هشدار آلمان و فرانسه در مورد الحاق کرانه باختری

منبع: برترین ها

94

1399/3/31

20:32


وزیران امور خارجه آلمان و فرانسه به رژیم صهیونیستی هشدار دادند از اجرای طرح خود برای الحاق مناطقی از کرانه باختری به اراضی اشغالی خودداری‌کند.

خبرگزاری ایرنا: وزیران امور خارجه آلمان و فرانسه به رژیم صهیونیستی هشدار دادند از اجرای طرح خود برای الحاق مناطقی از کرانه باختری به اراضی اشغالی خودداری‌کند.

به گزارش نشریه دی ولت آلمان، طرح رژیم صهیونیستی برای ملحق کردن بخش‌هایی از کرانه باختری رود اردن به اراضی اشغالی فلسطین، واکنش منفی مقام‌های آلمان و فرانسه را به دنبال داشته است.

آلمان و فرانسه برای جلوگیری از الحاق احتمالی بخش‌های بزرگی از کرانه باختری، بر دولت صهیونیستی فشار می‌آورند.

در این رابطه «هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان پس از گفت‌وگو با «ژان ایو لودریان» همتای فرانسوی خود گفت:

هدف ما این است که پیش از هر اقدامی که ناقض قوانین بین‌المللی باشد، کاری انجام نشود. این به معنای گفت‌وگوهای فشرده با اتحادیه اروپا و کشورهای همسایه مانند اردن است.

ماس با بیان اینکه برنامه‌های الحاق اسرائیل برای او و همتای فرانسوی‌اش بسیار نگران‌کننده است، افزود: در چند روز آینده، تلاش خواهد شد گفت‌وگوها آغاز شود.

به گفته وی، همه طرف‌ها باید در این گفت‌وگوها حضور داشته و برای آنها مشکلات ناشی از الحاق مناطق فلسطینی روشن شود.

وزیر امور خارجه آلمان تاکید کرد، در حال حاضر فرصت و زمان لازم برای جلوگیری از الحاق این بخش‌ها وجود دارد و باید از آن استفاده کرد.

انتظار می‌رود دولت جدید اسرائیل طرح خود را برای اجرای «برنامه صلح» دونالد ترامپ در اول ژوئیه (۱۱ تیرماه) آغاز کند. این طرح به تل‌آویو چراغ سبز می‌دهد تا بخش‌های بزرگی از کرانه باختری، به ویژه دره اردن را که این رژیم در سال ۱۹۶۷ اشغال کرد، ضمیمه مناطق اشغالی کند.

این در حالی است که فلسطینی‌ها کاملاً مخالف چنین الحاقی هستند و سازمان ملل نیز هشدار می‌دهد که برنامه‌های صهیونیست‌ها ممکن است به بروز خشونت‌های جدید منجر شود.

طرح صلح ترامپ که به «معامله قرن» معرفی شده، چند ماه پیش منتشر و موجب خشم فلسطینیان و رد آن از سوی جامعه بین‌المللی شد. در این طرح، رژیم صهیونیستی مجاز می‌شود تا شهرک‌های کرانه باختری و منطقه راهبردی دره اردن را به سرزمین‌های اشغالی الحاق کند.

برخی کشورهای اروپایی تهدید کرده‌اند که در صورت اجرای تصمیم تل‌آویو برای الحاق کرانه باختری، اساس روابط خود با تل آویو را تغییر خواهند داد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو