طرز تهیه خوراک مرغ خوش طعم و نکات کلیدی طبخ بهتر

طرز تهیه خوراک مرغ خوش طعم و نکات کلیدی طبخ بهتر


منبع: آرگا

357

1399/4/2

16:16


با یادگیری طرز تهیه خوراک مرغ خوشمزه و خوش طعم می توانید این غذای فوق العاده را در منزل بپزید و از خوردن آن در کنار اعضا خانواده لذت ببرید. در ادامه آموزش کامل پخت خوراک مرغ را مشاهده نمایید.

خوراک مرغ از غذاهای پرطرفدار و خوشمزه است که به راحتی تهیه می گردد. در این مطلب می توانید روش تهیه خوراک مرغ را به صورت مرحله به مرحله و با روش هایی ساده و کاربردی مشاهده فرمایید و ضمن یادگیری پخت این غذای خوشمزه با نکات مهم و اساسی برای پخت بهتر و داشتن خوراک مرغی خوش طعم تر آشنا خواهید شد.

طرز تهیه خوراک مرغ  با روشی ساده :

روش های متعددی برای پخت خوراک مرغ وجود دارد که افراد مختلف با توجه به ذائقه غذایی و تمایلات خود مناسب ترین نوع را انتخاب می کنند، در این مقاله به آموزش ساخت خوراک مرغ با لوبیا سبز می پردازیم که از لحاظ طعم و مزه، غذایی عالی و خوش طعم است.

دستور پخت خوراک مرغ

مواد لازم برای تهیه خوراک مرغ :

ران مرغ : ۶ عدد

لوبیا سبز : دو پیمانه

هویج : چهار عدد متوسط

سیب زمینی : دو عدد متوسط

پیاز : دو عددمتوسط

زعفران : یک دوم قاشق مرباخوری

آلو : ۱۲ تا ۱۵ عدد

خوراک مرغ

نحوه ساخت خوراک مرغ با لوبیا سبز :

بعد از فراهم آوردن مواد مورد نیاز، اقدام به پخت این غذای خوشمزه می کینم. ابتدا پیازها را برش زده و ته قابلمه می چینیم سپس ران های مرغ را روی آن قرار داده و هویج ها ، لوبیا سبز، آلو خورشتی، زعفران و کمی نمک را به آن اضافه می کنیم. در این مرحله حدود دو لیوان آب به آن اضافه نموده و دو ساعتی روی حرارت قرار داده تا نصف آب آن تبخیر شود و مواد داخل آن نیز بپزد.

طرز تهیه خوراک مرغ

در این مرحله از پخت خوراک مرغ ، سیب زمینی ها را خرد نموده و به خوراک اضافه نمایید. همچنین هویج ها را از قابلمه خارج نمایید و خرد کنید و نیم ساعت دیگر صبر کنید تا سیب زمینی ها بپزد و اب درون قابلمه کاملا تبخیر شود. حالا هویج های خرد شده را به همراه محتویات قابلمه در دیس کشیده و سرو کنید.

خوراک مرغ با لوبیا سبز

طرز تهیه خوراک مرغ

نکات مهم برای پخت خوراک مرغ :

برای تهیه این مدل خوراک مرغ می توان از قارچ و فلفل دلمه ایی نیز استفاده نمود.

 ادویه به کار برده شدن در این غذا نمک است اما می توانید از فلفل و زردچوبه نیز برای طعم بهتر غذا استفاده نمایید.

زمان پخت خوراک مرغ حدود دو ساعت و سی دقیقه پیش بینی شده است که می تواند زمان کمتر یا بیشتری نیز صرف کند.

برای پخت خوراک مرغ با لوبیا سبز بهتر است لوبیاها را خیلی خرد نکنید و تقریبا درشت باشند تا ظاهر زیبایی به غذا ببخشند.

دستور پخت خوراک مرغ

پخت خوراک مرغ

روش دیگری از طبخ غذای خوراک مرغ

در اینجا روش پخت دیگری از خوراک مرغ مجلسی، غذای خوشمزه و لذیذ ایرانی با دستور پخت ساده و آسان را در اختیارتان قرار می دهیم، بنابراین پیشنهاد می کنیم تا پایان این مطلب همراه ما شوید.

مواد مورد نیاز

  • سینه مرغ/ ۴ عدد
  • ژامبون گوشت/ ۶ ورقه
  • عسل/ یک دوم پیمانه
  • سس خردل/ یک دوم پیمانه
  • سس مایونز/ یک دوم پیمانه
  • قارچ/ یک لیوان ورقه شده
  • پنیر پیتزا/ ۲ لیوان رنده شده
  • جعفری/ ۲ قاشق غذاخوری خرد شده
  • پیاز داغ/ یک قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل/ به مقدار کافی

روش طبخ خوراک مرغ

آموزش خوراک مرغ مجلسی

برای تهیه این غذای خوشمزه لازم است در ابتدا سینه مرغ را به نمک و فلفل آغشته کنید و سپس آن را بپوشانید و به مدت زمان ۳۰ دقیقه درون یخچال قرار دهید. فر را روی دمای ۱۷۵ درجه سانتی گراد و یا ۳۵۰ درجه فارنهایت تنظیم کنید تا گرم شود.

در این مرحله ژامبون ها را داخل تابه ای بزرگ، کمی سرخ کنید و درون یک کاسه متوسط عسل، مایونز، سس خردل و پیاز خرد شده را با هم مخلوط کنید، نیمی از سس را بردارید و بعد از پوشاندن درب ظرف، آن را داخل یخچال بگذارید تا بعدا استفاده شود.

اکنون تابه ای که مقداری روغن داخل آن ریخته اید را بگذارید کمی حرارت ببینید و سپس مرغ را درون آن سرخ کنید. برای سرخ شدن هر تکه مرغ در حدود ۴ تا ۵ دقیقه زمان کافی می باشد تا وقتی که برشته شد و می توانید آنها را از تابه خارج کنید و درون ظرف پیرکس متوسط بچینید و سپس سس خردل عسل را روی سینه ها بریزید و بعد بین لایه ها قارچ و ژامبون بزنید و پنیر پیتزا خرد شده را نیز روی آن بپاشید. در آخر ظرف حاوی مواد را داخل فر از قبل گرم شده بگذارید و اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه پخته شده و پنیر آب شود و یا اینکه آب مرغ گرفته شود. اکنون غذای شما آماده شده و می توانید با جعفری تزیین کرده و آن را همراه سس خردل عسل میل کنید.

امیدواریم از آموزش پخت و طرز تهیه خوراک مرغ لذت برده باشید و با استفاده از این دستور خوراکی خوشمزه و عالی بپزید. پیشنهاد می کنیم برای آشنایی با آموزش پخت سایر غذا ها با مرغ به بخش انواع غذا با مرغ مراجعه نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو