دیدنی های الشتر از شهرهای زیبای استان لرستان

دیدنی های الشتر از شهرهای زیبای استان لرستان


منبع: آرگا

197

1399/4/1

12:49


مطالعات تاریخی و گردشگری متعددی که بر روی مناطق مهم از ایران صورت گرفته است نشان دهنده قدمت طولانی این مرز و بوم است و همین تاریخ وغنی همواره برای خیلی از ایرانیان دارای جذابیت است مناطق زیبا و دیدین های تاریخی در شهر الشتر نیز به نوعی تاریخ چند هزار ساله را در خود دفن کرده است این شهر زیبا و تاریخی در لرستان واقع شده است که در ادامه با آن بیشتر آشنا خواهید شد.

درباره شهر الشتر مقالات تاریخی متعددی تهیه شده اند این شهر در مطالعات مختلفی مورد بررسی قرار گرفته است در این مطالعات و بررسی ها نشان داده می شود که شهر الشتر همان شهر نیسا است که در کتیبه های بیستون از آن یاد شده است خاورشناسان قدمت تاریخی این شهر را بسیر بالا می دانند و از آن جایی که نام آن در این کتیبه تاریخی به ثبت رسیده است می توان به اهمیت آن پی برد. این شهر نه تنها یکی از مناطق تاریخی و فرهنگی در ایران است بلکه یکی از جاذبه های چشم نواز در استان لرستان و کشورمان ایران محسوب می شود این قطب گردشگری در لرستان به واسطه تاریخ و فرهنگ غنی خود در میان اقوام شناخته شده است و یکی از جذابیت های گردشگری در چنین مناطقی وجود صنایع دستی آن است. موقعیت جغرافیایی مناسبی که شهر الشتر دارد موجب شده تا چشم اندازهای بکر و زیبایی در این شهر نهفته باشد از مهم ترین چشم اندازهای زیبا در این شهر می توان به سراب کهمان اشاره کرد. شاید یکی از بهترین پیشنهادهای گردشگری برای این روزها سفر به شهر زیبای الشتر باشد این شهر به دلیل تنوع و جذابیت که در میان جاذبه های گردشگری خود دارد می تواند انتخابی بسیار مناسب باشد.

دیدنی های زیبای شهرستان الشتر

جاذبه های توریستی در شهر الشتر به سه دسته جاذبه های طبیعی، فرهنگی و تاریخی تقسیم می شوند تنوعی که در میان این جاذبه ها وجود دارد موجب شده تا گردشگران زیادی با سلیقه های مختلف و گوناگون به این شهر زیبای توریستی سفر کنند. آب و هوای این منطقه بسیار مطبوع و معتدل است و همانطور که اشاره شد دارای موقعیت جغرافیایی بسیار مناسبی است که در ادامه این بخش بیشتر با این شهر توریستی در استان لرستان آشنا خواهید شد. این شهر یکی از مهم ترین مکان های دیدنی لرستان است که در سفر خود باید از آن دیدن کنید.

شهر زیبای الشتر

لرستان یکی از استان های زیبا در ایران است که دارای ۱۱ شهرستان مختلف می باشد یکی از مهم ترین شهرها در این استان شهر زیبای الشتر است زیبایی ها و چشم اندازهای طبیعی که در شهرهای اطرافی در این مناطق وجود دارد می تواند برای علاقه مندان بسیا جذاب باشد. این شهر به تنهایی دارای دو بخش مجزا است که شامل بخش فیروزآباد و سلسله هستند مرکز این بخش ها نیز الشتر است که بسیار زیبا و دیدنی هستند این شهر از نواحی اطراف خود با مناطق متعددی هم مرز است بروجرد و خرم آباد از مهم ترین مناطق و شهرهای نزدیک به الشتر هستند.

آب و هوای الشتر چگونه است؟

با توجه به این که بخش های مهمی از این شهر را دشت های وسیع تشکیل داده اند دارای آب و هوایی نیمه خشک و معتدل است این شهر خوش آب و هوا هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند تابستان های این منطقه نیز دمایی نسبتا مناسب دارد دمای هوا در فصل های تابستان به ۳۹ درجه سانتی گراد می رسد و در فصل های سرد از سال نیز دمای هوا به ۷ درجه سانتی گراد می رسد. فاصله این شهر از سطح دریا به ۱۶۰۰ متر می رسد و یکی از مناطق زیبای و کوهستانی است که در استان لرستان و در فاصله ۵۰ کیلومتری از خرم آباد واقع شده است.

دیدنی های زیبای الشتر

جاذبه های طبیعی الشتر:

همانطور که بیان شد جاذبه های الشتر دارای تنوع زیادی هستند این شهر دارای جاذبه هایی همچون بناهای تاریخی، صنابع دستی و فرهنگی و طبیعت بکر است که هر یک علاقه مندان زیادی را به خود جذب می کند این شهر دارای چشم اندازهای سرسبز زیادی است و یکی از مناطق پهناور در ایران محسوب می شود. از مهم ترین جاذبه های طبیعی در این شهر می توان به سراب سرخه، سراب امیر، سراب گهلو، سراب کیهان، سراب سیاهپوش و دیگر مناظر طبیعی اشاره کرد. بسیاری از گردشگران در سفر خود به مناطق زیبای این شهر می توانند چشمه های آب معدنی، ارتفاعات سرسبز کوهستانی و دشت ها را مشاهده کنند که چنین ترکیبی در کمتر جایی از دنیا وجود دارد.

کوه گرین نیز یکی از مهم ترین جاذبه های این شهر است این کوه دارای بزرگترین چشم اندازها است و مناظری زیبا با قله هایی بسیار مرتفع دارد این مکان مقصدی برای کوهنوردان عزیز است که می خواهند مهم ترین قله های ایران را با نام های دوراخان، برنجه و نابالغان فتح کنند.

طبیعت الشتر

جاذبه های تاریخی و فرهنگی الشتر:

از دیگر دیدنی های الشتر می توان به جاذبه های تاریخی و فرهنگی آن همچون قلعه مظفری متعلق به دوران قاجاریان، پل شاپوری یا کاکا رضا متعلق به دوران ساسانی و هنرهای دستی و فرهنگی اشاره کرد مردمان این منطقه از فرهنگ و آداب و رسوم خاصی برخوردار هستند و حفظ این ارزش ها همچنان در میان این مردمان دیده می شود. مهم ترین صنایع دستی در این شهر که نوعی ارزش و فرهنگ برای ملت ایران محسوب می شود و هنوز هم هواداران زیادی دارد شامل گلیم بافی، سبدبافی، سکه دوزی، منبت کاری و لباس های سنتی است که نوعی جذابیت تماشایی در این شهرها محسوب می شوند.

در این شهر اماکن مذهبی کم نیستند این اماکن نیز نوعی جاذبه توریستی به شمار می آیند و علاقه مندان زیادی را در خود جای داده اند مقبره حاجی تو، مقبره شیخ امید علی، پیر محمدشاه، عباس علی و … از مهم ترین مقبره های این شهر هستند.

زیبایی ها الشتر

آشایی با جاذبه های توریستی شهر زیبای الشتر برای خیلی از علاقه مندان دارای جذابیت است این شهر یکی از مکان های دیدنی استان لرستان است همانطور که می دانید استان لرستان دارای جاذبه های متنوعی است و این شهر تنها جاذبه های توریستی در این استان نیست اما یکی از جذابیت های مهم این شهر در میان سایر جاذبه های لرستان وجود تنوع جاذبه ها است و از سوی دیگر این شهر کمتر در میان گردشگران شناخته شده است از این حیث جاذبه های بکری دارد و نظیر آن را تاکنون ندیده اید.

شما گردشگران و علاقه مندان عزیز می توانید برای سفر به این شهر رویایی و تاریخی از تورهای گردشگری استفاده کنید سفر رفتن در کنار گروهی از دوستان می تواند برای شما جذابیت بیشتری داشته باشد همچنین سفر با افرادی که به خوبی جاذبه های یک استان را می شناسند می تواند سفر شما را دلپذیرتر کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو