بررسی هیوندای جنسیس خودروی لوکس و محبوب کره ای

بررسی هیوندای جنسیس خودروی لوکس و محبوب کره ای


منبع: آرگا

132

1399/4/1

17:35


این مقاله به بررسی هیوندای جنسیس می پردازد. هیوندای جنسیس یکی از محصولات لوکس هیوندا می باشد که با ظاهر شیک از پیشرانه ای قوی، طراحی داخلی مطلوب و آپشن های متعدد بهره می برد. این خودرو با حضور در بازار ایران بسیار مورد توجه قرار گرفت و یکی از رقبای خودروهایی همچون رنوتلیسمان و فولکس واگن پاسات محسوب می شود.

از نسل اول هیوندای جنسیس در سال ۲۰۰۸ رونمایی شد و این سدان کره ای لوکس در سال ۲۰۱۰ به بازار ایران وارد شد. پس از مدتی در سال ۲۰۱۵ نسل دوم این خودرو نیز معرفی شد. هیوندای جنسیس با طراحی خارجی و داخلی مطلوب در کنار نسخه کوپه بسیار مورد استقبال قرار گرفت و با حضور در بازار کشور شرایط خوبی را تجربه کرد.

بررسی خودروی لوکس هیوندای جنسیس

پس از معرفی اولین نسل هیوندای جنسیس در سال ۲۰۰۸ این خودرو در سال ۲۰۱۰ به بازار کشور وارد شد. تولید هیوندای جنسیس تا سال ۲۰۱۳ ادامه داشت و پس از آن در سال ۲۰۱۵نسل دوم این خودرو معرفی شد. این سدان کره ای با طراحی مطلوب داخلی و خارجی در کنار نسخه کوپه بسیار مورد توجه قرار گرفت. می توان هیوندای جنسیس را بزرگترین گام کره ای ها برای حضور در جمع سازندگان خودروهای لوکس به شمار آورد تا قبل از این چنین خودرویی با این سطح مهندسی و فناوری را از هیوندای شاهد نبوده ایم. هیوندای جنسیس از پیشرانه ای قدرتمند، هندلینگ خوب و آپشن های متعدد بهره می برد و با خودروهایی همچون رنو تلیسمان، فولکس واگن پاسات، تویوتا آریو و کیا کادنزا در رقابت است. در ادامه با بررسی این خودروی لوکس همراه ما باشید.

طراحی

این خودرو از طراحی لوکس و زیبایی بهره می برد. در نمای جلو شاهد جلوپنجره ای ذوزنقه ای با فریم کرومی براق به همراه یه نوار افقی و یک نوار عمودی هستیم. نکته قابل توجه در این بخش عدم حضور آرم هیوندای بوده و چراغ های بزرگ کشیده و نوک تیز چهره خودرو را هیجانی و مرموز ساخته است. همچنین سپر مشکی باریک به همراه دو چراغ مه شکن لوزی شکل در دو طرف سپر با ظرافت خاصی که دارند این نما را هیجانی تر ساخته اند.

در نمای کناری نوار کرومی در پایین درب ها حضور دارد که با دستگیره ها و قاب کرومی این نما را لوکس ساخته است. در نمای پشتی چراغ های ۵ ضلعی نامساوی دو تکه مشاهده می شود که بخشی از آن روی صندوق عقب و بخشی روی بدنه جای دارد.

میانه درب صندوق عقب هم با تورفتگی همراه شده که جایگاه نصب پلاک است. از دیگر اجزای این نما آنتن کوسه ای و دو خروجی اگزوز می باشد.

کابین

بررسی ها حاکی از مطلوب بودن نمای داخلی هیوندای جنسیس می باشد. با ورود به داخل کابین خودرو نورپردازی ملایم، امکانات و تجهیزات بسیاری را شاهد هستیم.

در وسط داشبورد بین دو دریچه هوا نمایشگری ۸ اینچی حضور دارد که سرگرمی و اطلاعات را در اختیار راننده و سرنیشنان قرار خواهد داد. در این فضا قطعات کرومی براق بسیاری به کار رفته که حسی لوکس را به ببینده القا می کند. جنس روکش صندلی ها چرمی بوده و داشبورد نیز ار پلاستیک با کیفیت ساخته شده است. ضمنا داشبورد با روکش چرمی را می توان سفارش نیز داد.

به طور کلی بررسی ها نشان می دهد متریال با کیفیتی در کابین هیوندای جنسیس به کار رفته و فضای داخلی کاملا جادار است به طوری که برای زانو و سروگردن سرنشینان خودرو فضای کافی وجود دارد. گنجایش صندوق عقب نیز ۴۵۰ لیتر می باشد. می توان گفت کابین یکی از نقاط قوت این خودرو است.

پیشرانه

خودروی هیوندای جنسیس در دو نسخه سدان و کوپه از پیشرانه ای ۳.۸ لیتری شش سیلندر بهره می برند. این پیشرانه توانی برابر با ۲۹۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه تولید کند و حداکثر گشتاور تولیدی آن نیز ۳۶۵ نیوتن متر در ۴۵۰۰ دور در دقیقه می باشد. این نیرو از طریق گیربکس اتومات شش سرعته به چرخ ها انتقال می یابد. حداکثر سرعت هیوندای جنسیس با شتاب صفر تا صد ۶ ثانیه ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت است. ضمنا مصرف سوخت ترکیبی خودرو ۹.۹ لیتر در هر صد کیلومتر بوده و دارای استاندارد آلایندگی یورو ۵ می باشد. قابل ذکر است هیوندای جنسیس در تست تصادفات موفق به دریافت پنج ستاره ایمنی از موسسه IIHS شود. این سدان کره ای قدرت زیادی داشته و این قدرت وزن بالای خودرو (۱۹۱۲ کیلوگرم) را به نوعی پوشش داده است. البته این وزن بالا هندلینگ و کیفیت سواری را تحت تاثیر قرار خواهد داد و در مواردی اشکال در سیستم تعلیق گزارش شده است.

امکانات و تجهیزات

از جمله امکانات هیوندای جنسیس می توان به کروز کنترل، ۸ کیسه هوا(سرنشینان جلو، جانبی و پرده ای)، سیستم ترمز ABS, EBD, TCS, AFLS,ESC و ESP ، سیستم صوتی Lexicon با شش دی وی دی چنجر و هفده اسپیکر، نمایشگر ال سی دی لمسی، بلوتوث، ورودی ipod و USB ، دوربین جلو و عقب، کنترل های سیستم صوتی، پرده عقب برقی، چراغ های اتومات جلو، دکمه استارتر، سیستم  keyless Go (ورود بدون کلید)، درب باک و صندوق عقب برقی، سیستم بخار ضدایی خودکار شیشه ها، آینه جانبی برقی و تاشو، خروجی تهویه روی ستون ها، شیشه عقب و جلو ضد اشعه، سنسور پارک عقب، صندلی های عقب دارای تنظیمات برقی،آیینه الکتروکرومیک برای سهولت دید راننده در شب، سانروف دارای قابلیت تنظیم در چهار جهت و سقف پانورما سفارشی، سیستم گردش چراغ ها در پیچ، سیستم کنترل نور چراغ، سیستم شستشو، سنسور پارک عقب ، صندلی راننده دارای دو حافظه مستقل و قابلیت تنظیم در دوازده حالت همراه با گرم کن و سرد کن، سنسور باران و … اشاره کرد.

در پایان باید گفت این خودرو با پیشرانه قدرتمند، طراحی داخلی و خارجی لوکس، هندلینگ خوب و امکانات متعددی که ارائه می کند می تواند برای افرادی که به دنبال خودروهای لوکس با آپشن های متعدد هستند گزینه مناسبی باشد اما از لحاظ پیدا کردن قطعات یدکی ممکن است با مشکل مواجه شوند. ضمنا باید گفت قیمت بالای این خودرو ممکن است گزینه های دیگری مانند کیا اپتیما، رنوتلیسمان، فولکس واگن پاسات و هیوندای سوناتا در نسخه های صفر کیلومتر را به اولویت انتخابی مشتریان تبدیل کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو