اگر این علائم را دارید، دوقلو باردار هستید

منبع: اوما

249

1399/3/31

22:11


اگر این علائم را دارید، دوقلو باردار هستید

در بسیاری از زوج های عزیزی که تصمیم به بچه دار شدن دارند علاقه به داشتن بچه های دوقلو یا چند قلو وجود دارد. معمولا در افرادی که در فامیل نزدیک مثل دایی و خاله دوقلوزایی وجود دارد امکان دو قلو شدن بچه بیشتر است. اما گاهی نیز بدون وجود سابقه خانوادگی و به طور طبیعی این اتفاق می افتد. همچنین افرادی که از روش های کمکی و درمان های نازایی استفاده می کنند شانس زیادی برای دو قلو داشتن دارند. 

معمولا خانم هایی که دو قلو یا چند قلو باردار هستند نیز علائم مشابهی با خانم های باردار تک قلو دارند اما این علائم زودتر بروز می کنند و در اغلب اوقات شدت بیشتری هم دارند. به همین دلیل مادران باردار دو قلو یا چند قلو بیشتر اذیت می شوند. این نوع بارداری علائمی دارد که در این مقاله شما را با آن ها آشنا خواهیم کرد:

علائم رایج بارداری دو قلو یا چند قلو

🔸حالت تهوع و استفراغ زود هنگام و بیش از حد طبیعی در سه ماهه اول بارداری

🔹افزایش وزن، بیش از حد طبیعی

🔸احساس کمر درد زیاد در دوران بارداری

🔹بزرگ شدن رحم به صورت نامتناسب با تعداد ماه بارداری و بیش از حد طبیعی

🔸حرکت جنین بیش از حد طبیعی در سه ماهه دوم بارداری و بعد از آن

در مراحل پایانی دوران بارداری احتمال بروز موارد زیر در مادرانی که بارداری دوقلو و یا چند قلویی را تجربه می کنند نسبت به مادرانی که یک قلو باردار هستند بیشتر است:

🔹واریس در وریدها

🔸یبوست

🔹هموروئید (Hemorrhoids) یا بواسیر

🔸افزایش کمر درد

5864-دو-قلو

🔹مشکلات تنفسی (به علت فشاری که رحم بر روی دیافراگم وارد می کند، فشار بر شش ها نیز بیشتر می شود.)

🔸سوء هاضمه (به علت فشار زیادی که رحم بر معده وارد می کند)

🔹شکم بسیار بزرگتر نسبت به مادرانی که یک قلو باردار هستند.

🔸دیابت بارداری

🔹پره اکلامپسی یا مسمومیت حاملگی (Preeclampsia) که یک اختلال جدی محسوب می شود و روی مادر و جنین ها تاثیر می گذارد و سریعا مورد بررسی و درمان قرار بگیرد.

🔸زایمان زودرس

سخن آخر

گاهی اوقات پدران و مادران تنها به این دلیل که یک بار شرایط بحران بارداری را از سر بگذارنند و مادر یک بار درد زایمان را تحمل کند دائما به دنبال روش های بارداری دو قلو هستند. اما حواسشان نیست که وقتی دو فرزند همزمان به دنیا می آیند چقدر مسئولیتشان سنگین تر می شود و از نظر اقتصادی نیز فشار زیادی به آن ها تحمیل خواهد شد. بخصوص اگر نتوانند برای بچه ها پرستار بگیرند نگه داری از آن ها به طور همزمان برای پدرو مادر بسیار سخت خواهد بود. بنابراین قبل از آن به فکر همه جوانب داشتن دوقلو باشید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو