چرا نمی‌توانید وزن اضافه کنید؟

منبع: ساتین

136

1399/4/1

12:14


افراد لاغر تصور میکنند میتوانند بدون اینکه چاق شوند هرچیزی را بخورند. تصور میکنند چون متابولیسم بدنشان سریع است میتوانند هر نوع غذای مضری را بخورند. برخی از آنها فکر میکنند به این دلیل وزن اضافه نمی کنند که نمیتوانند غذا را هضم کنند یا در واقع کرم در بدن آنها وجود دارد. در واقع چاق شدن با حفظ زیبایی و تناسب اندام کار سختی نیست و در این مطلب تمرکز ما بر همین نکته است. دقیقا کاری که متخصصان رژیم غذایی و تغذیه انجام می دهند.

دلیل این امر این است که شما زیاد غذا نمی خورید. میدانم که با خود می‌گویید ما زیاد غذا میخوریم اما این حقیقت ندارد چون در اینصورت لاغر نبودید. اما همین افراد نیز اگر بیشتر از مصرف کالری بدنشان کالری ورودی داشته باشند وزن اضافه می‌کنند. مهم نیست که متابولیسم بالا، اندام باریک یا ژنتیک بدی دارید. فقط باید نسبت به افراد معمولی بیشتر غذا بخورید تا وزن اضافه‌کنید.

تصور نکنید بخاطر متابولیسم بدنتان قادر به افزایش وزن نیستید. تصور نکنید چون کل خانواده‌تان لاغر هستند شما نمی‌توانید وزن اضافه‌کنید. باید درک کنید که این موضوع بستگی به تغذیه دارد. بیشتر از مصرف بدنتان کالری بخورید تا وزنتان زیاد شود. به همین سادگی.

چگونه وزن اضافه کنیم (به طور خلاصه)

برای تبدیل شدن از فرد لاغر به فردی قوی هیکل سه بخش تغذیه، تمرین و استقامت مورد نیاز است. در زیر چند روش برای افزایش وزن را بیان میکنیم.

  • بیشتر بخورید. بیشتر از مصرف بدنتان کالری بخورید. میزان آن بستگی به میزان فعالیت و متابولیسم بدنتان دارد؛ اما اگر وزن اضافه نمی‌کنید، یعنی به اندازه‌کافی غذا نمی‌خورید.
  • وعده‌های غذایی را زیاد کنید. خوردن غذا در وعده‌های کوچکتر آسانتر از خوردن غذا در یک وعده غذایی سنگین است. صبح زود بیدار شوید، صبحانه بخورید و سپس در طول روز 3 یا 4 وعده غذایی بخورید.
  • غذاهای پرکالری بخورید. غذاهای چرب و کربوهیدراتی کالری زیادی دارند. مقدار کمی از آنها کالری زیادی به شما اضافه می‌کند. مثل پاستا، میوه‌های خشک، آجیل و …اگر به شیرینی و کیک علاقه دارید از نوع طبیعی و از نوع کیک خانگی سالم را مصرف کنید.
  • پروتئین بیشتری بخورید. برای بازیابی و رشد ماهیچه‌ها باید پروتئین بخورید. در هر وعده غذایی باید پروتئین بخورید، مثل ماهی، گوشت، تخم‌مرغ و …
  • مایعات بخورید. غذاهای ترکیبی راحتتر از غذاهای سفت هضم می‌شوند. میتوانید از مخلوط جو، شیر، موز، کره بادام زمینی و کشک استفاده کنید تا وزنتان زیاد شود.
  • کالری‌ها را ثبت کنید. افراد لاغر معمولا تصور میکنند زیاد غذا خورده‌اند. میزان کالری ورودی را ثبت کنید تا مطمئن شوید به اندازه کافی غذا خورده‌اید.
  • چیزهای سنگین بلند کنید. وقتتان را با انجام ورزش‌هایی چون اسکات پرکنید. باعث قویتر شدن ماهیچه و افزایش وزن در بدن شما می‌شوند.
  • مداوم کار کنید. اگر یک روز از هفته زیاد غذا بخورید و دیگر روزها کم بخورید وزن اضافه نمی‌کنید. دائما باید بیشتر از آنچه می سوزانید دریافت کنید.

وزن‌های مطلوب برای مردان و مردان

وزن شما چقدر باید باشد تا لاغر به نظر نرسید؟ یک راه ساده این است که قدتان به سانتیمتر را به 100 تقسیم کنید و حاصل بدست آمده وزن مطلوب شما برحسب کیلوگرم است. اگر کمتر از آن باشید لاغر هستید. در اینجا میزان حداقل وزن برای افراد لاغر و حداکثر وزن برای خوش اندام بودن آورده شده است. اگر خانم هستید، از حداقل وزن و حداکثر وزن گفته شده در جدول زیر 15 کیلوگرم کم کنید:

 

قد شماحداقل وزنی که باید داشته باشیدحداکثر وزنی که باید داشته باشید
1m6262kg78kg
1m6767kg82kg
1m7373kg86kg
1m7777kg90kg
1m8383kg94kg
1m8787kg98kg
1m9393kg102kg
1m9898kg106kg

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو