طرز تهیه شربت شاه توت یک نوشیدنی محبوب برای روزهای گرم سال

منبع: آرگا

223

1399/4/1

20:34


در این مطلب آموزش طرز تهیه شربت شاه توت را در اختیار شما کدبانوهای عزیز و گرامی قرار خواهیم داد که امیدواریم با توجه به مراحل ذکر شده بتوانید این نوع شربت را در منزل به راحتی تهیه نمایید.

هیچ چیز مانند یک نوشیدنی سرد در ظهر تابستان نمی تواند نشاط و شادابی را برای ما به ارمغان بیاورد. برای تهیه شربت و نوشیدنی های خنک تابستانه می توانید از انواع میوه های خوشمزه و خوش طعم استفاده کنید که شربت شاه توت یکی از این نوع نوشیدنی های بی نظیر می باشد و دستور تهیه ساده ای دارد و از ترکیب شاه توت با شکر و آب جوش و آبلیمو می توانید این نوع شربت را تهیه نمایید.

شربت آلبالو و شربت توت فرنگی و شربت شاه توت از انواع شربت های خوشمزه و ملس تابستانی هستند و شما می توانید این نوع شربت ها را در منزل به راحتی تهیه نمایید و از طعم بی نظیر آن ها نهایت لذت را ببرید همچنین می توانید با تهیه این نوع نوشیدنی ها پذیرایی باشکوهی را در روزهای گرم تابستان از مهمان هایتان داشته باشید.

طرز تهیه شربت شاه توت

مواد لازم

  • شکر : ۱.۵ کیلوگرم
  • شاه توت : دو کیلوگرم
  • آبلیموی تازه : دو قاشق مرباخوری
  • آبجوش : یک پارچ

طرز تهیه شربت شاه توت با ساده ترین روش

برای تهیه شربت شاه توت ابتدا شکر و آبجوش را درون قابلمه ای مناسب با یکدیگر ترکیب کنید سپس قابلمه را روی حرارت گاز قرار دهید تا شکر درون آب حل شود و چند جوش بزند.

شاه توت هایی را که تمیز کرده اید درون محلول شکر و آب در حال جوش بریزید و بعد از اینکه شربت به غلظت لازم رسید قابلمه را از روی حرارت گاز بردارید. توجه داشته باشید که غلظت این نوع شربت نباید خیلی سفت یا شل باشد همچنین باید عصاره شاه توت تا حد ممکن وارد شربت شود سپس آبلیموی تازه را به شربت بیفزایید و بعد از اینکه شربت چند جوش زد قابلمه را از روی حرارت گاز بردارید سپس شربت را درون صافی بریزید.

شربت شاه توت خوش طعم

در این مرحله از طرز تهیه شاه توت در صورت تمایل می توانید شاه توت های درون صافی را به همراه مقداری از شربت به عنوان مربا کنار بگذارید و بعد از خنک شدن مربا آن را درون ظرف شیشه ای درب دار بریزید.

شربت خنک شده را نیز می توانید درون ظرف شیشه ای درب دار و تمیزی بریزید و در یخچال قرار دهید. توجه داشته باشید که در زمان سرو این نوع شربت باید مقداری از آن را درون لیوان بریزید سپس مقداری آب و یخ به لیوان اضافه کنید.

روش تهیه شربت شاه توت در خانه

در این مطلب با روش درست کردن یک شربت خوشمزه و خوش طعم در خدمت شما عزیزان بودیم که امیدواریم با توجه به مراحل ذکر شده بتوانید شربت خوش طعمی را در منزل تهیه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو