شمار مبتلایان به کرونا نزدیک ۹ میلیون نفر در جهان/ آمریکا، برزیل و روسیه در صدر آمارها

58

1399/4/1

14:01


شمار مبتلایان به کرونا نزدیک ۹ میلیون نفر در جهان/ آمریکا، برزیل و روسیه در صدر آمارها

سلامت نیوز:روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۳ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، تازه‌ترین آمارها حاکی از آن است که شمار قربانیان کروناویروس جدید به ۴۶۶ هزار و ۸۴۷ نفر رسیده و تاکنون ابتلای هشت میلیون و ۹۲۰ هزار و ۸۴۲ نفر نیز به این بیماری تأیید شده است.


هم‌چنین بنابر تازه‌ترین آمارها تاکنون چهار میلیون و ۷۴۳ هزار و ۱۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند.


از میان سه میلیون و ۷۱۰ هزار و ۹۸۴ مورد ابتلای فعال در سراسر جهان سه میلیون و ۶۵۶ هزار و ۴۷۹ مورد معادل ۹۹ درصد از کل موارد وضعیت خفیف داشته و تنها ۵۴ هزار و ۵۰۵ مورد معادل یک درصد از کل موارد در وضعیت وخیم قرار دارند.


هم‌چنین از پنج میلیون و ۲۰۹ هزار و ۸۵۸ پرونده مختومه بیماران مبتلا به کرونا چهار میلیون و ۷۴۳ هزار و ۱۱ نفر معادل ۹۱ درصد از موارد بهبود یافته و ۴۶۶ هزار و ۸۴۷ نفر معادل ۹ درصد از موارد جان خود را از دست داده‌اند.


آمریکا همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است.
از سوی دیگر برزیل و روسیه به لحاظ تعداد مبتلایان به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم جای گرفتند و برزیل و انگلیس نیز پس از آمریکا بیشترین شمار قربانیان ناشی از کروناویروس را به خود اختصاص داده است.


بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنا بر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا لحظه انتشار این خبر به ترتیب به شرح زیر است:


۱. ایالات متحده دو میلیون و ۳۳۰ هزار و ۵۷۸ مبتلا، ۱۲۱ هزار و ۹۸۰ قربانی
۲. برزیل یک میلیون و ۷۰ هزار و ۱۳۹ مبتلا، ۵۰ هزار و ۵۸ قربانی
۳. روسیه ۵۷۶ هزار و ۸۴۷ مبتلا، ۸۰۰۲ قربانی
۴. هند ۴۱۱ هزار و ۸۴۷ مبتلا، ۱۳ هزار و ۲۷۷ قربانی
۵. انگلیس ۳۰۳ هزار و ۱۱۰ مبتلا، ۴۲ هزار و ۸۴۷ قربانی
۶. اسپانیا ۲۹۳ هزار و ۱۸ مبتلا، ۲۸ هزار و ۳۲۲ قربانی
۷. پرو ۲۵۱ هزار و ۸۴۷ مبتلا، ۷۸۶۱ قربانی
۸. ایتالیا ۲۳۸ هزار و ۲۷۵ مبتلا، ۳۴ هزار و ۲۷۵ قربانی
۹. شیلی ۲۳۶ هزار و ۷۴۸ مبتلا، ۴۲۹۵ قربانی
۱۰. ایران ۲۰۲ هزار و ۵۸۴ مبتلا، ۹۵۰۷ قربانی


پس از آن کشورهای آلمان با ۱۹۱ هزار و ۲۱۶ مبتلا، ترکیه با ۱۸۶ هزار و ۴۹۳ مبتلا، پاکستان با ۱۷۶ هزار و ۶۱۷ مبتلا، مکزیک با ۱۷۵ هزار و ۲۰۲ مبتلا، فرانسه با ۱۶۰ هزار و ۹۳ مبتلا، عربستان سعودی با ۱۵۴ هزار و ۲۳۳ مبتلا، بنگلادش با ۱۰۸ هزار و ۷۷۵ هزار مبتلا و کانادا با ۱۰۱ هزار و ۱۹ مبتلا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار مبتلا به کرونا را گزارش داده‌اند.


سپس آفریقای جنوبی با ۹۲ هزار و ۶۸۱ مبتلا، قطر با ۸۶ هزار و ۴۸۸ مبتلا، چین با ۸۳ هزار و ۳۷۸ مبتلا، کلمبیا با ۶۵ هزار و ۶۳۳ مبتلا، بلژیک با ۶۰ هزار و ۵۵۰ مبتلا، بلاروس با ۵۷ هزار و ۹۳۶ مبتلا، سوئد با ۵۶ هزار و ۴۳ مبتلا و مصر با ۵۳ هزار و ۷۵۸ مبتلا بیش از ۵۰ هزار مورد ابتلا را تاکنون ثبت کرده‌اند.


همچنین کشورهای اکوادور، هلند، اندونزی، امارات متحده عربی، سنگاپور، آرژانتین، کویت، پرتغال، اوکراین، لهستان، سوئیس، فیلیپین، عراق، عمان، افغانستان، جمهوری دومینیکن، ایرلند، پاناما، رومانی، بولیوی، بحرین و سرزمین‌های اشغالی بیش از ۲۰ هزار مبتلا را تاکنون ثبت کرده‌اند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو