تشخیص بیماری از روی رنگ زبان در طب سنتی چگونه است؟

تشخیص بیماری از روی رنگ زبان در طب سنتی چگونه است؟


منبع: مینویسم

612

1399/4/2

15:23


تشخیص بیماری از رنگ زبان

روش های تشخیص بیماری ها از روی رنگ زبان

بهترین روش سرمایه گذاری برای کودکان

روش های تشخیص بیماری در طب سنتی با توجه به نشانه ها و علائم، بسیار متنوع است. از جمله این روش ها می توان به تشخیص بیماری از رنگ زبان اشاره کرد. این روش نه تنها یک روشِ کاملا علمی است، بلکه می تواند نتایجی صریح و دقیق را نیز نمایش دهد. به طور کلی می توان گفت که تشخیص مشکلات و بیماری های گوارشی، عفونی و حتی انواع سرطان با بررسی وضعیت زبان امکان پذیر است. جدی گرفتن نشانه ها و علائم بیماری های زبان می تواند تاثیر مثبتی در روند درمان سریع و بهبود بیماری داشته باشد. در ادامه مطالب مفیدی درباره شناخت بیماری از روی رنگ زبان و دیگر علائم ظاهری زبان در اختیار شما قرار می دهیم با مینویسم همراه باشید.

تشخیص بیماری ها از روی رنگ و علائم ظاهری زبان

تشخیص بیماری ها از جمله مشکلات حادّ گوارشی تا انواع سرطان های خوش خیم و بدخیم از روی رنگ زبان امکان پذیر است. زبان سالم، صورتی کم رنگ، بدون وجود هر نوع لکه سفید یا دانه های سفید رنگ است، بنابراین هر نوع تغییر رنگِ زبان، می تواند نشانه ای از یک بیماری باشد.

تشخیص بیماری از رنگ زبان به عنوام روشی بیار موثر و دقیق شناخته می شود، نه تنها در طب سنتی، بلکه در طب مدرن نیز، تشخیص بیماری با بررسی رنگ زبان، روشی کاملا موثق به شمار می رود.

بیشتر بدانید: علت تلخی دهان چیست؟

۱- لکه های سیاه رنگ روی زبان نشانه چه بیماری است؟

تیشخیص بیماری جدی به نام دیابت با بررسی آثار و علائم ایجاد شده روی زبان امکان پذیر است. وجود لکه های سیاه روی زبان، نشانه ای از بیماری دیابت است، لکه های سیاه روی زبان به دلیل عدم رعایت فاکتور ها و نکات بهداشتی ایجاد می شوند. رشد یک نمونه خاص از باکتری روی زبان، دلیل اصلی ایجاد لکه هایی سیاه رنگ است.

لکه های سیاه که ظاهری شبیه به مو دارند، با نام پاپیل شناخته می شوند، در صورت فراهم بودن شرایط رشد و تکثیر این باکتری، می توان شاهد عمر طولانی آن روی زبان بود. استفاده از انواع شوینده های ضدعفونی کننده و ضد قارچ می تواند تاثیر ویژه ای در درمان و بهبود این بیماری داشته باشد. عفونت های قارچی (پاپیل) عموما یک اختلال جدی و خطرناک محسوب نمی شود، به همین دلیل روش های درمان ساده ای برای از بین بردن آن وجود دارد. مصرف بیش از حد انواع مواد مخدر، قلیان و یا استفاده از قرص معده، شایع ترین علت ایجاد لکه های سیاه رنگ روی زبان است. حذف سیگار و قلیان در کنار رعایت بهداشت دهان، تاثیر مثتبی در درمان این بیماری خواهد داشت.

با بهترین مسواک برقی های سال ۲۰۲۰ آشنا شوید

لکه های سیاه رنگ روی زبان

۲- علت ایجاد برآمدگی روی زبان چیست؟

تشخیص بیماری از روی زبان با تکیه بر طب سنتی یک روش سریع و در عین حال بسیار کارآمد است. برجستگی یا برآمدگی زبان از جمله مشکلاتی است که عموما به سادگی قابل تشخیص و درمان می باشد. اما نکته مهم در این رابطه، امکان ابتلا به سرطان دهان با توجه به وجود علائم و نشانه های حساس است. برآمدگی زبان که اصطلاحا transient lingual papillitis نامیده می شود، معمولا در قسمت نوک زبان ایجاد می گردد.

در صورتی که این برآمدگی (قلمبه شدن) در لایه رو یا زیر زبان ایجاد شود، می توان شاهد یک مشکل جدی هم چون سرطان دهان بود. در نتیجه با بررسی نشانه ها و رنگ زبان، تشخیص و درمان این بیماری روند رو به رشدی خواهد داشت.

برآمدگی روی زبان

۳- علت ایجاد شیار روی زبان چیست؟

شیار های سطحی یا عمیق روی زبان با افزایش سن و هم چنین وجود برخی مشکلات در در نحوه عملکرد غدد مختلف ایجاد می شود. شیار روی زبان، یک مشکل جدی و خطرناک نیست، در نتیجه درمان آن با رعایت بهداشت دهان و دندان به سادگی امکان پذیر خواهد بود. تشخیص بیماری از روی رنگ زبان و شکل ظاهری زبان، با یک نتیجه کاملا قطعی همراه است.

از اصلی ترین دلایل ایجاد شیار زبان می توان به این موارد اشاره نمود:

  • سندروم دان
  • پسوریاسیس
  • سندرم شوگرن

تشخیص بیماری از روی زبان

۴- علت ایجاد لکه های سفید روی زبان چیست؟

ایجاد لکه های قرمز رنگ یا سفید رنگ روی زبان، نشانه ای از بیماری برفک دهان است. برفک دهان به واسطه عدم رعایت بهداشت دهان و در نتیجه ضعف در سیستم های داخلی از جمله سیستم ایمنی ایجاد می گردد. اصلی ترین نشانه بیماری برفک دهان، وجود لکه های مشابه با ظاهر پنیر کوتاژ است. از دیگر بیماری های بسیار جدی و گاها خطرناک می توان به لکوپلاکی اشاره نمود. در روش تشخیص بیماری از رنگ زبان، لکه های سفید می توانند به عنوان یک نشانه جدی به شمار آیند.

لکه های سفید روی زبان

۵-  مهم ترین علت ایجاد لکه های قرمز رنگ روی زبان چیست؟

لکه های سفید رنگ روی زبان که نشانه بیماری لکوپلاکی است، معمولا در افرادی مصرف مداومِ دخانیات دارند بیش از سایر افراد دیده می شود. تشخیص بیماری از روی رنگ زبان در طب سنتی، بررسی وضعیت و شکل زبان نیز به عنوان یک مکمل مورد توجه قرار می گیرد. به طور مثال با بررسی تخصصی و دقیق بیماری لکوپلاکی، می توان از ابتلا به سرطان دهان به سرعت جلوگیری نمود.

لکه های قرمز، یا قرمزی بیش از حد زبان، مشکلی است که به دلیل کمبود بخشی از ویتامین ها ایجاد می شود، کمبود مواد معدنی و ویتامین گروه B می تواند عامل اصلی ایجاد رنگ قرمز روی زبان باشد.

لکه های قرمز روی زبان

۶- شایع ترین علت بزرگی زبان چیست؟

بزرگی زبان از دیگر مشکلات رایجی است که می تواند نشانه ای از کم کاری تیروئید باشد. نام علمی بزرگی زبان، ماکروگلوسیا که دلایل متعددی را به عنوان علت این بیماری در نظر گرفت. اختلالات ژنتیکی از اصلی ترین دلایل بزرگی زبان به شمار می رود. علاوه بر روش تشخیص بیماری از روی رنگ زبان در طب سنتی، توجه به ظاهر زبان به ویژه در مشکلاتی نظیر بزرگی زبان ضروری است. بزرگی زبان می تواند یکی از نشانه های هیپوتیروئیدی یا کم کاری تیروئید در کودکان باشد. مشورت با پزشک و پیگیری روند درمان در بهبود این بیماری قطعا موثر خواهد بود.

۷- زردی زبان نشانه چه بیماری است؟

زبان زرد رنگ نشانه مشکلاتِ خاصی در بدن است، کمبود آب از جمله موارد مهمی است که می توان به آن اشاره کرد. مصرف مداوم آب و حذف انواع مواد مخدر یا دخانیات از برنانه های روزانه، می تواند نقش بسیار موثری در رفع مشکلِ زردی زبان داشته باشد. این مشکل گاهی با گذشت زمان و استفاده مداوم از مسواک جهت پاکسازی سطح زبان، برطرف می گردد. مصرف انواع دهان شویه ها، مصرف سیگار، خشکی دهان و کمبود آب، از سری دلایل شایع زری زبان شناخته می شوند.

علت زری زبان

۸ _ علت سفید شدن رنگ زبان چیست؟

زبان سفید رنگ نشانه چیست؟ زبان سفید رنگ، نشانه ای از مشکلات داخلی در بدن است. سفیدی زبان به دلیل ایجاد حساسیت های ناشی از مصرف سیگار یا دخانیات رخ می دهد. احتمال ابتلا به سرطان در صورت سفید شدن زبان وجود دارد، لکوپالاکیا که به دلیل سفیدی زبان رخ می دهد، نشانه ای از بیماری سرطان است. مهم ترین موضوع در تشخیص بیماری از رنگ زبان، جدی گرفتن نکات بهداشتِ دهان است، موضوع مهمی که می تواند موجب پیشگیری از بیماری های مختلفی نیز گردد.

مشکل سفیدی زبان می تواند واکنشی در برابر مصرف برخی داروها، دهان شویه ها، الکل، فلفل و موادی از این دست باشد. از مهم ترین عوامل تشکیل سفیدی زبان، باید به وجود نوعی قارچ (کاندیدا) اشاره نمود، ترک برخی عادت ها از جمله مصرف سیگار، تاثیر مهمی در درمان و رفع این مشکل خواهد داشت.

علت سفیدی زبان

جمع بندی

تشخیص بیماری از رنگ زبان در عین سادگی، بسیار کاربردی است. این روش که به عنوان یک تکنیک مهم در طب سنتی مورد استفاده قرار می گیرد، می تواند راه مطمئنی برای پیشگیری از خطرات و آفت های بزرگ دهان به شمار آید. جدی گرفتن بوی بد دهان، لکه های سفید یا قرمز در دهان و هم چنین رنگ پریدگی دهان، قطعا در تشخیص صحیح بیماری و درمان آن موثر است.

ونیسا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو