پژوهش جدید: «کرونا» از حیوانات به انسان منتقل می‌شود

46

1399/4/1

11:19


دانشمندان کالج دانشگاهی لندن در بررسی جدید خود دریافتند، ممکن است حیوانات منبعی از کروناویروس باشند و موجب شیوع موج جدیدی از ابتلا به کووید- ۱۹ شوند.

پژوهش جدید: «کرونا» از حیوانات به انسان منتقل می‌شود

به گزارش بهداشت نیوز به نقل از فارس دانشمندان کالج دانشگاهی لندن در بررسی جدید خود دریافتند که ممکن است حیوانات منبعی از کروناویروس باشند و موجب شیوع موج جدیدی از ابتلا به کووید- ۱۹ شوند.

پژوهش‌های اخیر نشان می‌دهد، نخستین گزارش‌های انتقال ویروس کرونا از حیوان به انسان صحت دارد و آنها می‌توانند این ویروس را از انسان گرفته و مجددا به انسان منتقل کنند. 

 

محققان کالج دانشگاهی لندن تأکید می‌کنند، انتقال ویروس مذکور از حیوان به انسان پایان دادن به همه گیری آن را سخت می‌کند و ممکن است شیوع آن ادامه یابد. 

 

برخی محققان می‌گویند اگرچه احتمال وقوع این اتفاق کم به نظر می‌رسد، اما رد کردن آن پیامدهای بسیاری را در پی دارد. 

 

با این حال دانشمندان انگلیسی باور دارند، مطالعات صورت گرفته در این زمینه کم است، زیرا انتقال ویروس کرونا از حیوان به انسان  تنها در یک ناحیه دیده شده و پژوهش‌ها درباره موضوع انتقال ویروس مذکور از حیوان به انسان باید به طور گسترده تری صورت بگیرد.

 

ژوان سانتینی، محقق ارشد این مطالعه می‌گوید: ما باید راهبردهای نظارتی جدیدی  به کار بگیریم تا اطمینان یابیم که با یک شیوع گسترده در حیوانات غافلگیر نخواهیم شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو