صرفه جویی ارزی ۲۰ میلیون دلاری با راه‌اندازی خط تولید انسولین قلمی در کشور

58

1399/4/1

16:03


صرفه جویی ارزی ۲۰ میلیون دلاری با راه‌اندازی خط تولید انسولین قلمی در کشور

سلامت نیوز:رییس سازمان غذا و دارو از صرفه‌جویی ارزی 20 میلیون دلاری ارز دارو با راه‌اندازی خط تولید انسولین قلمی در کشور خبر داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر محمدرضا شانه ساز در مراسم راه اندازی خط تولید انسولین قلمی، گفت: وزیر بهداشت همواره اصرار داشتند که بحق تولید محصولات و فرآورده های ارزبر در کشور در اولویت قرار گیرد. با توجه به ارزبری بسیار بالای انسولین که در کنار فرآورده های پلاسمایی، خونی و واکسن بیشترین میزان ارزبری را آن هم در سال های سخت تحریم، به خود اختصاص می دهد، هرچه سریع تر افتتاح شود. بر همین اساس اکنون نزدیک به یک ماه است که انسولین قدیمی وارد بازار شده و با استقبال مردم و و پزشکان مواجه شده است.


وی افزود: لازم می دانم که بگویم این حوزه و این شرکت در حوزه تولید محصولات بیوتکنولوژی در کشور پیشگام بوده است و جزو اولین شرکت هایی بود که با کمترین حاشیه بحث تولید اقلام بیوتکنولوژی را در کشور و ابتدا در دانشگاه علوم پزشکی تهران آغاز کردند و همواره با نهایت خضوع کارشان را دنبال کردند. امروز هم در زمینه تولید انسولین قلمی پیشگام هستند.


شانه ساز ادامه داد: راه اندازی این خط تولید ۲۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی برای کشور ایجاد می‌کند که افتخاری برای ماست. در حالی که وزیر بهداشت مقابله با کرونا را دنبال می کنند، تعداد زیادی از شرکت های دارویی در صف انتظار برای رونمایی و افتتاح خطوط تولید هستند. در یکی دو هفته آینده نیز افتتاح های دیگری در صف قرار دارد.


رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه امیدواریم فرمان مقام معظم رهبری و شعار جهش تولید را محقق کنیم، گفت: ما تصمیم‌ گرفتیم که دیگر سالیانه لیست و فهرستی را اعلام‌ نکنیم، بلکه لیست پویایی شامل دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیازمان را داشته باشیم و آن را در سایت سازمان اعلام کنیم و از صنایع بخواهیم که در تولید این اقلام کمک کنند.


وی گفت: در جلسات قبلی بررسی کردیم که یک قلم ملزومات پزشکی بازاری ۱۲۰۰ میلیارد تومانی را به خود اختصاص می‌دهد که بخش اعظم آن در اختیار شرکت‌های وارداتی است. در حالی که شرایط تولید آن را در کشور داریم. باور ما بر این است که حداقل حدود ۴۰۰ میلیارد تومان بازار تولید برای شرکت‌های دانش بنیانی که امکان تولید این اقلام را داشته باشند، در کشور وجود دارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو