هشدار سئول درباره اقدام نظامی کره‌شمالی

منبع: برترین ها

74

1399/4/2

12:54


یک مسئول در ستاد مشترک ارتش کره جنوبی می‌گوید اگر پیونگ‌یانگ از پرنده‌های بدون سرنشین برای پخش کردن بروشور در مرز استفاده کند، سئول نیز مجبور به اقدام نظامی خواهد شد.

خبرگزاری فارس: همزمان با افزایش تنش‌های پیونگ‌یانگ و سئول بر سر مسائل دوجانبه، ارتش کره جنوبی درباره هرگونه اقدام تحریک‌آمیز همسایه شمالی خود در مرز هشدار داد.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، مسئولان نظامی سئول امروز (دوشنبه) هشدار دادند که این کشور به دقت فعالیت‌های ارتش کره شمالی و احتمال ارسال بروشورهای پروپاگاندا در مرز را زیر نظر دارد و تمام گزینه‌ها از جمله اقدام نظامی نیز روی میز است.

رسانه دولتی کره شمالی (KCNA) چندی پیش گزارش داد که پیونگ‌یانگ در اقدامی تلافی‌جویانه، حدود سه هزار بالن را آماده کرده که قرار است تقریبا ۱۲ میلیون برگ بروشور تبیلغاتی علیه کره جنوبی را مرز دو کشور پخش کنند.

بر این اساس، «کیم جون‌راک» سخنگوی ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در نشست خبری توضیح داد: «ما به دقت تحرکات ارتش کره شمالی درباره پخش بروشورها را زیر نظر داریم. ما جهت آماده شدن برای هرگونه احتمالات، وضعیت آمادگی محکم خود را حفظ کرده‌ایم».

به نوشته یونهاپ، یک مقام دیگر در ستاد مشترک ارتش کره جنوبی نیز گفت: «برای نمونه، اگر کره شمالی از پهپاد و کوادکوپتر [برای پخش بروشور] استفاده کند که نقض توافق نظامی بین دو کره است، ما مجبور خواهیم شد اقدام نظامی متناسب انجام دهیم».

کره شمالی توضیحی درباره زمان یا نحوه پخش کردن بروشورهای تبلیغاتی نداده اما کارشناسان می‌گویند احتمال این هست که پیونگ‌یانگ از هواپیماهای بدون سرنشین برای این کار استفاده نماید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو