبب مصونیت دائمی نشده و امکان ابتلای فرد پس از بهبود وجود دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سیناپرس، دانشمندان شواهدی مبنی بر احتمال خطر بالای ابتلا به بیماری کووید 19 را در بین بیماران بهبود پیدا کرده از این بیماری، تأیید کردند. این دانشمندان پس از انجام آزمایش‌های مربوط به آنتی بادی‌ها روی پرسنل پزشکی که در پاک‌سازی و درمان بیماران در ووهان، اولین مکان از شیوع بیماری کووید 19 در جهان، شرکت داشتند، به این نتیجه رسیدند که امکان ابتلای شدید به ویروس کرونا برای کسانی که قبلاً به آن مبتلا شده‌اند، وجود دارد.

بر اساس این مطالعات مشخص شد افرادی که به ویروس کرونای جدید آلوده و به بیماری کووید 19 مبتلا شدند، پس از بهبودی، ممکن است دوباره آن را با شدت بیشتری بگیرند. از آنجا که بسیاری از افرادی که در چین در گروه پرخطر آزمایش شده‌اند آنتی بادی مناسب ندارند، احتمال ابتلای دوباره با شدت بالاتر در آنها وجود دارد.

طبق این گزارش، دانشمندان پس از انجام آزمایش‌های مربوط به آنتی بادی‌ها روی پرسنل پزشکی که در کنترل و درمان ویروس کرونا در ووهان، به عنوان نخستین مکان از شیوع بیماری کووید 19 در جهان شرکت کرده بودند، به این نتیجه رسیدند كه تنها 4درصد از 23 هزار پزشک آزمایش شده دارای مصونیت واضح بوده، در حالی كه یک چهارم از آنها مستعد ابتلا به این بیماری هستند.

به گفته یکی از کارشناسان، بعید است، افرادی که به بیماری کووید 19 مبتلا شده و بهبود پیدا کردند، بدنشان آنتی بادی‌های محافظتی طولانی مدت در برابر ویروس کرونای جدید تولید کنند.

از نظر آماری، در کشور چین، سرزمین اصلی شیوع ویروس کرونای جدید، 94/11 درصد از افراد آلوده، بهبود پیدا کرده اند. تعداد مبتلایان به این بیماری از دسامبر سال 2019 میلادی بیش از 83 هزار و200 نفر بود. از 15 آوریل سال 2020 میلادی، این کشور به طور رسمی هیچ تلفاتی (به جز موارد اضافه شده در نتیجه ابتلایان پیشین) ثبت نکرده است. میزان مرگ و میر در این مدت 5/56 ٪ (بیش از 4600 کشته) بود.

هفته گذشته در پکن شیوع بیماری کووید 19 برای اولین بار در دو ماه گذشته دوباره ثبت شد. مقامات این کشور اقدامات بسیار سخت‌گیرانه‌ای را برای محدود کردن رفت و آمد در بسیاری از مناطق مسکونی، کنترل دقیق حمل و نقل و همچنین انجام آزمایش صدها هزار نفر با استفاده از آزمایش‌های اسیدهای نوکلئیک را اعمال کردند.

در نهایت، در بیش از شش روز، 158 مبتلا به کووید 19 در پایتخت چین شناسایی شدند و همچنین 15 نفر که بدون علائم به این بیماری مبتلا بودند، به آمار مذکور اضافه می‌شوند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو