افزایش ماندگاری عطر و ادکلن در تابستان + نکات کاربردی

افزایش ماندگاری عطر و ادکلن در تابستان + نکات کاربردی


منبع: زیبامون

229

1399/4/1

17:53


اگه احساس می‌کنید عطر و ادکلنی که در تابستان استفاده می‌کنید ماندگاری زیادی نداره، حتما این مقاله از زیبامون رو بخونید و با رازهای افزایش ماندگاری عطر و ادکلن بیشتر آشنا بشید.

افزایش ماندگاری عطر و ادکلن در تابستان + نکات کاربردی

چه کسی دوست نداره تمام روز رو خوشبو و معطر باشه؟ در این مواقع استفاده از عطر و ادکلنی که رایحه دلچسبی داره، میتونه احساس خوبی رو در شما ایجاد کنه اما اگه دقت کرده باشید رایحه این عطرها در روزهای گرم تابستونی، کاهش پیدا می‌کنه و بعد از گذشت چند ساعت، دیگه عطر و رایحه‌ای روی لباس و بدن وجود نداره! این موضوع احتمالا به خاطر این موضوع هست که شما عطر و ادکلن رو با روش درست و در جای درست استفاده نکردید.

در واقع مشکلی که در این رابطه وجود داره این هست که اکثر مردم نمی‌دونن که باید عطر و ادکلن رو در کدوم قسمت بدن استفاده کنند تا موندگاری بیشتری داشته باشه و به خاطر همین احساس می‌کنند که موندگاری عطری که دارن کم هست و اون عطر کیفیت خوبی نداره! اما واقعا اینطور نیست!

علاوه بر اینکه نحوه استفاده از عطر در ماندگاری عطر موثره، نحو نگه داری از عطرها هم روی این موضوع تاثیر گذار هست و اگر عطرها رو در جای مناسبی نگه داری نکنید، ممکنه عطر و رایحه اولیه ادکلن یا عطر شما از بین بره و موندگاری که مَد نظرتون هست رو نداشته باشه.

در ادامه با زیبامون دات کام همراه باشید و با تمام راز و رمزهایی که به شما کمک میکنه تا ماندگاری عطر و ادکلن رو در تابستان افزایش بدید، آشنا بشید.

 

رازهای افزایش ماندگاری عطر و ادکلن در تابستان و روزهای گرم

 

1. بلافاصله بعد از حمام یا دوش گرفتن، عطر بزنید

برای اینکه عطر و ادکلنی که استفاده می‌کنید در تمام طول روز ماندگاری داشته باشه، بهتره بلافاصله بعد از حمام کردن و تا زمانی که پوست هنوز رطوبت داره، عطرو ادکلن بزنید. با این ترفند ساده، ماندگاری رایحه عطر و ادکلن شما چند برابر خواهد شد.

 

2. قبل از عطر زدن، از مرطوب کننده استفاده کنید

همیشه قبل از عطر زدن، بهتره پوستتون رو با یک مرطوب کننده یا لوسیون بدون رایحه مرطوب کنید. پوست مرطوب شده، کمک می‌کنه تا عطر و رایحه در پوست شما بیشتر حفظ بشه و موندگاری بیشتری پیدا کنه.

 

حتما بخوانید: راهنمای خرید اینترنتی عطر

 

3. عطر و ادکلن رو مستقیما بر روی پوست اسپری کنید

پارچه و لباس مقداری از رایحه عطر و ادکلن رو به خودش جذب می‌کنه و باعث میشه تا ماندگاری عطر کمتر بشه. اما وقتی عطر مستقیما بر روی پوست زده میشه و با چربی طبیعی بدن ترکیب میشه، رایحه بهتر و قوی‌تری پیدا می‌کنه و همچنین ماندگاری بیشتری هم خواهد داشت.

 

4. عطر و ادکلن رو بر روی نقاط نبض دار بدن بزنید

عطرها نسبت به گرما واکنش نشون میدن و وقتی عطری رو بر روی نقاط نبض‌دار بدن بزنید، باعث میشه تا رایحه عطر در طول روز بیشتر منتشر بشه. پشت گردن، قسمت داخلی آرنج، مچ دست و پشت آرنج بهترین و مناسب‌ترین قسمت‌های بدن برای عطر زدن هستند.

 

کجا عطر بزنیم

 

حتما بخوانید: انتخاب عطر و ادکلن مناسب با شخصیت و نوع میکاپ + عکس

 

5. قبل از عطر زدن، مقداری وازلین به نقاط نبض دار بدن بزنید

اگر تمایل دارید عطری که مورد استفاده قرار میدید رایحه خیلی قوی‌تری داشته باشه، بهتره قبل از عطر زدن، مقداری وازلین بر روی نقاط نبض دار بدن بزنید. وازلین، رطوبت اضافی برای پوست ایجاد می‌کنه و باعث افزایش ماندگاری عطر میشه.

 

6. عطر رو بر روی پوست مالش ندید

اگر شما هم عادت دارید بعد از عطر زدن، مچ دست‌هاتون رو به هم مالش بدید، بهتون توصیه می‌کنیم که از این به بعد اینکار رو انجام ندید. مالش دادن دست‌ها روی هم باعث میشه تا مواد شیمیایی و نُت‌های برتر عطر، خیلی سریع و زود تجزیه بشن و رایحه عطر اونطور که باید به مشام نمیرسه و ماندگاری کمی هم خواهد داشت. بهترین کار این هست که عطر رو بر روی پوست اسپری کنید و یا با ضربات ممتد و سریع روی پوست بزنید.

 

حتما بخوانید: نکاتی درباره عطرها که حتما باید بدانید

 

7. عطر رو بر روی شانه مو اسپری کنید و بعد موهاتون رو شانه بزنید

اگر تمایل دارید عطر و ادکلنی که استفاده کردید، رایحه بهتر و بیشتری داشته باشه بهتون پیشنهاد می‌کنیم این بارقبل از شانه کردن موها، مقداری عطر رو بر روی شانه یا برس خود اسپری کرده و بعد موها رو شانه بزنید. به هیچ عنوان عطر رو مستقیما روی موها اسپری نکنید؛ زیرا عطرها حاوی الکل هستند و باعث ایجاد آسیب و خشک شدن موها خواهند شد.

 

8. از لوسیون و سایر محصولات که رایحه‌ای شبیه به عطر و ادکلن شما دارند، استفاده کنید

راه دیگری که کمک میکنه تا ماندگاری عطر روی پوست افزایش پیدا کنه این هست که از لوسیون، شوینده و سایر محصولات آرایشی و بهداشتی که رایحه ای شبیه به عطر و ادکلن شما دارند، استفاده کنید. معمولا برندهای برتر عطر و ادکلن محصولات مختلفی رو هم با رایحه مشابه با عطرها تولید می‌کنند که میتونید مورد استفاده قرار بدید.

 

عطر و ادکلن و محصولات معطر

 

حتما بخوانید: لغات و اصطلاحات عطرشناسی، دیکشنری عطر و ادکلن

 

9. توپ پنبه‌ای آغشته شده به عطر همراه داشته باشید

با استفاده از این ترفند می‌تونید در هر ساعت از روز، عطر خودتون رو تمدید کنید. برای اینکار بهتره یک یا چند توپ پنبه‌ای یا پَد پنبه‌ای رو با عطر مورد نظرتون خیس کنید و در یک کیسه پلاستیکی قرار بدید، هوای درون کیسه رو خارج کنید و محکم ببندید تا این توپ‌های پنبه‌ای رطوبت خودشون رو حفظ کنند. سپس شما می‌تونید از این توپ‌های آغشته شده به عطر در طول روز استفاده کنید و عطر خودتون رو تمدید کنید.

 

10. تا آخرین قطره عطر مورد علاقتون رو استفاده کنید

حتی زمانی که عطر به خوبی از بطری مخصوص خودش اسپری نمیشه هم مقداری عطر در انتهای بطری باقی مانده است. برای اینکه بتونید تا آخرین قطره از عطر مورد علاقه خودتون رو استفاده کنید، بهتره باقی مونده عطر رو با یک مرطوب کننده یا لوسیون که رایحه نداره مخلوط کنید و با هر بار استفاده از این مرطوب کننده، رایحه خوشی رو استشمام کنید.

 

حتما بخوانید: عطر و ادکلن تابستانی، معرفی عطرهایی که رایحه تابستونی دارند!

 

11. کشو لباس‌ها رو هم خوشبو کنید

اگر عطر و ادکلنی دارید که به عنوان یک امضا برای شما تبدیل شده و تقریبا همیشه از اون عطر استفاده می‌کنید، میتونید با استفاده از ترفند، کشو لباس‌هاتون رو هم معطر کنید تا همیشه لباس‌هایی خوش عطر داشته باشید. برای این کار باید مقداری از عطر مورد نظر رو بر روی چند لایه دستمال کاغذی اسپری کنید و این دستمال رو در کشو و لا به لای لباس‌ها قرار بدید تا رایحه عطر به پارچه لباس نفوذ کنه.

 

12. عطر و ادکلن رو در فضایی تیره و خنک نگه داری کنید

عطرها نسبت به دما و رطوبت هوا حساس هستند و ممکنه در اثر گرما و یا رطوبت زیاد، رایحه خودشون رو از دست داده و مثل همیشه معطر نباشند. بنابراین بهتره به جای اینکه عطر و ادکلن رو در قفسه‌های حمام و توالت نگه داری کنید، یک کشو خنک و به دور از تابش نور خورشید رو در اتاق خواب، به نگه داری عطر و ادکلن اختصاص بدید تا ماندگار عطر بیشتر بشه.

 

نکات نگه داری از عطر

 

حتما بخوانید: ادکلن و عطرهای محبوب سلبریتی ها و ستارگان هالیوودی

 

13. بطری عطر و ادکلن را تکان ندهید

تکون دادن بطری عطر باعث میشه تا هوا وارد بطری عطر شده و ماندگاری عطر رو کم میکنه. پس بهتره که بطری عطرها رو هرگز تکون ندید.

 

14. عطرهایی با ماندگاری بالا خریداری کنید

به طور کلی عطرها با غلظت‌های مختلف طراحی و تولید میشن که هر کدوم از این عطرها ماندگاری مخصوص به خودشون رو دارند. اگر قصد دارید عطری با ماندگاری بالا داشته باشید، بهتره به سراغ عطر و ادکلن‌هایی که غلظت روغن بیشتری نسبت به الکل دارند، برید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو