آشنایی با دره قدیسان فرانسه و نگاهی به تاریخچه آن

آشنایی با دره قدیسان فرانسه و نگاهی به تاریخچه آن


منبع: آرگا

150

1399/4/2

01:33


در این متن با دره قدیسان منطقه ای پراز مجسمه های قدیسان آشنا خواهید شد، این طرح که در واقع بر روی تپه ای سرسبز قرار گرفته است از سوی کلیسا نام دره قدیسان یا دره سنت ها را به خود اختصاص داده است.

دره سنت ها مکانی تاریخی و فرهنگی ارزشمند واقع در شمال غربی کشور فرانسه می باشد، که تمام فضای آن را پیکره های گرانیتی مخصوص قدیسه ها پوشانده است، این دره یکی از مکان های دیدنی و حائز اهمیت از لحاظ مختلف می باشد که توجه خاصی را هم در این راستا به خود معطوف نموده است.

دره قدیسان یکی از مناطقی است که باید پیش از سفر با آن بیشتر آشنا گردید، اما قبل از آن با واژه ی قدیس و معنی این کلمه آشنا شویم، قدیس در حقیقت میان مریدان مسیحیان کاتولیک است که به کسانی تعلق می گیرد که دارای ویژگی های اخلاقی مانند معتقد بودن به دین، پاک و معصوم بودن و … باشند و این لقب از سوی کشیش های کلیسای کاتولیک بخشیده می شود که به دنبال این سخن باید افزود که اگر فردی دارای تمام این ویژگی ها باشد، باز هم بدون رسمی نشدن از سوی کلیسا قدیس به حساب نمی آید.

بازدید از مجسمه های دره ی قدیسان واقع در کشور فرانسه

دلیل احداث دره

دلیل احداث این دره چند مورد از جمله تبدیل آن به یک مکان توریستی و جذب توریست می باشد که در نتیجه کسب درآمد را برای آنان به دنبال دارد، همچنین یکی دیگر از دلایل ایجاد آن را می توان آشنایی مردم جهان با تاریخچه ی این ناحیه دانست. گذشته از همه ی اینها بهره گیری از سنگ گرانیت جهت به وجود آوردن این پیکره ها هدفمند بوده که با این کار قصد دارند ارزش کسب درآمد به وسیله ی منابع زیاد سنگ گرانیت در این مکان و پیشرفت اقتصاد بومی آن را نشان دهند.

این دره در حال حاضر مکانی ایده آل جهت برگزاری یکی از بزرگترین و مهمترین جشنواره های موسیقی در تمام کشور فرانسه، جشنواره (Vieilles charrues) می باشد که یکی از جاذبه های این کشور و این منطقه محسوب می شود.

آشنایی با دره قدیسه ها مکانی واقع بر روی تپه ای سرسبز

سال تاسیس دره

این دره به صورت رسمی در سال ۲۰۰۸ میلادی شروع به ساخت نمود، این پروژه به وسیله ی فیلسوف معروف بریتانی به نام فیلیپ ابجین ایجاد شد که تمامی مخارج لازم آن به طور کامل از سوی امدادهای مردمی تمامی جامعه ها و ارگان های بومی تهیه می شود.

هر کدام از تندیس های این دره، قدیسی مربوط به اسطوره های محلی می باشد که ترکیبی از گالو رومی، فرهنگ مسیحی، سلتی است و با توجه به تعدد هنرمندان فعال در این طرح، نمای هر تندیس خاص و متفاوت می باشند.

آشنایی با دره قدیسان واقع در دره ی قدیسان

مکان قرار گیری دره

محل قرارگیری این طرح، زمینی شبیه تپه است که «دره سنت ها» یا «دره سنت ها» نام گرفته است، این مکان قرار گرفته بر روی تپه ای سرسبز و خرم است که پیکره های متفاوتی از قدیسه ها جای گرفته اند که فضای جالب و منحصر به فردی را به وجود آورده اند، در آخرین نقطه ی تپه کلیسای کوچک «عبادت» جای گرفته که در مجاورت آن یک آب نما وجود دارد که طبق باور مسیحی ها، جانوران را شفا می بخشد.

قابل توجه می باشد که در بریتانی بالغ بر ۷ هزار قدیس مهم و قابل احترام وجود دارند، اما همه ی آنها از سوی کلیسای کاتولیک رم تایید نشده و رسمی نگردیده اند، تا حالا بالغ بر ۶۰ مجسمه با بلندی ۳ متر در این دره ایجاد شده که ۳ عدد از این پیکره ها را شهرداری این منطقه به این مجموعه بخشیده است. هدف بر این است که تمام این تپه با پیکره های قدیسان پوشانده شده و پر گردد.

آشنایی با مکان قرارگیری دره قدیسان

جنس مجسمه ها

تمامی این مجسمه ها ساخته شده از جنس گرانیت می باشند که با توجه و حساسیت زیادی کنده کاری شده اند، که البته انتخاب جنس گرانیت به طور شانسی و بدون هدف نیست که اتفاقا با هدفی خاص برای به مطرح ساختن موجود بودن بسیار معادن سنگ گرانیت می باشد که قدمی برای پیشبرد اقتصاد این منطقه و این کشور می باشد.

قدیسان مهم این دره

  • «قدیس کورنلی» شناخته شده به عنوان قدیس حامی در برتالی
  • «لونار» راهب مقدس و معروف
  • «کرونتین» نخستین اسقف شهر کمپر فرانسه
  • «قدیس ایووز» حمایت کننده شغل ها و عدالت و قانون
  • «قدیس ایین» قدیس رسمی تایید شده از سوی کلیسا

آشنایی با دره سنت ها مکانی تاریخی و مذهبی در فرانسه

بیشتر بدانید

با بازدید و مشاهده ی مجسمه های این دره معلومات زیادی در مورد تاریخ، قدیسان و مذهب کسب خواهید نمود که در کنار این آشنایی تفریحی به یاد ماندنی نیز خواهید داشت، این منطقه که ترکیبی از سه فرهنگ گالو، سالتی و مسیحیت می باشد، به وجود آورنده ی فضایی شگفت انگیز برای تمامی توریست ها شده است.

در کشور شیلی یک جزیره به اسم جزیره ایستر قرار دارد که در آن مکان هم مانند این دره مجسمه سازی نموده اند که احتمالا در انجام مجسمه سازی در این دره ی تاریخی الهام بخش بوده است.

بازدید از تنگه قدیسان یا همان دره سنت ها

در این مطلب شما عزیزان را با یکی از مکان های دیدنی فرانسه با فضایی متفاوت و تاریخچه ای ارزشمند و قدمت دار  آشنا نمودیم، امیدواریم مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشید و اگر علاقه مند به چشم اندازهای گردشگری منحصر به فردی از این قبیل می باشد، حتما این دره را انتخاب نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو